بلاگ

چگونه می‌توان یک هنرمند NFT بود

NFT ها را می‌توان برای ارائه دیجیتال تقریباً همه‌چیز ازجمله ویدیوها، بلیط رویدادها و املاک مجازی به کار برد. با این‌ وجود شاید کامل‌ترین کاربرد NFT هنر دیجیتال است. بسیاری از بازارها به هنرمندان دیجیتال علاقه‌مند اجازه فروش آثار خود را که افراد زیادی را علاقه‌مند به تبدیل‌شدن به هنرمندان NFT می‌کند، می‌دهند. در زیر نکاتی را درباره نحوه دیجیتال‌سازی و تبدیل به پول کردن اثر هنری شما برای تبدیل به یک هنرمند NFT در پلتفرم‌هایی نظیر بازارهای Binance NFT مشاهده می‌کنیم.

مقدمه:

NFT ها کلاس منحصربه‌فردی از دارایی‌های دیجیتال هستند که نمایانگر آیتم‌های دیجیتال واقعی هستند. هر NFT یک توکن ID منحصربه‌فرد دارد که آن‌ها را به‌آسانی متمایز می‌سازد. برخلاف بیت کوین و دیگر دارایی‌های قابل‌معاوضه، NFT ها غیرقابل‌معاوضه هستند، به این معنی که با یکدیگر تعویض‌پذیر نیستند.

به دلیل ویژگی‌های خاص NFT ها، هنرمندان می‌توانند زمانی که هنر خود را به شکل NFT ایجاد و به فروش می‌رسانند، به سود دست یابند. علاوه بر اینکه می‌توان به‌آسانی اثبات مالکیت و اعتبار را تعیین کرد، NFT ها به هنرمندان اجازه می‌دهند آسان‌تر و بدون نیاز به یک سازمان یا مدیر به حق امتیاز دست یابند.

هنر NFT:

به‌طور خلاصه هنر NFT به هر قطعه هنری اشاره می‌کند که به‌عنوان یک توکن دیجیتال در یک شبکه بلاک چین ایجاد می‌شود. این توکن ها را توکن های غیرقابل‌معاوضه یا NFT ها می‌نامند. NFT ها معمولاً با استفاده از قراردادهای هوشمندی ساخته می‌شوند که استانداردهای خاصی دارند. یکی از محبوب‌ترین استانداردها ERC-721 اتریوم است که مطابق آن، همه توکن ها توکن ID های خاصی برای تضمین تعویض ناپذیری دارند.

به دلیل تعویض ناپذیری NFT ها، می‌توانند مالکیت و ارزش مالی برای آثار هنری دیجیتال ایجاد کنند. در دنیایی که رسوایی‌های هنر جعلی کل کشورها را در شوک فرومی‌برد، هنر NFT از هنرمندانی که نگران جعلی بودن هنر هستند، پشتیبانی می‌کند. هنرمندان از طریق تکنولوژی بلاک چین می‌توانند به‌آسانی ثابت کنند که سازنده قطعه هنری خاصی هستند.

در میان انواع مختلف NFT ها در بازار کریپتو، شاید هنر NFT رایج‌ترین باشد. شاید درباره Beeple هنرمند معروف NFT شنیده باشید. او موج‌هایی با فروش هنر NFT خود ایجاد کرد که 69 میلیون دلار ارزش یافت. Grimes یک هنرمند چند شغله بود که بر اساس گزارش‌ها هنر دیجیتال خود را به شکل NFT به مبلغ 6 میلیون دلار فروخت. همچنین اثر هنری NFT را می‌توان به مبلغ میلیون‌ها دلار به ازای هر قطعه در حراجی‌های هنر NFT مشابه روش‌های سنتی فروخت.

دلیل تبدیل‌شدن مردم به هنرمندان NFT:

از آنجایی‌ که هنر NFT دیجیتال است، نمایشگاه‌ها دیگر تحت‌فشار فضاهای فیزیکی همچون موزه‌ها و گالری‌های هنری قرار نمی‌گیرند و به هنرمندان اجازه می‌دهند تا هنر خود را در همه جای جهان به نمایش بگذارند. این کار سبب می‌شود تا کار هنرمندان از مرزهای جغرافیایی فراتر رود و در همه جای جهان شناخته شود. علاوه بر سرمایه‌گذاری به شکل هنر مدرن و جدید، دلیل مهم دیگر برای ایجاد هنر از طریق NFT ها این است که می‌توانید به‌آسانی اعتبار آن‌ها را تأیید کنید. به دلیل ID خاص هر اثر هنری NFT و تغییرناپذیری بلاک چین، مالکیت و اعتبار هر اثر NFT را می‌توان حفظ کرد.

هنرمندان NFT خوشحال خواهند شد که بدانند هنر آن‌ها را می‌توان بدون کمک هر طرف سومی به نمایش گذاشت و فروخت، درحالی‌ که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به افراد واسطه کارمزدی از درآمد خود ندهند.

برخی از پلتفرم‌ها همچون Binance NFT MArketplace به هنرمندان اجازه می‌دهند تا از طریق کارمزدهای royalty درآمد غیرفعال داشته باشند. به این معنی که سازندگان NFT می‌توانند درصدی از هر فروش NFT را حتی زمانی که میان کاربران در بازار ثانویه روی می‌دهد، به دست آورند.

درنهایت، زیبایی هنر NFT این است که همه می‌توانند اثر هنری مخصوص به خود را تولید و به فروش برسانند. برعکس گالری‌های هنری سنتی، بسیاری از بازارهای NFT غیر انحصاری هستند. این محیط به هنرمندان در حال رشد شانس مستقل بودن و زندگی کردن بر اساس علایق آن‌ها را می‌دهد.

معایب هنرمند NFT بودن:

با اینکه محبوبیت NFT در حال افزایش بوده است، همچنان به‌عنوان شکل متداول هنری در نظر گرفته نمی‌شوند. با اینکه هنوز روزهای ابتدایی است، شاید هنرمندان قدیمی حوزه NFT قادر به یافتن سریع خریداران باهوش همچون خریداران سنتی گالری‌های هنری نباشند.

به‌علاوه، از آنجایی‌ که همه می‌توانند سازنده NFT باشند، بازاری که قصد دارید اثر هنری خود را در آن بفروشید، ممکن است در مقایسه با گالری‌های هنری انحصاری با هنر انتخابی اشباع‌شده باشند. شاید باید طرفدارانی برای خود بیابید و ورای اثر هنری خود ارزش ایجاد کنید تا شانس خود را برای موفق شدن به‌عنوان هنرمند NFT افزایش دهید.

چگونه می‌توان یک هنرمند NFT بود:

گام 1: شروع به تولید قطعات هنری کنید. می‌توانید با کمک کلکسیون‌های هنری NFT دیگر ایده بگیرید.

گام 2: به پلتفرم‌هایی همچون بازارهای Binance NFT بروید و اثر هنری خود را در بلاک چین بارگذاری کنید.

گام 3: اکنون آماده فروش هنر NFT خود هستید.

مینت و فروش هنر NFT در Binance NFT MArketplace:

کاربران تأییدشده می‌توانند از طریق فرآیندی با نام مینت کردن یک NFT یا کلکسیونی از NFT ها را در بازارهای Binance تولید کنند. توجه داشته باشید که شما پیش از شروع به مینت کردن به حداقل دو فالوور در پروفایل کاربری Binance NFT خود نیاز دارید.

گام 1: وارد حساب خود در Binance NFT MArketplace شوید و روی گزینه create کلیک کنید.

گام 2: جزئیات کلکسیون جدید خود را وارد کنید. این مرحله شامل نام کلکسیون، توصیف کوتاه، یک لوگو و تصویر بنر و یک نماد می‌شود. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که یک کیف پول را به اثر هنری خود متصل کنید تا بتوانید از این طریق مالکیت را در بازار NFT اثبات کنید.

گام 3: قوانین و شرایط Binance NFT Minting را بخوانید و روی گزینه create کلیک کنید.

گام 4: زمانی که کلکسیون شما آماده شد ایمیلی دریافت خواهید کرد.

گام 5: برای مشاهده کلکسیون هنری NFT خود، به [User Center] – [Created] بروید. در آ جا می‌توانید جزئیات دقیق کلکسیون خود را ویرایش کنید.

کلام آخر:

اگر در فکر تبدیل کردن هنر خود به پول هستید، آن را به NFT تبدیل کنید. نه‌ تنها انجام این کار در Binance NFT MArketplace آسان است، بلکه به شما فرصت ورود به عرصه هنر NFT را نیز می‌دهد، حتی اگر هنوز یک هنرمند باتجربه نیستید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید