بلاگ

قیمت Chiliz پس از ناامیدی جام جهانی به کدام سو خواهد رفت؟

با رسیدن جام جهانی به مراحل حذفی رقابت‌ها، اوضاع Chiliz برای معامله‌گران به شکلی که برنامه‌ریزی‌شده بود، پیش نرفته است. در نتیجه، این رمزارز در طی معاملات دو هفته گذشته 30% کاهش داشته است، به شکلی که قیمت این توکن در زمان نوشتن این مقاله به 165/0 دلار رسیده است.

 در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، معامله‌گران خوش‌بین بودند، زیرا انتظار می‌رفت که اکوسیستم توکن طرفداری مورد توجه جهانی قرار گیرد.

این رمزارز پس از کاهش قیمت ناشی از سقوط FTX که قیمت Chiliz را از 28/0 دلار تا 15/0 دلار رساند، شاهد افزایش قیمت چشمگیری شد. از آن زمان تا 80% افزایش یافت تا به 27/0 دلار در طی 10 روز پیش از جام جهانی برسد.

متأسفانه CHZ از زمان کاهش 30% و رسیدن به سطح 165/0 دلار، سقوط کرده است. در حقیقت CHZ از آغاز جام جهانی 40% کاهش را شاهد بوده است.

به نظر می‌رسد که اکوسیستم توکن طرفداری توجه کافی را در طی جام جهانی ایجاد نکرده است و سبب از بین رفتن ممنتوم ایجاد شده در آغاز جام جهانی و کاهش قیمت شد.

usd نمودار

حرکت مثبت Chiliz هم‌زمان با پیش برد جام جهانی سبب ایجاد نگرانی در بسیاری افراد در مورد قیمت آینده توکن پس از ناامیدی از جام جهانی شده است.

Chiliz چیست؟

Chiliz چیست؟

Chiliz رمزارزی است که تجربه‌های منحصربه‌فردی را درباره تیم‌های ورزشی مورد علاقه طرفداران ورزش، برای آن‌ها فراهم می‌کند. این رمزارز خود را تأمین‌ کننده فینتک بلاک چین پیشرو در دنیا در حوزه ورزش و سرگرمی توصیف می‌کند.

این توکن با استفاده از تکنولوژی بلاک چین به طرفداران تیم‌های ورزشی امکان مشارکت مستقیم در تیم‌های ورزشی موردعلاقه آن‌ها را می‌دهد. طرفداران می‌توانند توکن های طرفداری تیم‌های موردعلاقه خود را با استفاده از توکن CHZ به‌ عنوان روش پرداخت از طریق socios.com که یک پلتفرم مدیریتی جمعی ایجاد شده توسط Chiliz است، خریداری کنند.

 

Chiliz از طریق socios.com با غول‌های بزرگ صنعت ورزش همکاری کرده است. در ادامه تعدادی از تیم‌های بزرگ ورزشی را مشاهده می‌کنید:

  • AC Milan
  • Aston Villa
  • Argentina
  • Manchester City
  • Everton FC
  • Barcelona
  • Juventus
  • Paris Saint-Germain

تیم‌های استفاده‌ کننده از Chiliz در مورد تجربه‌های خاصی که طرفداران از آن‌ها استفاده می‌کنند، تصمیم‌گیری می‌کنند. برای مثال برخی از تیم‌ها با بازیکنان ملاقات و احوال‌پرسی می‌کنند، درحالی‌ که دیگران تأثیر عمیق‌تری بر تیم‌ها دارند، مثلاً در مورد طرح کیت‌های ورزشی جدید، آهنگ‌های پیروزی و نام‌گذاری استادیوم‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. برخی از تیم‌ها حتی به طرفداران خود اجازه تعیین بازیکنان برای بازی‌های خاص را م دهند.

با اینکه Chiliz یک اکوسیستم توکن طرفداری متمرکز بر فوتبال است، سرمایه‌گذاران بسیار امیدوار به افزایش ارزش آن در طی جام جهانی بودند. متأسفانه به نظر می‌رسد که تأثیری برعکس داشته است.

بازنگری Chiliz و جام جهانی:

Chiliz چیست

در آغاز جام جهانی 2022 در قطر، Chiliz شاهد تقاضای بالا برای توکن های طرفداری بود.

جام جهانی تا این زمان حسی رمزارز محور داشت و شرکت‌هایی همچون Crypto.com اعلام کردند که از جام جهانی قطر پشتیبانی می‌کنند.

Kris Marszalek یکی از مؤسسان Crypto.com در مورد حمایت از جام جهانی گفت:

 با پشتیبانی از فیفا، از پلتفرم خود به روش‌های نوآورانه‌ای استفاده می‌کنیم تا Crypto.com بتواند آینده ورزش در سطح جهانی و تجربه‌های طرفداری در سراسر جهان را بهبود بخشد».

رمزارز دیگری که با جام جهانی همکاری کرد، Algorand بود. آن‌ها در مورد حمایت منطقه‌ای آمریکای شمالی و توافق تکنیکالی که Algorand را به پلتفرم رسمی بلاک چین فیفا تبدیل می‌کند، موافقت کردند.

در آغاز جام جهانی تعداد اشارات به Chiliz و محصولات مرتبط با آن در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی افزایش یافت. سرمایه‌گذاران و اینفلوئنسرها به CHZ به‌عنوان فرصت پیشرفت بسیار عالی پیش از جام جهانی اشاره کردند.

 

من از آغاز جام جهانی در هفته جاری بسیار هیجان‌زده‌ام، اما این رویداد 30 روز یا بیشتر ادامه خواهد داشت. هیجان من بیشتر به خصوصیات و کاربردهای جدید (هم @socios و هم زنجیره Chiliz یعنی @chiliz $CHZ) مربوط می‌شود که پس از جام جهانی داریم. تمرکز بر مدت‌زمان طولانی نه هایپ.

  • Alexandre Dreyfus (16 نوامبر 2022)

 

نه‌تنها CHZ$ از جام جهانی سود خواهد برد، بلکه ALGO$ نیز می‌تواند برنده باشد. اگر ALGO$ منطقه خاکستری را بازیابی کند (رنج پایین)، من قطعاً retest را خواهم خرید، زیرا انتظار دارم که قیمت ناکارآمدی را جبران کند، یعنی تقریباً 42% سود.

  • TraderLuuk (18 نوامبر 2022)

 

طبق داده‌های منتشر شده از Santiment، Social Volume برای Chiliz شاهد افزایش در روزهای پیش از جام جهانی بود.

از آنجایی‌ که Chiliz یک اکوسیستم توکن طرفداری است، دنیای کریپتو شروع به تبلیغات درباره سودهای احتمالی کرد که از جام جهانی می‌توانست حاصل شود. معامله‌گران بسیار امیدوار بودند که جام جهانی به افزایش قیمت CHZ کمک کند.

برخی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران ادعا می‌کنند که جام جهانی 2022 تأثیر بزرگی بر بازار رمزارزها خواهد داشت

  • Artent (24 نوامبر 2022)
عملکرد Chiliz در سال 2022 پیش از جام جهانی:

Chiliz هم مانند بسیاری از رمزارزها در این صنعت، در ماه‌های پیش از آغاز جام جهانی با مشکلاتی مواجه شده است. ارزش این رمزارز از سقف قیمت 55/0 دلار در نوامبر 2021، حدود 87% کاهش داشته است و در اواسط سال 2022 به 08/0 دلار رسید.

Chiliz

افزایش قیمت از ماه اوت تا سپتامبر ادامه یافت و به 27/0 دلار رسید. این افزایش در ابتدا حاصل پیش‌بینی‌های جام جهانی بود که در آن بسیاری از سرمایه‌گذاران بر این باور بودند که CHZ در طی جام جهانی با افزایش روبرو خواهد شد.

آن‌ها بر این باور بودند که Chiliz کاربرد فراوانی خواهد داشت زیرا تقاضا برای توکن های طرفداری در طی آن زمان یعنی آغاز جام جهانی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

CHZ در چند هفته اول ماه اکتبر زمانی که قیمت به زیر 18/0 دلار رسید، اندکی کاهش یافت. بااین‌وجود در آخرین هفته ماه اکتبر افزایش یافت و قیمت دوباره به 275/0 دلار رسید.

نمودار

متأسفانه سقوط FTX سبب کاهش CHZ در 10 نوامبر شد و به کف 155/0 دلار رسید. خوشبختانه جام جهانی چند روز بعد شروع شد که سبب بازگشت قیمت CHZ به بالای 27/0 دلار شد.

قیمت کنونی Chiliz:

متأسفانه افزایش قیمت ناشی از جام جهانی اکنون وجود ندارد و CHZ در حال حاضر با قیمت 163/0 دلار معامله می‌شود.

تصویر

این رمزارز در فیبوناچی اصلاحی 618/ قرار دارد که در فاصله کف قیمت ژوئن 2022 تا سقف قیمت بسته شدن ماه نوامبر اندازه‌گیری شده است. فیبوناچی اصلاحی 618/0 اغلب سطح اصلاحی طلایی در نظر گرفته می‌شود و انتظار می‌رود که سطح حمایت قدرتمندی به وجود آورد. می‌توان مشاهده کرد که سطح حمایت‌ کننده بازار در طی سقوط FTX و CHZ اخیراً مجدداً کاهش‌ یافته است.

عدم افزایش قیمت پیش‌بینی‌شده برای CHZ در طی جام جهانی، سبب شده است که معامله‌گران در شبکه‌های اجتماعی رویکرد خود درباره مقصد بعدی قیمت را تغییر داده‌اند.

قیمت Chiliz پس از ناامیدی حاصل از جام جهانی:

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که کاهش قیمت Chiliz تا پس از پایان جام جهانی نیز ادامه خواهد یافت.

سطح حمایت 155/0 دلار (فیبوناچی اصلاحی 618/0) سطح مهم حمایت بعدی است که باید در نظر گرفت. شکست زیر این سطح سبب کاهش قیمت بیشتر می‌شود.

در این مورد، سطح حمایت اول در 14/0 دلار قرار می‌گیرد. پس‌ از آن سطح حمایت 122/0 دلار (فیبوناچی اصلاحی 786/0)، 10/0 دلار (حمایت جولای 2022) و 08/0 دلار (کف ژوئن 2022) خواهند بود.

از سوی دیگر جام جهانی هنوز در حال انجام است و اگر CHZ بتواند سطح حمایت فیبوناچی اصلاحی 618/0 را حفظ کند، احتمال بازگشت قیمت CHZ هنوز وجود دارد. بازگشت از سطح فیبوناچی 618/0 به CHZ امکان بازگشت تا سقف قیمت ماه نوامبر را می‌دهد.

در این مورد، انتظار سطح مقاومت در 18/0 دلار، 2/0 دلار و 26/0 دلار می‌رود. اگر خریداران بتوانند قیمت CHZ را به بالای 26/0 دلار برسانند، مقاومت بیشتر در 28/0 دلار و 3/0 دلار خواهد بود.

بر اساس یک سناریوی بعیدتر، قیمت CHZ به بیش از 3/0 دلار می‌رسد و در این صورت مقاومت بیشتر در 33/0 دلار (سقف مارس 2022)، 35/0 دلار و 4/0 دلار انتظار می‌رود.

کریپتوهایی برای پوشش دهی ریسک در زمستان:

علیرغم ناامیدی ناشی از جام جهانی برای CHZ و زمستان معمول کریپتو، رمزارزهایی نیز وجود دارند که پوشش‌های خوبی برای بازار نزولی هستند.

توکن های زیر در طی روند نزولی توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند و افزایش چشمگیری را در محبوبیت این صنعت داشته‌اند.

Trade ابزار تحلیل کریپتو در سطح جهانی و پلتفرم هوشمندی است که طراحی‌ شده است تا به معامله‌گران کمک کند تا نتایج را به مرحله بعد ببرند.

داشبورد، همه داده‌های مربوطه و معیارهای درون زنجیره‌ای را که یک معامله‌گر برای اخذ تصمیم‌های آگاهانه در مورد مسیر بعدی بازار نیاز دارد، فراهم می‌کند. به‌علاوه، سیگنال‌های کاربردی معاملاتی برای کمک به معامله‌گران جهت افزایش سود ارائه می‌کند.

مشکلاتی که اخیراً برای FTX پدید آمده است، نیاز به ابزاری مانند Dash2Trade را به وجود آورده است تا معامله‌گران بتوانند تصمیمات معاملاتی بهتری اتخاذ کنند.

برخی از ویژگی‌های اصلی پلتفرم عبارت‌اند از:

  • سیگنال‌های معاملاتی با فرصت‌های خرید/فروش
  • اجرای پیش‌فروش‌ها به‌منظور ره‌گیری آن‌ها با یک سیستم امتیازدهی قراردادی
  • سنتیمنت اجتماعی و تحلیل درون زنجیره به‌ منظور پیشتازی نسبت به بازار
  • استراتژی ساز برای توسعه و تست استراتژی‌های معاملاتی جدید
  • لیست کریپتوهای جدید
  • رقابت‌های معاملاتی

تیم پشتیبان پروژه بر این باور است که یکی از نیروهای اصلی محرک سودآوری در معاملات توانایی تصمیم‌گیری بر اساس دیدگاه‌های کاربردی است. معامله‌گری که در زمینهٔ آخرین پیشرفت‌های بازار و آمار اجتماعی به روز است، می‌تواند تصمیمات بهتری را برای موفقیت در بازار اخذ کند. این همان چیزی است که Dash 2 Trade می‌خواهد برای معامله‌گران فراهم کند.

در حال حاضر توکن بومی این پروژه پیش‌فروش می‌شود که از این توکن برای تقویت داشبورد استفاده می‌شود. کاربران برای پرداخت حق اشتراک ماهیانه جهت دستیابی به بخش هوشمند پلتفرم که در برخی از ویژگی‌های مهم پلتفرم به کار خواهد رفت، به توکن نیاز خواهند داشت.

پیش‌فروش پس از افزایش بیش از 5/7 میلیون دلار در طی 6 هفته، تقریباً کامل شده است.

سرمایه‌گذاران در تلاش برای دستیابی به توکن D2T پس از اطلاع از پیشینه موفق تیم پشتیبان پروژه هستند. آن‌ها پیش‌تر Learn 2Trade را ایجاد کردند که یک سیگنال موفق فارکس و پلتفرم آموزشی است که بیش از 70000 معامله‌گر را به خود جذب کرده است. Learn 2 Trade شرکت خواهر Dash 2 Trade خواهد بود و انتظار می‌رود که بخش بزرگی از پایگاه کاربری آن از پلتفرم جدید استفاده کند.

تیم با معامله‌گران کارشناس کریپتو همکاری کرد، تحقیقات کمی را رهبری کرد و توسعه‌دهندگان را ترغیب به ارائه داشبورد و اکوسیستم معاملاتی مبتنی بر کریپتو کرد تا موفقیت Learn 2 Trade در بخش کریپتو تکرار شود.

توسعه‌دهندگان Quant و سرمایه‌گذاران خطرپذیر بزرگ در حال حاضر به تیم توسعه جهانی بازگشته‌اند. آن‌ها از طریق Coin Sniper تأییدشده‌اند و SolidProof نظارت بر قراردادها را بر عهده دارد.

مرحله آخر پیش‌فروش، دسترسی سریع است. زمانی که پیش‌فروش پایان می‌یابد، تنها گزینه برای خرید D2T صرافی‌های سطح یکی همچون LBank با احتمال قیمت بالاتر خواهد بود.

IMPT – کمک به افراد، کسب‌وکارها و پروژه‌های کریپتو برای کاهش اثر کربنی آن‌ها

تصویر

IMPT یک پروژه محیطی است که نشان‌دهنده این موضوع است که تکنولوژی Web3 را می‌توان برای ایجاد اثر مثبت طولانی‌مدت بر جهان از طریق کمک به کسب‌وکارها، افراد و پروژه‌های کریپتو برای کاهش اثر کربنی خود، به کار برد.

اکوسیستم IMPT طراحی‌ شده است تا از طریق ارائه فرصت خرید اعتبارات کربنی، جبران امن انتشار کربن را برای افراد تسهیل سازد.

دیدگاه https://t.co/f7szQiqt6K ارائه مکانیسم‌های ساده، ارزان و مؤثری است که به هر عضو جامعه امکان مبارزه با تغییرات آب و هوایی و سرمایه‌گذاری در سیاره را می‌دهد.

  • io، 16 اکتبر 2022

امروزه بازار اعتبار کربن دارای پیچیدگی‌های بسیار است، داده‌های مربوط به قیمت‌گذاری مبهم است، حملات اسکم متداول است و اعتبارهای کربن جعلی وجود دارد. شرکت‌های بزرگ در ابتدا با استفاده از بازار سعی در جبران انتشار کربن خود دارند که ناشی از تولید صنعتی است. بااین‌وجود، کسب‌وکارهای کوچک و افراد برای ورود به این حوزه به دلیل اطلاعات کم قیمت‌گذاری کشمکش دارند.

این دقیقاً همان چیزی است که IMPT سعی در مبارزه با آن دارد.

بازار کربن IMPT به کاربران اجازه خواهد داد تا به‌آسانی اعتبارهای کربنی حقیقی موجود در یک پلتفرم را خرید، فروش یا کنار بگذارند. کاربران می‌توانند مطمئن شوند که اعتبارات کربنی حقیقی هستند، زیرا به‌اندازه NFT ها در بلاک چین حضور دارند و اعتبارات کربنی شمارش مجدد نمی‌شوند.

چرا IMPT به تکنولوژی بلاک چین وابسته است؟

  • سوابق امن و واضح
  • جعل و شمارش مجدد روی نمی‌دهد

اکوسیستم IMPT آسان‌ترین و امن‌ترین راه برای ایجاد تغییر است!

  • io، 29 نوامبر 2022

IMPT با ارائه سیستمی که به خریداران هنگام انجام خرید آنلاین اجازه دستیابی به اعتبارات کربنی به‌صورت بازپرداخت نقدی را می‌دهد، پروسه را یک گام به جلو می‌برد. تیم با برندهای معروف بسیاری که آماده تخصیص درصد کمی از حاشیه سود خود به پروژه‌های زیست‌محیطی هستند، همکاری می‌کند.

زمانی که یک خریدار پلتفرم خرید را می‌خرد، حاشیه فروش به‌صورت توکن های IMPT در حساب‌های آن‌ها نگهداری می‌شود تا زمانی که برای خرید اعتبار کربن کافی باشد. فرآیند به خریداران کمک می‌کند تا اثر کربنی خود را بدون نیاز به تغییر عادت‌های روزانه خود کاهش دهند.

 

برخی از برندهای معروف جهانی که با IMPT همکاری می‌کنند عبارت‌اند از؛

  • مایکروسافت
  • سامسونگ
  • نتفلیکس
  • پوما
  • The North Face
  • Dyson
  • Dominos
  • New Balance

IMPT در حال حاضر میزبان پیش‌فروش توکن IMPT است و سرمایه خود را تا بیش از 13 میلیون دلار افزایش داده است.

تصویر

پیش‌فروش به‌سرعت ممنتوم به دست می‌آورد زیرا سرمایه‌گذاران دوستدار محیط‌زیست درصدد شناسایی تأثیر پروژه بر کل صنعت هستند که به دیده شدن کریپتو بیشتر کمک می‌کند

 

RobotEra – متاورس بازی بازسازی Sandbox City

تصویر

RobotEra یک متاورس مهیج ساخت شهر جدید به سبک sandbox است که در سال 2023 به بازار خواهد آمد. این متاورس به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوعات در سال 2022 تبدیل‌ شده است و احتمالاً در سال 2023 در این صنعت غالب خواهد بود. RobotEra ممکن است هنگام راه‌اندازی در سال 2023 یکی از برجسته‌ترین بازی‌ها در این بخش باشد.

در RobotEra بازیکنان به ربات‌هایی تبدیل می‌شوند که وظیفه بازسازی سیاره Taro را بر عهده‌دارند تا یک multiverse جدید جامع ایجاد کنند.

این پروژه در حال حاضر مشغول پیش‌فروش توکن TARO است که به‌ عنوان ارز درون بازی برای استفاده در تراکنش‌ها به کار خواهد رفت. پیش‌فروش در مدت کوتاهی فعال‌ شده است و تاکنون تا 300 هزار دلار افزایش‌ یافته است؛

ولت

اکوسیستم RobotEra یک multiverse مشترک است که به دیگر دنیاها و جوامع NFT متصل است. این محیط به بازیکنان اجازه می‌دهد تا هر آنچه که می‌خواهند از قبیل پارک‌های تفریحی، سالن‌های کنسرت، موزه، مدرسه و … را بسازند.

پشتوانه این بازی اطلاعاتی است درباره سیاره Taro که زمانی دنیای زیبایی بود که شاهد یک رویداد فاجعه‌آمیز بود. اکنون همه‌چیز به ربات‌های سیاره Taro بستگی دارد تا دنیای زیبا را بازسازی کنند و آن را به شکوه پیشین خود برسانند.

همه ربات‌ها در RobotEra، NFT های درون بازی هستند که در دسته‌های مختلف با مزایای متعدد برای انتخاب هستند. NFT ربات به‌عنوان یک هویت دیجیتال برای بازیکنان عمل می‌کند و همه هویت‌های منحصربه‌فردی برای بازیکنان دارند.

تا سال 2026، یک‌چهارم جمعیت حداقل یک ساعت در روز را صرف متاورس خواهد کرد.

در RobotEra شما برای ایجاد هر آنچه که تصور می‌کنید و ایجاد عصر جدیدی همراه با دیگر ربات‌ها آزادی عمل دارید.

  • RobotEra، 26 نوامبر 2022

در این بازی بازیکنان زمین می‌سازند. ادیتور RobotEra همه ابزارهای ویرایشگر موردنیاز برای ساخت multiverse و NFT های ربات خود را فراهم می‌کند. بازیکنان با مشارکت در فعالیت‌هایی از قبیل ماینینگ، ساخت‌وساز، جمع‌آوری انرژی و تولید، پاداش کسب می‌کنند.

تیم پشتیبان RobotEra تجربه play-to-earn بدون دردسری را در نظر می‌گیرد که بازیکنان از طریق وظایف درون بازی همچون برداشت درخت های مقدس، فروش NFT ها، تبلیغات، برگزاری رویدادها و استیک کردن توکن ها، پاداش به دست می‌آورند.

در کل RobotEra افزونه مهیجی برای بخش متاورس است و درصدد ایجاد تغییر در این صنعت از طریق معرفی یک multiverse مشترک با جوامع NFT شناخته‌شده و دیگر دنیاها است.

نتیجه‌گیری:

تأثیر پیش‌بینی‌شده جام جهانی بر قیمت CHZ در کوتاه‌ مدت برای معامله‌گران کارایی نداشت. مشاهده افزایش قیمت توکن همراه با افزایش هایپ پیش از شروع جام جهانی غافلگیرکننده بود. با این‌ وجود به دلیل نوآوری کم یا عدم وجود آن در مورد سرمایه‌گذاری در زمینهٔ توجه زیاد به Chiliz، پس از شروع جام جهانی قیمت تنها می‌توانست روند نزولی داشته باشد.

از دست رفتن کامل خوش‌بینی معامله‌گران که پیش از آغاز جام جهانی ایجادشده بود، سبب بی‌ثباتی کنونی Chiliz شده است. چنانچه در طی روزهای آتی سطح حمایت 618/0 فیبوناچی اصلاحی ادامه نیابد، انتظار می‌رود که CHZ پس از تکمیل رقابت فوتبال به کف قیمت سال 2022 بازگردد.

علیرغم سنتیمنت نزولی برای Chiliz و کل بازار کریپتو، بسیاری از پروژه‌ها باید مقداری پول نقد برای عبور از زمستان کریپتو کنار بگذارند. Dash 2 Trade قطعاً یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌ها برای حفظ watchlist شما است، همان‌گونه که یک داشبورد تحلیلی کریپتو می‌تواند برای معامله‌گرانی که برای حفظ سود ثابت تلاش می‌کنند تأثیر خوبی داشته باشد.

دیگر پروژه‌ها همچون IMPT و RobotEra را نیز باید در طی روند نزولی در بازار در نظر گرفت.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید