بلاگ

نحوه انتخاب یک بروکر فارکس

شما می‌توانید از طریق حساب‌های بروکری فارکس (ارز خارجی) بر روی ارزهای دیگر کشورها شرط‌بندی کنید، یعنی خرید یا فروش جفت ارزهایی که نسبت به پیشرفت‌های اقتصادی در سراسر جهان واکنش نشان می‌دهند. بازار فارکس به‌طور 24 ساعته و 5 روز در هفته فعالیت می‌کند یعنی یک‌شنبه عصر در آمریکا باز می‌شود و پس‌ازاینکه معامله گران سهام کار خود را تمام کردند در جمعه بعدازظهر بسته می‌شود. حجم ارز معاملاتی بسیار بالا است و تقریباً 6 تریلیون دلار در روز معامله می‌شود که این مبلغ بسیار بیشتر از ارزش سهام دنیا یا بازارهای اوراق قرضه است.

معامله گران فارکس پوزیشن‌های خرید و فروش را بر روی جفت ارزها باز می‌کنند که نرخ ارز میان دو ارز رایج مثل یورو (EUR) و دلار آمریکا (USD) را محاسبه می‌کند. پوزیشن خرید معامله‌ای را باز می‌کند که با افزایش نرخ ارز سبب کسب درآمد می‌شود؛ فروش زمانی که کاهش می‌یابد سودآور می‌شود. برعکس بازار سهام، در فارکس معامله‌گر از بروکر پول یا اوراق بهادار قرض نمی‌گیرد تا یک پوزیشن فروش استقراضی باز کند اما ممکن است مجبور به پرداخت هزینه تمدید شود.

بروکرها پول شما را در حسابی نگهداری می‌کنند که ارزش آن در واکنش به سود و زیان‌های روزانه در طی شب تغییر می‌کند، همچنین هزینه‌هایی از جمله کارمزدها، دسترسی به توصیه کارشناسان و درخواست‌های برداشت وجه را کنترل می‌کنند. بعضی از بروکرها جدول هزینه‌های خود را با زبان مخصوص به خود در لابلای برخی از صفحات وبسایت خود قرار داده‌اند، بنابراین مشتریان باید پیش از باز کردن حساب آن را بیابند. برای اینکه سورپرایز ناخوشایندی را تجربه نکنید در این مقاله نگاهی جامع به نحوه انتخاب یک بروکر فارکس می‌اندازیم.

چگونه یک بروکر فارکس انتخاب کنید

برای انتخاب بروکر فارکس اول باید مشخص کنید که چه نوع سرمایه‌گذاری هستید و هدف شما از سرمایه‌گذاری در بازار ارز چیست؟

هر بروکری که با سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه فارکس مواجه می‌شود مزایا و معایبی دارد. بعضی از مهم‌ترین مسائلی که باید در نظر گرفت عبارت‌اند از مقررات، سطح امنیتی که این شرکت‌ها فراهم کردند و هزینه معاملات. ویژگی‌های امنیتی هر بروکر با دیگری تفاوت دارد. بعضی از بروکرها اقدامات امنیتی جامعی از قبیل احراز هویت دومرحله‌ای که حسابها را در مقابل حمله هکرها امن نگه می‌دارد، انجام می دهند.

بسیاری از بروکرهای فارکس تحت نظارت هستند. در آمریکا بروکرها تحت نظارت NFA (انجمن قراردادهای آتی ملی) و کمیسیون معاملاتی قراردادهای آتی کالاها (CFTC) قرار دارند. فرانسه، آلمان، سوئیس، اتریش، کانادا و انگلستان نیز بروکرهای فارکس را تحت نظارت دارند. تمام بروکرها نظارت نمی‌شوند ازاین‌رو معامله گران باید نسبت به شرکت‌های غیر قانونی هشیار باشند.

همچنین بروکرها بر اساس پلتفرم خود، شرایط و هزینه‌های مختلف معاملاتی دارند. پیش از استفاده از یک پلتفرم معاملاتی بهتر است تا بودجه‌ای که برای سرمایه‌گذاری در نظر دارید را آماده کنید. مشخص کنید که تمایل دارید چه مقدار سرمایه‌گذاری کنید؟ چه مقدار حاضر هستید برای هزینه‌ها بپردازید و اهداف شما چه هستند. برای انتخاب یک پلتفرم مناسب عوامل بسیاری را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که تا حد ممکن عوامل دخیل در انتخاب درست پلتفرم را در نظر داشته باشید و سپس وارد آن شوید.

بیشتر بخوانید:

درک مفهوم جفت ارزهای فارکس

پیش از ایجاد یک حساب باید با اصول اولیه معامله در فارکس از جفت ارزها گرفته تا پیپ و سود و … آشنا باشید.

یک جفت ارز، ارزش دو ارز را از طریق رابطه صورت و مخرج کسر مقایسه می‌کند که در آن ارز پایه در بالا و ارز قیمت‌گذاری شده در پایین قرار دارند. در جفت ارز EUR/USD که محبوب‌ترین ابزار معاملات فارکس در جهان است، EUR ارز پایه و USD ارز قیمت‌گذاری شده است. قیمت تعیین شده برای جفت ارز EUR/USD در واقع نرخی را نشان می‌دهد که با مقدار پولی که برای مبادله دلار با یورو در سفر به پاریس باید بپردازید تفاوت دارد. در این محاسبه USD برابر با 1 دلار در نظر گرفته می‌شود، بنابراین قیمت گذاری 23000/1 برای جفت ارز EUR/USD به این معنی است که یورو 23% بیشتر از دلار معامله می‌شود.

هر نسبت به‌صورت دو تا پنج رقم اعشار نشان داده می‌شود و به صورت برعکس دیده می‌شود که جفت ارز جدیدی می‌سازد که در مسیر عکس حرکت می‌کند. در مورد مثال ما جفت ارز EUR/USD ارزش یورو را در برابر دلار آمریکا تعیین می‌کند درحالی‌که جفت ارز USD/EUR ارزش دلار آمریکا را در برابر یورو تعیین می‌کند. ازاین‌رو:

اگر EUR/USD = 25000/1 / 1.00 = 25000/1

پس USD/EUR = 00/1/ 25000/1 = 80000/ خواهد بود

در طول تاریخ معامله گران در کشورهای مختلف پوزیشن‌های خرید و فروش را با وجه رایج داخلی خود در پایین (ارز قیمت‌گذاری شده) باز می‌کردند، اما در اوایل دهه اخیر با افزایش محبوبیت فارکس این جریان نیز تغییر کرد. امروزه بیشتر حاضرین در بازار در سراسر جهان جفت ارزها را در حجم بالا معامله می‌کنند. محبوب‌ترین ورژن احتمالاً اسپرد کمتر قیمت خریدوفروش (narrow bid/ask spread) را در خود دارد که هزینه معاملات را کاهش می‌دهد.

معامله گران فارکس از طریق پوزیشن‌های خرید جفت ارز EUR/USD زمانی که نرخ افزایش می‌یابد کسب درآمد می‌کنند و با کاهش آن ضرر می‌کنند. برعکس زمانی که نرخ جفت ارز EUR/USD کاهش می‌یابد، معامله گران می‌توانند با فروش آن کسب درآمد کنند و با افزایش نرخ ضرر کنند. درحالی‌که بروکرها جفت ارزهای فراوانی را پیشنهاد می‌کنند، چهار جفت ارز اصلی توجه معامله گران بسیاری را به خود جلب کرده‌اند:

  • EUR/USD – یورو و دلار آمریکا
  • USD/JPY- دلار آمریکا و ین ژاپن
  • GBP/USD – پوند انگلیس و دلار آمریکا
  • USD/CHF – دلار آمریکا و فرانک سوئیس

پیپس و سود

قیمت‌گذاری‌ها در فارکس دو نرخ را نشان می‌دهند، قیمت خرید بالاتر و قیمت فروش پایین‌تر. دو رقم اعشار آخر معمولاً در پرینت‌های بزرگ با کمترین میزان افزایش قیمت ذکر می‌شوند که به آن پیپ (درصد در یک نقطه) می‌گویند. سود و ضرر را با تعداد پیپ‌هایی که پس از بسته شدن یک پوزیشن به دست آورده شده‌اند یا ازدست‌رفته‌اند محاسبه می‌کنند. تمامی پوزیشن‌ها با ضرر اندکی آغاز می‌شوند زیرا معامله گران باید در قیمت ask بخرند و در قیمت bid بفروشند و فاصله بین این دو عدد اسپرد نامیده می‌شود.

این روش معمول عملیات است زیرا بیشتر بروکرهای فارکس هیچ‌گونه کارمزد یا هزینه‌ای در قبال انجام معامله دریافت نمی‌کنند و در عوض از طریق اسپرد قیمت خرید یا فروش کسب درآمد می‌کنند. جفت ارزهای اصلی معمولاً اسپردهای کوچک‌تری را نسبت به جفت ارزهای دیگر نشان می‌دهند اما بسیاری از بروکرها امروزه اسپردهای ثابتی را پیشنهاد می‌کنند به این معنی که در واکنش به شرایط بازار حتی اگر به نفع شما باشد نه افزایش می‌دهند و نه کاهش.

معامله گران باید اندازه لات را برای پوزیشن‌های فارکس خود انتخاب کنند. منظور از یک لات کوچک‌ترین اندازه معامله موجود برای جفت ارز موردنظر است. 100،000 دلار را هنگام معامله دلار آمریکا یک لات استاندارد 100k در نظر می‌گیرند و کوچک‌ترین پوزیشنی است که بسیاری از بروکرهای فارکس از آن استفاده می‌کنند. با معرفی مینی لات‌ها در 10000 واحد (10000 دلار برای معامله دلار آمریکا) و مایکرو لات در 1000 واحد (1000 دلار برای معامله دلار آمریکا) این مقدار تغییر کرد.

هرچه اندازه واحد بزرگ‌تر باشد، به پیپ کمتری برای کسب سود یا ضرر دادن نیاز است. در مثال بعدی که هر دو معامله سود کسب می‌کنند بهتر متوجه خواهید شد.

  • یک پیپ استاندارد EUR/USD = 00001/0
  • با خرید 100000 دلار EUR/USD در نرخ 23000/1 و فروش در نرخ 23001/1 شما 1 پیپ به دست می‌آورید
  • (00001/0 / 23000/1) ×100000 = 10/8 دلار در هر پیپ × 1 پیپ = 10/8 دلار سود
  • با خرید 10000 دلار EUR/USD در 23000/1 و فروش در 23010/1 شما 10 پیپ به دست می‌آورید
  • (00001/0 / 23000/1) ×10000 =81 سنت به ازای هر پیپ× 10 پیپ = 10/8 دلار سود

البته هم می‌تواند سودآور باشد و هم زیان‌آور زیرا یک معامله خرید یا فروش با واحد سایز بزرگ که به نفع شما نباشد سریع‌تر شما را متضرر می‌کند تا یک معامله با واحد سایز کوچک؛ بنابراین باید پیش از اینکه با پول واقعی سرمایه‌گذاری کنید و مهارت‌های مدیریت ریسک را که شامل تعیین اندازه صحیح پوزیشن و نگهداری مکث‌ها و روش‌های مربوط به حد ضرر می‌شوند مورداستفاده قرار دهید بهتر است در مورد معامله‌گری تحقیق کامل انجام دهید. محاسبه‌گرهای رایگان پیپ که در اینترنت به وفور یافت می‌شوند در این امر تا حد زیادی کمک می‌کنند.

مارجین چیست؟

حساب‌های جدید فارکس که تحت عنوان حساب‌های مارجین افتتاح می‌شوند به مشتریان امکان خرید یا فروش جفت ارزها را با حداکثر اندازه معامله که از مقدار پول مورد استفاده برای تأمین مالی حساب بیشتر است، فراهم می‌آورند. بروکرهای آمریکا با فراهم آوری امکان افتتاح حساب‌های 100 تا 500 دلاری با پیشنهاد مارجین 50:1 برای مشتریان خود، لوریج قابل‌توجهی فراهم می‌کنند که نشانگر این مطلب است که اندازه معامله شما از موجودی حساب شما بسیار بزرگ‌تر خواهد بود.

برای مثال یک حساب 500 دلاری با مارجین 50:1 را در نظر بگیرید که بروکر به معامله‌گر فارکس اجازه می‌دهد تا شرط‌هایی تا سقف 25000 دلار یا 5/2 برابر اندازه مینی لات برای خرید و فروش ببندد. لوریج می‌تواند خطرناک باشد زیرا می‌تواند یک‌شبه حساب را خالی کند، اما مارجین بالا منطقی به نظر می‌رسد زیرا ارزها در زمان آرامش بازار به آرامی نوسان می‌کنند و ریسک کمتری به همراه دارند، به این معنی که بعید است دلار یا یورو به صفر برسند. حتی در این صورت، نوسانات بازار فارکس می‌توانند تا سطوح پیشین در طی دوران بحران افزایش یابند، برای مثال چرخش پوند انگلیس و یورو به مبلغ پیشین خود در سال 2016 پس از اینکه انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد.

بروکرهای فارکس برعکس بروکرهای بازار بورس هیچ سودی بابت استفاده از مارجین دریافت نمی‌کنند اما پوزیشن‌هایی که شبانه ایجاد شدند اعتبارات یا بدهی‌هایی را که به‌واسطه ارتباط میان نرخ بهره در ارزهای جفت ارزها تعیین شدند، تمدید خواهند کرد. ارزش کل معامله تعیین‌کننده اعتبار یا بدهی در این محاسبات است نه تنها مقدار مازاد بر موجودی حساب. در ساده‌ترین سطح، برای معامله‌گر زمانی که پوزیشن خرید برای ارز با نرخ بهره بالا باز می‌کند به صورت شبانه پرداخت صورت می‌گیرد و زمانی که پوزیشن خرید برای ارز با نرخ بهره کم باز می‌کند به‌صورت شبانه باید بپردازد. همین محاسبه برای فروش شورت نیز صدق می‌کند.

نکاتی در خصوص انتخاب یک بروکر فارکس

هنگامی‌که به دنبال یک بروکر فارکس قابل اطمینان می‌گردید تا از مدیریت صحیح پول و معاملات خود مطمئن شوید، هیچ‌گونه عجله‌ای به خرج ندهید. تمامی بروکرهای آمریکا باید در NFA ثبت‌نام کنند که یک سازمان خودگردان دولتی است که به منظور ایجاد شفافیت راه اندازی شده است.

امنیت سرمایه و اطلاعات خصوصی شما زمانی که یک حساب فارکس باز می‌کنید از هر چیزی با اهمیت‌تر است زیرا بروکرها می‌توانند حک یا ورشکسته شوند. بروکرهای فارکس در آمریکا برعکس بروکرهای سهام که از سرمایه مشتریان خود در صورت تعطیلی بروکر مربوطه به‌وسیله شرکت حمایت از سرمایه اوراق بهادار (SIPC) محافظت می‌کنند، هیچ‌گونه روش محافظتی برای حساب‌های فارکس ارائه نمی‌کنند. همچنین یک بروکر فارکس می‌تواند به هنگام از بین رفتن پوزیشن، از طریق اقدامات قانونی درصورتی‌که حفاظت از تراز منفی را ارائه نکند (مبلغی بیشتر از موجودی حساب از شما کسر نشود) مبلغی بیشتر از موجودی حساب را بازگرداند.

ملزومات مدیریتی سرمایه پس از بحران مالی سال 2008 اساساً افزایش یافتند اما این مسئله مانع بروز موج ورشکستگی‌ها در سال 2015 زمانی که فرانک سوئیس یک‌شبه سقوط کرد نشد. بسیاری از حساب‌ها طی چند دقیقه منفی شدند و احتمالاً بدهی‌هایی را سبب شدند، در همین حین حساب‌هایی که جان سالم به در بردند با ورشکستگی بروکرها همه چیز خود را از دست دادند. درسی که از این وضعیت وحشتناک می‌توان گرفت: مشتریان در آینده باید به دنبال بروکرهای شناخته‌شده باشند، ترجیحاً مواردی که پشتوانه‌ای مثل بانک‌های بزرگ یا مؤسسات مالی مشهور دارند.

صنعت فارکس آمریکا از دسته‌بندی‌های «معرفی بروکر» و «برچسب سفید» برای جلب مشتری برای خدمات خود و راه‌اندازی کسب‌وکار خود استفاده می‌کند. معرفی بروکر عملیات کوچک‌تری را نشان می‌دهد که طی آن مشتریان را برای دریافت تخفیف یا دیگر انگیزه‌ها به بروکر ارز بزرگ‌تری معرفی می‌کنند. در برچسب سفید، شرکت کوچک پلتفرم معاملاتی بروکر بزرگ را نوسازی می‌کند و به عملیات بزرگ اجازه انجام معامله را در زمینه می‌دهد. هر دو این روش‌ها می‌توانند سبب افزایش هزینه‌های عملیاتی شوند و این کسب‌وکارها را تشویق به افزایش اسپرد خرید و فروش و افزایش هزینه‌ها کنند.

پیش از اینکه پولی به بروکر بدهید دستورالعمل‌های آن را در زمینه تأمین بودجه و برداشت بررسی کنید. بعضی از بروکرها درصورتی‌که سرمایه لازم را از طریق چک یا انتقال کابلی فراهم کنید مدت‌زمان انتظار طولانی برای شروع معامله برای شما تعیین می‌کنند و برخی دیگر هزینه‌های هنگفتی را از شما بابت بستن حساب یا برداشت سرمایه دریافت می‌کنند. بستن حساب استرس‌زا است زیرا بروکر از شما می‌خواهد برگه‌های طولانی را پرکنید و برگه‌های نظرسنجی پرکنید یا با یک نماینده صحبت می‌کنند تا شما را راضی به تغییر عقیده کنند. پس گرفتن پول از عملیات کمتر شناخته‌شده می‌تواند یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

بخش خدمات مشتریان باید دسترسی آسان به بخش راهنما و میزهای معاملاتی را از طریق چت، تلفن و ایمیل فراهم کند. بروکرهای را در ایالات‌متحده انتخاب کنید که 6 روز هفته به‌طور 24 ساعته از یک‌شنبه تا جمعه فعالیت می‌کنند. پیش از سرمایه‌گذاری سرعت بروکر در پاسخگویی به سؤالات خود را از طریق بازکردن پنجره چت یا تماس تلفنی ارزیابی کنید.

پلتفرم‌های معاملات فارکس

جفت ارزها از طریق بازار بین‌بانکی قیمت‌گذاری می‌شوند که یک سیستم ارتباطی است که توسط بانک‌های بزرگ و مؤسسات مالی اما بدون یک بازار مرکزی بورس مثل نزدک یا بازار بورس نیویورک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بروکرهای فارکس از این معاملات نشانه‌های لازم را می‌گیرند اما لازم نمی‌بینند که به مشتریان بهترین معامله خرید یا فروش بین‌بانکی را پیشنهاد دهند و شاید عمداً اسپردهای بزرگ‌تری را نشان می‌دهند که قیمت‌های نامناسبی دارند و از این طریق زمانی که از طریق سیستم این معاملات را تکمیل می‌کنند کسب سود می‌کنند.

مشتریان آتی می‌توانند در مورد تضاد منافع از طریق بررسی روند انجام معاملات در وب‌سایت بروکر، تحقیق کنند. همچنین بررسی کنید که آیا بروکر میز معامله‌ای دارد که سبب شود بازار طرف مقابل در معامله مشتری باشد. یک بروکر قابل‌اطمینان قیمت‌هایی را مستقیماً از سیستم بین‌بانکی از طریق تأمین‌کننده بزرگ نقدینگی یا شبکه الکترونیکی ارتباطی (ECN) تعیین می‌کند که این قیمت‌ها معاملات خریدوفروش واقعی را کنترل می‌کنند. این شرکت‌ها شرکت‌های سومی هستند که با سیستم حرفه‌ای ارتباط مستقیمی دارند.

معامله گران فارکس از طریق نرم‌افزار معاملاتی بروکر پوزیشن‌ها را باز می‌کنند یا می‌بندند که این نرم‌افزار باید ترکیبی از پلتفرم‌های مستقل، بر مبنای وب و موبایل باشد.

متاتریدر به‌عنوان استاندارد صنعت برای نرم‌افزار مستقل در سال‌های اخیر ساخته شده است که شامل قیمت‌گذاری‌های لحظه‌ای، نمودارهای قیمت، اخبار، تحقیقات و واچ فهرست‌های قابل تنظیم می‌شود.

پلتفرم معاملاتی بر مبنای وب به عنوان جایگزینی برای نرم‌افزار مستقل می‌تواند به کار رود اما اغلب ویژگی‌های کمتری دارد و به صاحبان حساب اجازه دسترسی به دیگر منابع برای تکمیل استراتژی‌های معاملاتی‌شان را می‌دهد. اپلیکیشنهای موبایل آسان‌ترین پلتفرم‌ها هستند اما به دلیل طراحی ساده خود امکانات جانبی چندانی ندارند و معمولاً اجازه انجام معاملات یک یا دو کلیکی را می‌دهند. بهترین حالت این است که از نرم‌افزار مستقل تمام‌عیار در صورت امکان استفاده کنید تا به شما در زمان‌هایی که به میز معاملاتی دسترسی ندارید کمک کند.

بیشتر معامله گران فارکس حساب‌های دمو را پیشنهاد می‌دهند که به مشتریان آتی اجازه می‌دهد تا پلتفرم‌های مستقل، بر مبنای وب و موبایلی را بررسی کنند و معاملات جفت ارزهای فارکس را با پول الکی انجام دهند. این نرم‌افزار همان قیمت‌ها، نمودارها و واچ لیست‌هایی را نشان می‌دهد که سیستم واقعی نشان می‌دهد، بنابراین برای بررسی کیفیت نرخ‌گذاری‌های بروکر برای خریدوفروش منبع با ارزشی به حساب می‌آید. درصورتی‌که بروکر حساب دمو پیشنهاد نداد تردید کنید زیرا ممکن است از پلتفرم نامرغوب یا قدیمی استفاده کند.

تعدادی از این حساب‌ها را با قیمت‌های لحظه‌ای از یک سایت بزرگ مالی در کنار یکدیگر قرار دهید و در این صورت سریعاً خواهید فهمید که کدام بروکر فارکس بهترین قیمت‌های خریدوفروش را تحت شرایط عادی بازار پیشنهاد می کنند. در صورت امکان پس‌ازاینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را اعلام کرد یا دیگر اخبار محرک بازار منتشر شدند بار دیگر به این حساب‌ها نگاه کنید تا ببینید که در شرایط بی‌ثبات جفت ارزها چگونه حرکت می‌کنند.

انواع ورود سفارشات

صفحه انجام معامله در یک حساب دمو اطلاعات بسیار مفیدی را به ما ارائه می‌کند. به دنبال انواع مختلف ورودی معاملات و توقف سفارشات و قوانین امنیتی باشید که ممکن است شامل حد ضررهای تضمین‌شده و بستن تمام سفارشات باشد. بسیاری از این روش‌های سفارش دهی برای محافظت از معامله‌گر در مقابل کاهش بیشتر طراحی می‌شوند که بر تفاوت میان قیمت اجرایی واقعی و مورد انتظار دلالت دارد.

انواع سفارش دهی های زیر حداقل موارد لازم است که یک بروکر انتخابی باید ارائه دهد:

  • سفارش market order – سفارش فوراً در بهترین قیمت ممکن انجام می‌شود. این مسئله در بازارهای سریع سبب کاهش شدید قیمت می‌شود و دلارها و سنت‌ها را از قیمت اولیه خرید یا فروش کسر می‌کند.
  • Stop order – سفارش خرید یا فروش مشروطی ارسال می‌کند که به سفارش به قیمت بازار در قیمت ورودی انتخابی تبدیل می‌شود
  • سفارش محدود (Limit Order) – سفارش خرید یا فروش مشروطی ارسال می‌کند که تنها می‌تواند در قیمت ورودی یا بهتر از آن انجام شود
  • سفارشات Stop Limit- سفارش خرید یا فروش مشروطی با دو قیمت stop و Limit ارسال می‌کند. سفارش به سفارش limit در قیمت stop انتخابی تبدیل می‌شود که تنها در قیمت محدود Limit انجام می‌شود. سفارش درصورتی‌که قیمت بدون انجام شدن از قیمت limit عبور کند به‌صورت خودکار کنسل خواهد شد
  • حد ضرر تضمین‌شده – سفارشی ارسال می‌کند که انجام آن بر اساس پارامترهای درخواستی در زمانی که قیمت از قیمت اولیه عبور کند تضمین شده است.
  • Close All – دستور بستن تمام پوزیشن‌های باز را در بهترین قیمت موجود می‌دهد. این مورد در شرایطی که بازار حرکت سریع داشته باشد می‌تواند سبب کاهش شدید قیمت شود.

آیا بروکر فارکس آموزش‌ها و ابزارهایی را در خصوص معامله در اختیار می‌گذارد؟

بروکرهای شناخته‌شده منابع مختلفی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند تا بتوانند تصمیمات هوشمندانه‌تری بگیرند و مهارت‌های معاملاتی خود را بهبود بخشند. به دنبال بخش‌های آموزشی با وبینارهای مختلف و مطالب آموزشی در مورد فاندامنتالهای بازار فارکس، جفت ارزهای محبوب و نیروهای بازار که مسبب خرید یا فروش هستند باشید. این مطالب باید شامل اطلاعات دقیق در خصوص نحوه تأثیرگذاری بانک مرکزی بر بازار ارز به هنگام کاهش یا افزایش نرخ بهره و نحوه آماده شدن معامله گران برای این رویدادهای دوره‌ای باشند.

این بخش آموزشی باید همچنین دستورالعمل‌هایی در خصوص پلتفرم‌های معاملاتی بروکر، جفت ارزها و انواع سفارشات در قیمت بازار فراهم کند. به دنبال ویدئوها، راهنماهای دستی یا دیگر مطالب آموزشی باشید که به شما نحوه تهیه واچ لیست مخصوص به شما و تهیه نمودارهای تکنیکال و قیمت‌گذاری‌های ساده را نشان دهد. همچنین این مطالب آموزشی باید نحوه دسترسی مستقیم به اخبار و تحقیقات را از پلتفرم‌ها توضیح دهند تا شما برای کسب اطلاعات مجبور به جستجو در اینترنت نباشید.

ابزارهای تحلیل اقتصادی و تحقیقی باید، جفت ارزهایی را که بهترین فرصت‌های سودآوری کوتاه‌مدت را به وجود می‌آورند، مشخص کنند. در این بخش نقطه نظرات آزاد افراد دیگر و دیدگاه‌های کارشناسان بخش صنعت را به همراه اخبار لحظه‌ای و وبینارهای زنده باید ارائه شوند. تحقیقاتی را دنبال کنید که تمام جهان را پوشش می‌دهد نه تنها بازارهای داخلی و همچنین تقویم اقتصادی روزانه قابل‌درکی فراهم می‌کند که تمام اخبار محرک بازار منتشرشده در سراسر جهان را در خود دارد.

معامله‌گری اجتماعی در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کرده است و بروکرهای شناخته‌شده آن را ارائه می‌کنند. این ویژگی به صاحبان حساب اجازه می‌دهد تا از طریق یک کانون اجتماعی با یکدیگر تعامل کنند و ایده‌های معاملاتی، استراتژی‌ها و دیدگاه‌های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. بعضی از کانون‌های اجتماعی یک مرحله فراتر رفتند و نسخه‌ای از رابط کاربری معاملاتی را ارائه می‌کنند که از طریق آن می‌توانید تصمیمات دیگر مشتریان در مورد خرید یا فروش را تقلید کنید.

بهترین کانون‌های اجتماعی نوعی سیستم امتیازدهی دارند که به مشتریان اجازه می‌دهد تا به آسانی به اعضای فعال دسترسی داشته باشند. این تماس‌ها در تنظیم پلتفرم‌های معاملاتی که اغلب دارای رابط‌های کاربری API هستند که امکان افزودن یک افزونه دیگر را به وجود می‌آورد تا حد زیادی مفید هستند. این ارتباطات حتی زمانی که بروکر یک افزونه لایبرری فراهم می‌کند تا انجام معامله آسان‌تر شود نیز مفیدتر است.

حرف آخر

زمانی که در جستجوی یک بروکر فارکس هستید عجله نکنید زیرا تصمیم‌گیری نادرست هزینه در پی دارد. بزرگ‌ترین بروکرها منابع بزرگ، هزینه‌های پایین معاملات و دسترسی جهانی به سیستم بین‌بانکی را ارائه می‌کنند. آن‌ها پول شما را نیز با دقت مدیریت می‌کنند، حتی اگر شما حساب کوچکی باز کنید و امید به تبدیل آن به یک فرصت کوچک با استفاده از مهارت‌های معاملاتی خود داشته باشید. البته قبل از اینکه وارد بازار فارکس شوید دوره آموزش فارکس را بگذرانید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید