بلاگ

چگونه NFT ها صنایع لوکس را متحول خواهند کرد؟

ادغامNFT  و صنایع لوکس می تواند تاثیر شگرفی ایجاد کند. صنایع لوکس از تاثیر تحولات در جامعه و تجارت مصون نیستند. در واقع این صنایع همواره نوآوری را درک کرده، بر اساس آن عمل کرده و از اقدامات آن بهره برده اند. بنابراین، هنگامی که فناوری بلاکچین مطرح شد، صنایع لوکس به سرعت از امکانات جدیدی که ارائه می شد استقبال کردند. ابتدا، از آنها به عنوان راهی برای ارائه بهتر محصولات انحصاری و اکنون برای ارائه راه‌های جدید تعامل با استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده کردند.

امروزه استارت آپ های جدیدی با خدمات مبتنی بر بلاکچین و آموزش ارز دیجیتال برای صنایع مختلف در حال ظهور هستند. در این مقاله NFT و صنایع لوکس و چگونگی تحول در این صنایع مورد بحث قرار خواهد گرفت.

نحوه ارتباط NFTو صنایع لوکس

توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به‌ عنوان وسیله‌ای برای تبادل در یک اکوسیستم خاص عمل می‌کنند. آنها منحصر به فرد هستند زیرا دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، بنابراین هر نشانه با دیگری متفاوت است. در سال‌های اخیر، NFT ها در بازی‌ها، دنیای مجازی مورد استفاده قرار گرفته‌اند و بخش مهمی از متاورس هستند. اخیراً، آنها در صنعتی وارد شده اند که در آن ارزش پیشنهادی کمتر تعریف شده است: صنعت کالاهای لوکس.

فن‌آوری‌های نوظهور می‌توانند به برندها کمک کنند تا مشکلاتی که آنها را از اتخاذ کامل شیوه‌های بازاریابی نوآورانه بازمی‌دارد، برطرف کنند. مشکلاتی مانند نسبت دادن نتایج به کمپین‌های خاص یا تعامل طولانی مدت با مشتری. با استفاده از فناوری بلاکچین، NFT ها می توانند برای ردیابی و ذخیره دارایی های فیزیکی و دیجیتالی استفاده شوند و راه های جدیدی برای تعامل با مشتریان ارائه دهند. با استفاده از این سیستم، صنایع لوکس می‌توانند مالکیت و اصالت دارایی‌های خود را پیگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات دقیق هستند و در عین حال ارزش بیشتری به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

علاوه بر این،NFT  ها به صنایع لوکس امکان می دهند تا شفافیت بیشتری را در اصالت محصولات خود ارائه دهند. در عین حال از این فناوری برای ارائه یک تجربه منحصر به فرد برند، پاداش وفاداری به برند و تعامل بیشتر و شخصی با مشتریان استفاده کنند. به این ترتیب، جامعه‌ای از طرفداران برند برای محصولات و خدمات با ارائه دارایی‌های دیجیتالی که طرفداران می‌توانند جمع‌آوری، مبادله یا بفروشند، پدیدار می‌شود.

NFT ها به قدری محبوب هستند که الکس عطا الله ، یکی از بنیانگذاران بزرگترین بازار NFT OpenSea، اخیراً در توییتر به اشتراک گذاشت که تعداد NFTهای لیست شده برای فروش در بازار او نسبت به وب سایت های ثبت شده در سال 2010 بیشتر است. این پلتفرم اکنون بیش از 250 میلیون ارز دیجیتال را در خود جای داده است که می توانید از طریق سرچ به آنها دسترسی داشته باشید. در سال 2010، تقریباً 200 میلیون وب سایت وجود داشته است. این اطلاعات منعکس کننده سرعتی است که NFT ها از زمان ایجاد اولین NFT توسط کوین مک کوی و آنیل دش، دو هنرمند دیجیتالی که قطعه منحصر به فرد خود به نام کوانتوم را در سال 2015 به فروش رساندند. از سال 2021، ارزش بازار جهانی NFT ها 3/11 میلیارد دلار است. نشان دهنده رشد قابل توجه آنها تنها در هفت سال است.

استراتژی های بازاریابی NFT در صنایع لوکس

آگاهی از برند، انحصارطلبی و کمیاب بودن از ویژگی های ضروری صنایع لوکس هستند. کالاهای لوکس باید مهارتی را به نمایش بگذارند که معمولاً توسط دانش یا تخصص منحصر به فردی تعریف می شوند. صنایع لوکس ساختار تولیدی پیچیده ای با مراحل و ورودی های زیادی دارند که از مواد اولیه به محصول نهایی می رسد.

NFT و صنایع لوکس چالش ها و فرصت های جدیدی را برای بازاریاب هایی که می خواهند راه های نوآورانه ای برای جذب مشتریان پیدا کنند، ارائه می دهند. بنابراین، زمان زیادی است که این فناوری جدید به جریان اصلی تبدیل شود و برخی از بزرگترین شرکت های جهان در حال آزمایش هستند. بنابراین، سوال اصلی این است: چگونه NFT ها می توانند به کسب و کار شما در بازار رقابتی صنایع لوکس کمک کنند؟

بیشتر بخوانید:

تاثیر NFT بر صنایع لوکس چیست؟

برخی از صنایع لوکس متوجه شده اند که اصالت و منحصر به فرد بودن مهمترین جنبه محصولات آنهاست. آنها کالاهای خود را با NFT ها همراه کرده اند تا اعتبار دیجیتالی را ارائه دهند و در نتیجه بازار قابل اعتمادتری برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

NFT و صنایع لوکس نشان دهنده مالکیت یک کالا همراه با اعتبار دیجیتالی است. همچنین، ممکن است در بازار فروش مجدد، همچنان لوکس ارزشمند باشد. درست مانند یک NFT تمام عیار، این ثابت می کند که محصول در دسته بندی خود وضعیت قابل تأیید و منحصر به فردی را به دست آورده است. دقیقاً کیفیت هایی که مشتریان در بین کالاهای لوکس بیشترمی پسندند.

توکن های غیرقابل تعویض
توکن های غیرقابل تعویض

پاسخ مصرف کنندگان صنایع لوکس به NFTها

ارتباط بین تجمل و هنر، تولید اشیاء و میل فرهنگی مرتبط با سلیقه مشتری ثروتمند، موجب تناسب ارتباط بین NFT و صنایع لوکس شده است. در نتیجه، بسیاری از برندها در حال ایجاد یا کار روی پروژه های NFT  هستند. بسیاری از اینها همچنین محصولات و خدمات خود را با ارز دیجیتال ترکیب می کنند. این یکی از ابعادی است که در آن فرا وجه شکل می گیرد و شروع به تأثیرگذاری بر انتظارات مصرف کننده می کند.

هنسی در جشن هشت نسل از مخلوط کن های بی نظیر خود، نسخه محدودی به نام هنسی 8 ایجاد کرده است که بیش از 250 سال تخصص کنیاک را در یک دستگاه آورده است. اولین و آخرین دستگاه از این مجموعه نسخه محدود به قیمت 226000 دلار فروخته شد،NFT در این کالا به عنوان گواهی اصالت بود.

به طور مشابه، پرادا و آدیداس مجموعه پرادا Re-Nylon را راه اندازی کردند. این عکس که توسط هنرمند دیجیتال زک لیبرمن سرپرستی شده است، شامل عکس‌هایی است که طرفداران هر دو برند ارسال کرده‌اند. قطعه نهایی تقریباً 100000 دلار فروخته شد.

به طور خلاصه، این ارقام نشان دهنده تعامل NFT و صنایع لوکس است.

سخن آخر

فناوری بلاکچین، این پتانسیل را دارد که اعتماد به صنایع لوکس را بهبود بخشد، اما قبل از اینکه پذیرش انبوه ممکن شود، کارهای بیشتری باید انجام شود. این هنوز گام های اولیه هستند، و کار قابل توجهی در سراسر صنعت در حال انجام است تا NFT ها را در سراسر جهان بپذیرند و صنعت چند صد ساله را تغییر دهند.

ما فقط می توانیم امیدوار باشیم که فناوری بلاکچین به شفافیت و مسئولیت پذیری بیشتر در صنایع لوکس کمک کند و افزایش اعتبار کالاها و در عین حال به ارائه تجربیات هیجان انگیز کمک کند. این فناوری نوآورانه آینده ای بسیار روشن را برای کل صنعت نوید می دهد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید