معرفی دوره آموزش جنگو (Django)

برنامه نویسی از جمله مشاغل کاملاً پیشتاز در دنیای امروز معرفی می شود. مهارتی که در آن می ‌توانیم چهارچوبی ساختار یافته را از طریق فضای رایانه‌ ای برای انجام وظایف مشخصی پیاده سازی کنیم. در این بین همراه با توسعه برنامه نویسی تحت وب، انبوه روش ها تا امکانات برای هر چه بهتر شدن این فضا مطرح است. مانند کتابخانه جنگو (Django) که یک ابزار کاملاً توانمند برای تکمیل هنر برنامه نویسان تحت وب می باشد. در این مقاله می‌ خواهیم با مفاهیم آموزش جنگو برای بهبود فضای برنامه نویسی در پایتون اشاره داشته باشیم.

کتابخانه جنگو از امکانات تکمیلی در زبان برنامه نویسی پایتون (Python) می باشد. این فضا در اصل یک پلتفرم توسعه یافته برای پذیرش محیط برنامه نویسی در پایتون می باشد. در کتابخانه جنگو برخی از دستورالعمل ها و یا میانبرهای برنامه نویسی از قبل پیش بینی شده است. شاید بتوانید با مهارت بالای خود در برنامه نویسی، خط به خط، انبوه وظایف را تعریف کنید؛ اما در نهایت ساختار برنامه نویسی شما در انجام برخی وظایف تکراری، شبیه به هم و یا پیش ‌بینی شده خلاصه خواهد شد. برنامه هایی که شاید بتوان آنها را در دیگر فضاهای کار با پایتون نیز جستجو کرد. اگر در برنامه نویسی پایتون دست توانمندی داشته باشید، قاعدتاً می توانید در یک رشته دستورات تمام اهداف برنامه نویسی خود را پیاده سازی کنید. در این حالت قطعاً با کسب مهارت های جدید می دانید که عموم برنامه ها از ساختارهای کم و بیش یکسانی استفاده می ‌کنند. طیف بزرگی از دستورالعمل ‌ها هستند که به شکلی متداول در دنیای برنامه نویسی پایتون حضور دارند و یا تکرار می شوند.
وقتی در کار مهارت دارید، قطعاً با درک درست این فضاهای تکراری راحت ‌تر برنامه نویسی می کنید. اما وقتی حرفه ای تر هستید، می توانید از کتابخانه جنگو برای دسترسی به این فضاهای تکراری و یا متداول استفاده کنید. زیرا سازندگان پایتون قبل از شما متوجه این موضوع شده و راه حل هایی ساده در قامت یک کتابخانه کاربردی طراحی کرده اند. کافی است آموزش جنگو در مسیر آموزش برنامه نویسی پایتون را جدی بگیرید و با درک درست امکانات برنامه نویسی در این محیط، از انبوه دستورالعمل های کار راه انداز آن استفاده کنید.
اگر برنامه نویس کلاسیک هستید و می‌ خواهید صفر تا صد برنامه را خودتان نوشته باشید، آموزش جنگو به کار شما نمی ‌آید. اما اگر قصد ساختن برنامه های کاربردی تحت وب آن هم با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای از پیش تعریف شده را دارید، آموزش جنگو همان چیزی است که باعث بهبود در کار شما خواهد شد. با کسب این مهارت یاد می گیرید که چطور با کنار هم گذاشتن دستورات از پیش تعریف شده جنگو و اعمال چند تغییر ساده و هدفمند، برنامه های کاربردی و بسیار سریع بنویسید.

اصول اولیه در آموزش جنگو

جنگو یک کتابخانه با انبوه ابزارها و دستورالعمل های سطح بالا برای ایجاد یک ساختار ساده در برنامه نویسی پایتون می باشد. وقتی مهارت کار با کتابخانه جنگو را یاد گرفته باشید، برنامه نویسی با پایتون بسیار ساده می شود. اما نکته کلیدی در کار با جنگو، درک درست این فضا می باشد. لذا در آموزش جنگو نیاز به کسب مقدماتی احساس می شود.
کارآموزی که قصد گذراندن دوره آموزش جنگو را دارد، باید درک کاملی از مفاهیم اولیه برنامه نویسی شی گرا را داشته باشد. از جزئیات برنامه نویسی رویه ای سر درآورد و چگونگی ساختارهای داده کنترلی را شناسایی کرده و در نهایت با انواع متغیرها در زبان برنامه نویسی پایتون آشنا باشد.
کتابخانه جنگو یک پلتفرم سطح بالا در کار با پایتون است. اما این دلیل نمی ‌شود که در کار با جنگو از درک دستورالعمل‌ های سطح پایین پایتون بی ‌نیاز باشید. در واقع مقدمه آموزش جنگو، مهارت در اصول اولیه برنامه نویسی پایتون می باشد. در ادامه می ‌توانید با توسعه سریع از طریق طراحی عملگرا توسط کتابخانه جنگو با اعمال کد نویسی های کمتر، ساختار کاملی از دستورالعمل ‌های رایانه ‌ای را ایجاد کنید.

فلسفه به کارگیری جنگو در چیست؟

جنگو در نهایت یک ابزار است که قرار است در مسیر برنامه نویسی پایتون کمک حال شما باشد. لذا هر کسی می تواند بدون حضور کتابخانه جنگو، هر نوع برنامه نویسی با پایتون را اجرایی کند. در این حالت چه نیاز است تا مهارت کار با جنگو را کسب کرده باشید؟ آیا آشنایی با جنگو یک ضرورت جدی است؟ و یا می توان آن را در مقام یک فرصت برنامه نویسی بهتر در نظر گرفت؟
برای پاسخ به این سوال که خواه‌ ناخواه، در مسیر آموزش جنگو مطرح می ‌شود، باید فلسفه ایجاد این کتابخانه را مطرح کنیم. اینکه اصولاً چه نیازی باعث شده تا طراحان پایتون به دنبال ایجاد کتابخانه جنگو باشند؟

  •  نیاز به ایجاد فضاهای مستقل در برنامه نویسی اولین نکته برای درک فلسفه پیدایش کتابخانه جنگو می باشد. وقتی در برنامه نویسی پایتون هستید و یا در هر فضای برنامه ‌نویسی دیگری حضور دارید، قطعاً تا آنجا که می ‌توانید از آشفته شدن برنامه جلوگیری خواهید کرد. اگر عناصر برنامه شما در فضایی آشفته نوشته شده باشد، دیگران که هیچ، حتی خود شما هم سر از آن در نخواهید آورد. ضرورت به ایجاد فضاهای مستقل در برنامه نویسی نیاز به فضایی جدید را ضروری دیده است. در آموزش جنگو یاد می گیرید که چطور با بهره مندی از امکانات این فضا، آن محیط برنامه نویسی با اجزای کاملاً مستقل اما درگیر با هم را ایجاد کنید.
  • نیاز به کد نویسی کمتر از دیگر نکات در فلسفه پیدایش کتابخانه جنگو می باشد. به هر حال در دنیای برنامه نویسی برای اجرای دستورالعمل ساده ‌ای باید ده ها و شاید صدها خط کد نویسی کنید. اما اگر همین دستورات ساده و متداول را از قبل پیش ‌بینی کرده باشید، می ‌توانید با تعریف ساختارهای آماده که در آن دستورالعمل مورد نظر ما طراحی شده است، حجم کد نویسی کمتری را تجربه کنید. البته در آموزش جنگو چگونگی کار با این ساختارهای از پیش تعریف شده را یاد می ‌گیرید.
  • نیاز به اصل عدم تکرار که در یک زبان ساده برنامه نویسی دردسرهای بسیار خواهد داشت. فرض کنید می خواهید برنامه ‌ای برای مجموعه دستورالعمل هایی که بخش های شبیه به هم دارند، بنویسید. در این حالت برای هر بار اجرای هر بخش از برنامه ملزم به نوشتن یک دستورالعمل تکراری هستید. این کار باعث بزرگ شدن برنامه و پیچیده شدن آن خواهد شد. در عین حال نوشتن برنامه کاملاً زمانبر می ‌شود. در حالیکه اصل عدم تکرار مطرح شده است. در این اصل قید شده است که با گذاشتن یک بخش مرکزی در برنامه، ارجاع تمام دستورات تکراری به آن، حجم برنامه را کاهش داده و آن را کاملاً ساده سازیم. مهارت کار با جنگو، چگونگی مدیریت در این فرایندهای تکراری در برنامه نویسی پایتون می باشد. مهارتی که در مسیر آموزش جنگو پیش ‌بینی شده است.
  • نیاز به توسعه سریع در برنامه نویسی پایتون. یکی از مهمترین چالش ها در برنامه نویسی پایتون طرح توسعه برنامه کاربردی در طول استفاده از آن می باشد. ماجرایی که گاها با عنوان آپدیت برنامه های کاربردی و تحت وب از آن یاد می شود. نکته در توسعه سریع و ساده برنامه های از قبل نوشته شده است. کتابخانه جنگو طراحی شده است تا دست ما را در توسعه سریع نرم افزارهای کاربردی و تحت وب باز گذارد. البته این توانمندی را تحت هدایت دقیق آموزش جنگو را فرا خواهید گرفت.
  • نیاز به طراحی تمیز و رعایت قواعد استاندارد شده در برنامه نویسی پایتون. یکی دیگر از دلایل کلیدی برای فلسفه پیدایش جنگو در ایجاد استانداردهای برنامه نویسی می باشد. وقتی استانداردی در کار نباشد، هر کسی با هر سبک و ایده ای که دارد، برنامه نویسی خودش را انجام می دهد. به این ترتیب محیط برنامه نویسی پایتون تبدیل به یک جریان در حضور سلایق متنوع است. ماجرایی که کاملاً آشفته و به غایت گیج کننده خواهد شد. در حالیکه آشنایی با جنگو و رعایت اصول حاکم بر آن باعث می ‌شود تا قواعد یکسان و استانداردی در برنامه نویسی پایتون مطرح باشد.

 

آموزش django

صفحات مهم سایت مدرسان پیشتاز

چه مزایایی در آموزش جنگو وجود دارد؟

در آموزش برنامه نویسی پایتون توجه به مهارت کار با جنگو بخش کلیدی کار است. تا جایی که تمام هنر کارآموز را در درک درست جنگو بررسی می کنند. اگر چه می توانید بدون مهارت کار با جنگو، سر از دنیای برنامه نویسی پایتون درآورید. اما وقتی کار با جنگو را می دانید، قطعاً در یک فضای حرفه ‌ای تری وارد شده اید. آموزش جنگو مزایایی برای شما دارد. نکاتی از قبیل:

  • جنگو از نگاشت مدل اشیا به مدل رابطه ای پشتیبانی می کند. با کمک کتابخانه جنگو می توانید ارتباط مناسبی میان مدل داده (Data mode) و موتور پایگاه داده (Database engine) ایجاد کنید. به این ترتیب ساده ‌تر می ‌توانید اطلاعات خام در مدخل ‌های ورودی و خروجی هر نرم ‌افزار را تحلیل کنید. در عین حال دست شما برای کار با سیستم های مدیریتی در پایگاه داده مانند MySQL و Oracle کاملاً باز و به غایت ساده ‌تر خواهد شد.
  • کتابخانه جنگو یک پلتفرم چند زبانه می باشد. این پلتفرم توسط نهادهای بین المللی برای پشتیبانی از برنامه نویسی و توسعه دهندگان ابداع شده است. لذا می تواند به خوبی خودش را با دنیای برنامه نویسی در چندین زبان متفاوت هماهنگ سازد.
  • با استفاده از کتابخانه جنگو می توانید از واسط های گرافیکی برای تکمیل برنامه های تحت وب استفاده کنید. به این ترتیب کل ماجرای برنامه نویسی شما تبدیل می شود به بازی کردن با چند واسط گرافیکی که در نهایت خیلی ساده است.
  • در حضور کتابخانه جنگو تمام ماجرای توسعه تا کاربردی تر کردن برنامه های تحت وب بسیار ساده تر صورت می گیرد. به این ترتیب خیلی سریع و ساده می توانید هر برنامه هدفی را نوشته، تنظیم کنید و با آزمایش های پی در پی آن را هر چه کاملتر و البته موثرتر سازید.

دوره آموزش برنامه نویسی django

آموزش جنگو یک برنامه هدفمند برای سادگی در دنیای برنامه نویسان حرفه ای است. آنها که مهارت کار با جنگو را می دانند، قطعاً  طولایی در کار با پایتون نیز دارند و به راحتی توانایی اجرا تا توسعه پیچیده ترین برنامه ها را در این زبان برنامه ‌نویسی کسب کرده ‌اند. این افراد حالا نیاز دارند تا در الگوهای بهتر با رویکرد سریعتر و البته فنی تر در ماجراهای بی انتهای برنامه نویسی حاضر بشوند. اگر در برنامه نویسی قرار است الگوی کار خود را طرح و اجرای وب سایت ها، نرم افزارهای کاربردی و… به گونه ‌ای که همواره نیاز به توسعه و آپدیت آنها باشد، متمرکز سازید، قطعاً آموزش جنگو و نحوه اجرای آن برای شما مفید واقع خواهد شد.