بلاگ

با معروف ترین شرکت های فعال متاورس آشنا شوید

بهترین شرکت های فعال در متاورس

آیا با برترین شرکت های فعال در متاورس آشنایی دارید؟ متاورس، یکی از جالب ترین موضوعاتی می باشد که بعد از ارزهای دیجیتال و NFT ها مورد توجه افراد علاقه مند به این حوزه قرار گرفته است. متاورس، بستر مناسبی را جهت فعالیت در جنبه های مختلف از جمله زندگی، کار و بازی برای کاربران فراهم می کند. این روزها، بر تعداد شرکت هایی که در حوزه متاورس فعالیت دارند افزوده می شود. متاورس در واقع نوعی فضای سه بعدی آنلاین می باشد که اتفاقات دنیای مجازی را به مانند دنیای واقعی به کاربران خود نشان می دهد. اینکه زیرساخت متاورس توسط چه شرکت هایی توسعه داده می شود، جزو مهمترین سوالاتی بوده که قصد داریم در این مطلب از سایت مدرسان پیشتاز مورد بررسی قرار دهیم.

چرا شرکت ها به توسعه متاورس علاقه مند هستند؟

متاورس، یکی از جالب ترین پلتفرم هایی است که از طریق آن می توان دنیای مجازی را با تمام جزئیات درک و تجربه نمود. مسلما، ساخت متاورس نیازمند صبر و حوصله زیادی می باشد. امروزه، شرکت های فعال در متاورس که در ادامه به اسامی آنها اشاره خواهیم کرد می توانند رویای ساخت دنیای مجازی و زندگی در آن را برای کاربران تحقق بخشند. البته با پیشرفت های اخیر در فناوری نمی توان این موضوع را خارج از ذهن تصور نمود.

شرکت های فعال در متاورس دارای یک سری قابلیت ها می باشند که با سرمایه گذاری در این حوزه می توانند جذابیت این پلتفرم را نسبت به قبل افزایش دهند. از آنجا که روند کاری شرکت های فعال در حوزه فناوری به متاورس وابسته می باشد، نیاز است که از سوی این شرکت ها راه حل هایی جهت توسعه این پلتفرم مطرح شود.

بیشتر بخوانید:


متاورس

آشنایی با شرکت های فعال در متاورس

در حال حاضر، شرکت های زیادی به دنبال فرصت های سرمایه گذاری در حوزه متاورس می باشند. اکثر این شرکت ها با توجه به قابلیت های خود می توانند بستر مناسب جهت توسعه متاورس را فراهم نمایند. از جمله این شرکت های معروف در زمینه توسعه متاورس می توان به موارد زیر اشاره نمود.

·        شرکت Google

گوگل از جمله بهترین شرکت های فعال در متاورس به شمار می رود. شرکت گوگل درصدد ساخت متاورس مخصوص به خود می باشد که در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. یکی از مهمترین اهداف این شرکت، ساخت هدست و سیستم عامل های AR می باشد که از جمله مهمترین ویژگی های آنها می توان به توانایی تشخیص متن چاپ شده، نشانه ها و موارد دیگر اشاره نمود. در واقع، هدست های AR نوعی ابزارهای بینایی رایانه ای می باشند که می توانند تجربه استفاده از واقعیت مجازی را به خوبی برای کاربران پوشش دهند.

·        شرکت TENCENT

شرکت تنسنت، یکی از بهترین شرکت های فناوری در چین می باشد که در حوزه متاورس فعالیت دارد. تنسنت، یکی از بهترین شرکت های فعال در متاورس می باشد که مجموعه ای از خدمات مجازی خود را برای کاربران فراهم کرده است. از جمله مهمترین خدمات مجازی این شرکت می توان به metaverse-in-a-box اشاره نمود. در واقع با استفاده از این قابلیت، شرکت های شخص ثالث می توانند به راحتی از امکانات دنیای متاورس استفاده نمایند. در واقع با این قابلیت، تنسنت خواهد توانست که خدمات رسانه ای شرکت را برای مشتریان خود به راحتی فراهم نماید.

شرکت های فناوری و توسعه متاورس
شرکت های فناوری و توسعه متاورس

·        شرکت Facebook

فیس بوک، یکی دیگر از شرکت های فعال در متاورس می باشد. همانطور که میدانید مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک، نام این شرکت را به متا تغییر داده است. شاید یکی از مهمترین دلایل تغییر نام فیسبوک توسط مارک زاکربرگ، اهمیت موضوع متاورس باشد. یکی از مهمترین ایده های زاکربرگ در این رابطه، تعامل کاربران شبکه های اجتماعی با همدیگر از طریق هدست واقعیت افزوده (فضای مجازی) می باشد. در واقع با این قابلیت می توان احساس صمیمیت و تعامل بیشتری را با سایر اعضای شبکه های اجتماعی ایجاد نمود. از جمله دیگر ایده های زاکربرگ جهت توسعه فعالیت های خود در متاورس، ایجاد مکانی با عنوان  Horizon Marketplace می باشد که امکان مبادله کالاهای دیجیتالی برای خریداران، فروشندگان و تولید کنندگان بسیار آسان تر شود.

·        شرکت Microsoft

شرکت مایکروسافت، یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده نرم افزار در دنیا می باشد که جهت پیشبرد اهداف خود به حوزه متاورس ورود کرده است. به گفته مدیر ارشد بازاریابی مایکروسافت، متاورس می تواند زمینه لازم را جهت همسوسازی تکنولوژی با اینترنت فراهم سازد. یکی از مهمترین اهداف شرکت مایکروسافت، ایجاد ارتباط بین سرویس ابری با سایر قسمت های خود در متاورس می باشد. به همین خاطر مایکروسافت، درصدد تولید یک سری اپلیکیشن های قدرتمند جهت تحقق بخشیدن به این هدف می باشد. یکی از ایده های جالب مایکروسافت جهت پیشبرد برنامه های خود در متاورس، تولید نرم افزار Mesh for Teams بوده که با استفاده از عینک های واقعیت مجازی می توان کارهای یک شرکت یا سازمان را به صورت دورکاری انجام داد.

·        شرکت Adidas

آدیداس از جمله بهترین برندهای خارجی در زمینه تولید انواع لباس، کفش و تجهیزات ورزشی به شمار می رود. اخیرا مدیران اجرایی این شرکت، ایده ای را مطرح کرده اند که بتوانند بازار فروش خود را از طریق دنیای متاورس گسترش دهند. این شرکت از طریق راه اندازی مجموعه ای از NFT ها توانسته دنیای جدیدی از ترکیب محصولات فیزیکی و مجازی را به مشتریان خود معرفی نماید. کاربران می توانند از طریق این پلتفرم، محصولات مورد نظر را یافته و سرمایه گذاری های خود را در دنیای متاورس گسترش دهند.

نتیجه گیری

شرکت های زیادی به دنبال تدوین یک سری برنامه های خاص در متاورس می باشند. این شرکت ها در این مسیر از تمام قابلیت های خود جهت ساخت متاورس خود استفاده می کنند. در این مقاله سعی نمودیم تا شما عزیزان را با بهترین شرکت های فعال در متاورس و حوزه فعالیت های آنها آشنا نماییم. بسیاری از شرکت ها جهت پیشبرد اهداف خود در حوزه متاورس سرمایه گذاری کرده  و به درآمدهای قابل توجهی دست یافته اند.

اکثر افراد فعال در بازار ارز دیجیتال به سرمایه گذاری در حوزه متاورس علاقه زیادی دارند. یکی از مهمترین دغدغه های کاربران این است که چگونه می توان به دنیای متاورس ورود نمود و از طریق آن کسب درآمد نمود. کاربران علاقه مند به این حوزه می توانند با آموزش متاورس به درآمدهای قابل توجهی دست یابند. ورود به دنیای متاورس، ساخت آواتار های سه بعدی و کسب درآمد از طریق آنها برای تمام افراد علاقه مند به این حوزه می تواند بسیار هیجان انگیز و جالب باشد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید