بلاگ

استراتژی پیروی از روند MACD – استراتژی معاملاتی با یادگیری آسان

استراتژی پیروی از روند MACD همان‌گونه که از نامش مشخص است، یکی از بهترین استراتژی‌های پیروی از روند برای استفاده است. MACD خلاصه‌شده واگرایی همگرایی میانگین متحرک است. با تغییر میانگین متحرک‌ها در طول زمان، تصمیم‌گیری در مورد همگرا یا واگرا بودن آن‌ها به عهده شما است. وجود چنین دانشی سبب می‌شود تا پیش‌بینی تغییرات قیمت در آینده نزدیک توسط استراتژی پیروی از روند MACD بسیار آسان‌تر باشد. این استراتژی مشابه استراتژی پیروی از روندی است که پیش‌تر توسعه دادیم.

حتی درصورتی‌که در مورد یک معامله دچار اشتباه شوید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های استراتژی‌های پیروی از روند این است که می‌توانید معمولاً ضررهای خود را کاهش دهید. علت این است که درنهایت بازار معکوس خواهد شد و روند از سر گرفته می‌شود؛ اما از همه مهم‌تر، سود احتمالی شما را نیز به‌طور هم‌زمان افزایش می‌دهد. این استراتژی در فهرست کامل ما از بهترین استراتژی‌های معاملاتی موجود در اینترنت قرارگرفته است.

استراتژی پیروی از روند MACD در بازه‌های زمانی بلندتر عملکرد بهتری دارد، مانند نمودار 4 ساعته یا نمودار روزانه؛ بنابراین، اگر شما یک معامله‌گر سوئینگ هستید، این استراتژی کاملی برای شما است. ما این استراتژی پیروی از روند را با هدف نشان دادن نحوه استفاده کامل از اندیکاتور MACD به دنیا توسعه دادیم. همچنین درصدد نشان دادن میزان دقت این ابزار در پیش‌بینی نقاط عطف بازار هستیم.

اگر در حال حاضر یک معامله‌گر روزانه هستید و تمایلی به حفظ پوزیشن ها در طی شب ندارید، نگران نباشید. ما هوای شما را داریم. استراتژی معاملات روزانه مطلوب ما یعنی پرایس‌اکشن معاملات روزانه – استراتژی پرایس‌اکشن ساده، توجه افراد بسیاری را از جامعه معاملاتی به خود جلب کرده است.

در ادامه درباره استراتژی شگفت‌انگیز MACD که برای معامله‌گران خود توسعه دادیم صحبت می‌کنیم. به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان به‌صورت مؤثر از MACD استفاده کرد، چه اندیکاتور روند درستی به نظر می‌رسد و اندیکاتور سودآوری است. همچنین شما خواهید آموخت که چرا ازنظر ما MACD بهترین Indicatingپیروی از روند است. در اینجا استراتژی دیگری با نام استراتژی معاملاتی PPG Forex نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

کاربرد اندیکاتور MACD در این استراتژی معاملاتی:

زیبایی استراتژی پیروی از روند MACD این است که تنها به استفاده از یک ابزار ساده نیاز دارد: اندیکاتور MACD. به هر صورت، این اندیکاتور در دسته محبوب‌ترین اندیکاتورهای فارکس قرار دارد.

در ادامه:

  • تعریف اندیکاتور MACD
  • نحوه عملکرد اندیکاتور MACD
  • تنظیمات اندیکاتور MACD برای استفاده

MACD یکی از قدرتمندترین اندیکاتورهای پیروی از روند و ممنتوم است. MACD یک اندیکاتور تکنیکال متداول است. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره شد، MACD خلاصه‌شده واگرایی همگرایی میانگین متحرک است.

به بیان ساده، یک اندیکاتور پیروی از روند به شما در تعیین جهت کلی بازار کمک می‌کند. می‌تواند صعودی (واگرایی بولیش) یا نزولی (واگرایی بیریش) باشد. از سوی دیگر یک اندیکاتور ممنتوم در تلاش برای تعیین سرعت روند است. آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار دهید و در این صورت ترکیبی کامل برای یک استراتژی پیروی از روند دارید. یک تصویر هزاران کلمه ارزش دارد؛ بنابراین، در ادامه تصویری که اندیکاتور MACD بر روی یک نمودار دارد را مشاهده می‌کنید.

کاربرد اندیکاتور MACD در این استراتژی معاملاتی

MACD می‌تواند نشانه زودهنگامی از احتمال پایان یافتن یک روند قدیمی و آغاز یک روند جدید ارائه کند. MACD میانگین متحرک‌های خود را به شیوه هوشمندی تغییر می‌دهد. این اندیکاتور به‌ویژه در استراتژی‌های معاملات فارکس مفید است. می‌تواند سبب تغییراتی در روند شود که به زمان روی دادن واقعی آن‌ها نزدیک‌تر است. لطفاً نمودار نمونه زیر را بررسی کنید تا از قدرت اندیکاتور MACD آگاه شوید.

اندیکاتور

عملکرد این اندیکاتور به چه صورت است؟

میانگین متحرک‌های MACD و هیستوگرام‌ها (نمودار زیر را ببینید) از نمودار قیمت مشتق می‌شوند. آن‌ها با استفاده از فرمولی که وزن بیشتری را به داده‌های نوسانات قیمت اخیر اضافه می‌کند، محاسبه می‌شوند.

عملکرد این اندیکاتور به چه صورت است؟

استراتژی معاملاتی Price Action Pin Bar مقدمه بزرگی است بر این موضوع که استراتژی پرایس‌ اکشن چگونه باید باشد. می‌توان آن را در ترکیب با استراتژی معاملاتی پیروی از روند MACD برای افزایش نرخ موفقیت نیز به کار برد.

تنظیمات اندیکاتور:

تنظیمات ترجیحی برای Indicating MACD تنظیمات پیش‌فرض هستند.

تنظیمات اندیکاتور

استراتژی پیروی از روند MACD:

(قوانین برای یک معامله خرید)

مرحله اول: منتظر باشید تا خطوط MACD یک سقف بالاتر را توسعه دهند که به دنبال نقطه سوئینگ یک سقف پایین‌تر توسعه‌یافته است.

این دیدگاهی نامتعارف برای تحلیل تکنیکال است؛ اما دیدگاه ما متفاوت است. انجام دادن کارهای ناخوشایند درصورتی‌که برای ریدن به موفقیت در این کسب‌وکار ضروری باشد، ما را اذیت نمی‌کند.

اول از همه چگونگی یک نقطه سوئینگ معتبر بر روی Indicating MACD را تصویرسازی می‌کنیم:

پیروی از روند MACD

اولین تجربه برای شناسایی یک سقف سوئینگ در Indicating MACD این است که به نمودار قیمت درصورتی‌که جفت ارز مربوطه سقف سوئینگی مشابه Indicating MACD تشکیل می‌دهد، نگاهی بیندازیم. یک سقف بالاتر بالاترین نقطه قیمت سوئینگ بر روی یک نمودار است و باید بالاتر از همه نقاط سقف سوئینگ پیشین باشد. درحالی‌که یک سقف پایین‌تر زمانی روی می‌دهد که نقطه سوئینگ پایین‌تر از نقطه سقف سوئینگ پیشین قرارگرفته باشد.

اندیکاتور

این شرایط ما را به قانون بعدی استراتژی پیروی از روند MACD می‌رساند.

مرحله دوم: نقاط سوئینگ خط MACD را که در مرحله اول شناسایی کردید با خط روند متصل کنید.

این مرحله بسیار ساده است.

در زیر مشاهده می‌کنید که نمودار شما پس از شناسایی صحیح نقاط سوئینگ در Indicating MACD و اتصال آن‌ها از طریق خطوط روند چگونه به نظر می‌رسند.

Indicating

در این مرحله، هیستوگرام MACD را به این دلیل که بیشتر اطلاعات موجود در هیستوگرام توسط میانگین متحرک‌ها نشان داده می‌شوند، نادیده گرفتیم. به پرایس‌اکشن نگاه کنید و آن را با خط روند MACD که زودتر ترسیم کردیم مقایسه کنید. می‌توان توجه کرد که MACD حاوی پرایس‌اکشنی به‌مراتب بهتر است و روند را با شفافیت بیشتری بازتاب می‌کند.

اما در این نقطه، هنوز کار ما با MACD تمام نشده است و به بخش مهم استراتژی پیروی از روند MACD وارد می‌شویم.

مرحله سوم: منتظر باشید تا خط MACD در بالای خط روند بشکند. (ورود با قیمت بازار به‌محض این‌که خط MACD بشکند).

زمانی که خط MACD(خط آبی) از خط سیگنال عبور کند (خط نارنجی)، سیگنال زودهنگامی است برای این‌که روند بولیش ممکن است آغاز شود. با ین وجود، اگر معامله‌گری تا این اندازه آسان باشد همه ما میلیاردر خواهیم بود؛ و به همین دلیل استراتژی پیروی از روند MACD ما بسیار منحصربه‌فرد است. ما نه تنها منتظر عبور میانگین متحرک‌های MACD هستیم، بلکه معیار دیگری برای شکست پرایس‌اکشن داریم یعنی خط روندی که پیش‌تر ترسیم کردیم.

Indicating

این روش هوشمندانه‌ای است برای فیلتر کردن سیگنال‌های اشتباه MACD، اما شما باید طرز فکر مناسب و صبر داشته باشید تا زمانی که همه قطعات پازل کنار هم قرار گیرند. اگر ملزم به انجام معامله بر اساس کراس آور MACD هستید، با گذشت زمان ضرر خواهید کرد زیرا استراتژی قابل‌اعتمادی نیست؛ اما اگر از Indicating MACD همراه با دیگر معیارها مانند این‌که این استراتژی از شما می‌خواهید چه انجام دهید، استفاده می‌کنید، شما ورودی‌های معامله بزرگی را به‌صورت ثابت خواهید یافت.

مرحله چهارم: از سفارش حد ضرر حفاظتی (protective stop loss) استفاده کنید. (حد ضرر را در زیر جدیدترین کف سوئینگ قرار دهید).

اکنون‌که از نحوه ورود به یک معامله در این نقطه آگاه شدید، باید درباره نحوه مدیریت ریسک و محل قرار دادن حد ضرر بیاموزید. یک معامله‌گر اساساً یک مدیر ریسک است.

شما می‌خواهید حد ضرر خود را در زیر جدیدترین کف قرار دهید، مانند شکل زیر؛ اما مطمئن شوید که یک بافر 5-10 پیپس از کف اضافه می‌کنید تا از شکست‌های اشتباه احتمالی جلوگیری شود.

Indicating

استراتژی پیروی از روند MACD در آغاز یک روند جدید سیگنال خرید داد و زمان‌بندی در این مورد مهم‌ترین موضوع است. ما در همان روزی که واگرایی بولیش آغاز شد جفت ارز EUR/USD خریداری کردیم.

در اصل، یک قیمت ورودی خوب به معنای حد ضرر کوچک‌تر است و درنهایت به معنای این است که در مقایسه با سود احتمالی مقدار کمتری از دست می‌دهید و درنتیجه نسبت ریسک به ریوارد مثبت خواهد بود.

مرحله پنجم: زمانی که کراس آور MACD در جهت عکس ورودی ما روی می‌دهد، سود کسب کنید.

آگاهی داشتن از زمان کسب سود به‌اندازه آگاهی داشتن از زمان ورود به معامله اهمیت دارد. بااین‌وجود، می‌خواهیم مطمئن شویم که از همان تکنیک معاملاتی برای سفارش ورودی خود استفاده نمی‌کنیم. زمانی که خط MACD (خط آبی) کراس آورهای خط سیگنال تولید کند (خط نارنجی)، قصد بستن پوزیشن و کسب سود کامل داریم.

اندیکاتور

پیش از کسب سود با توجه به بازه زمانی که در آن معامله می‌کنید، باید منتظر بسته شدن کندل بود (چه کندل 4 ساعته باشد یا کندل روزانه) تا مطمئن شوید که کراس آور MACD واقعاً روی‌داده است.

نکته** مثال بالا در مورد معامله خرید با استفاده از استراتژی پیروی از روند

MACD بود. همان قوانین را اما به‌صورت معکوس برای معامله فروش به کار ببرید. در شکل زیر مثالی از یک معامله فروش واقعی با استفاده از استراتژی پیروی از روند MACD را می‌توانید ببینید.

Indicating

از مراحل اول و دوم استفاده کردیم تا خط روند را ترسیم کنیم و از مرحله سوم برای انجام معامله.

نتیجه‌گیری:

استراتژی پیروی از روند MACD یک استراتژی ساده و درعین‌حال سودآور است. به‌قول‌معروف «روند دوست شما است». چه شما یک معامله‌گر تازه‌کار فارکس باشید و چه یک معامله‌گر باتجربه، زندگی زمانی آسان‌تر است که معامله در جهت خط با حداقل مقاومت انجام می‌شود تا مبارزه با روند که کار بازندگان است.

موفقیت پشت این استراتژی ناشی از یک اصل ساده است: ممنتوم مهم‌تر از قیمت است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

3 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید