بلاگ

ترید ارز دیجیتال چیست

ترید ارز دیجیتال چیست؟ انواع روش های معامله گری

ترید ارز دیجیتال چیست؟ در این مقاله به یکی از متداول ترین موضوعی که در زمینه رمزارزها می توانید از آن کسب درآمد کنید، آشنا خواهیم شد. سپس به برخی از نکات مهم مانند انواع روش های معامله گری می پردازیم و شما را با اصطلاحات متداول این حوزه نیز آشنا خواهیم کرد.

مفهوم ارز دیجیتال چیست؟

ترید ارز دیجیتال چیست؟ پیش از اینکه به این مبحث آموزشی بپردازیم، ابتدا لازم است با مفهوم ارزهای دیجیتال آشنا شوید. این روزها کمتر کسی است که دیگر مفهوم ارزهای دیجیتال را ندانسته و یا این اصطلاح را نشنیده باشد. اگر بخواهیم به صورت لغوی این مفهوم را تعریف کنیم می‌ توان گفت:

ترید ارزهای دیجیتال به مفهوم هر سیستم پولی و الکترونیکی است که به منظور خرید و فروش آنلاین استفاده می گردد و نیز به بانک های مرکزی وابستگی ندارد.” این نوع فناوری ها، یکی از مدرن ترین تکنولوژی هایی هستند که از سال 2007 به بعد، با ایجاد بیت کوین، فراگیر شده و اکنون شامل انواع مختلفی از کوین ها مانند آلت کوین و غیره می باشند. ارزهای دیجیتال، دارایی های دیجیتالی با ارزشی هستند که معادل فیزیکی نداشته و کاملا آنلاین می باشند. این نوع از کوین ها معمولا تعداد سکه های محدودی دارند به عنوان مثال بیت کوین به 21 میلیون عدد محدود شده است.

در عوض عدم پشتیبانی این ارزها در بانک مرکزی، کریپتوکارنسی ها توسط فناوری بلاک چین پشتیبانی می‌شوند. اساسا بلاک چین به مانند یک دفتر کل دیجیتالی عمومی است که حاوی رکوردی از هر تراکنش ارز دیجیتالی بوده که انجام می شود. حال که به صورت مقدماتی با این مفهوم آشنا شدید، با ما باشید تا به آشنایی با ترید ارز دیجیتال بپردازیم.

آشنایی با مفهوم ارزهای دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست؟

اما مفهوم ترید ارز دیجیتال چیست؟ یکی از موضوعاتی که لازم است در این قسمت بدانید، شیوه کسب درآمد از بازار رمزارزها است. بازار کریپتو کارنسی ها در مجموع در حدود 100 میلیارد دلار (به طور متوسط) گردش مالی دارد که ماکزیمم آن به عدد 516.2 میلیارد دلار نیز رسیده است. این گردش مالی مربوط به ترید رمز ارزها می باشد. ترید کردن یکی از شیوه های کسب درآمد از بازارهای مالی است که شما می توانید به کمک آن از این بازارها سود کسب کنید.

در تعریف ترید ارز دیجیتال باید گفت منظور از این عبارت، خرید و فروش رمزارزها از طریق پلتفرم های خاصی به نام صرافی های ارز دیجیتال می باشد. این کار به مفهوم خرید یک عدد مشخص ارز دیجیتال و فروش آن در همان بازار است. ترید ارز دیجیتال می تواند همراه با سود و ضرر باشد.

سود کردن در این بازار به شیوه زیر انجام می گردد:

  • سود از خرید: در این حالت، با خرید یک ارز در قیمت پایین تر و فروش آن در قیمت بالاتر، از تفاضل این دو سود خواهید نمود.
  • سود از فروش: در این حالت، با قرض گرفتن یک ارز در یک قیمت بالاتر از صرافی و فروش آن در قیمت پایین تر سود کسب می کنید. در واقع شما از افت قیمت آن ارز سود خواهید کرد چراکه می توانید ارز های قرض گرفته شده از صرافی را با قیمت پایین تر و با پرداخت ارزش کنونی آن ها پس دهید.

همچنین شیوه ضرر کردن در ترید ارز دیجیتال به گونه زیر می باشد:

  • ضرر از کاهش قیمت: در این حالت، شما ارزهایی را در یک قیمت خریده اید و سپس این دارایی ها به ارزش پایین تری تنزل می یابند. بنابراین ارزش دارایی های شما به اندازه این کاهش قیمت، کمتر خواهد شد که منجر به ضرر می شود.
  • ضرر از افزایش قیمت: شیوه دیگر آن است که ارزهایی را در قیمت پایین تر از صرافی قرض گرفته و زمانی که ارزش آن دارایی ها افزایش یابد، قصد بازگرداندن آن به صرافی را داشته باشید. در این حالت شما باید پول بیشتری را برای پس دادن آن پرداخت نمایید.

آشنایی با ترید ارز دیجیتال

چگونه ترید ارز دیجیتال را شروع کنیم؟

برای آموزش ترید ارز دیجیتال، داشتن یک نقشه راه ضروری است. این موضوع سبب می شود تا شما بتوانید سریع تر و راحت تر با این مهارت آشنا شده و آن را انجام دهید. مراحلی که معمولا برای ترید ارز دیجیتال باید طی کنید، عبارتند از:

  • آشنایی با مفاهیم اولیه: در قدم نخست، لازم است مفاهیم این حوزه را فرا بگیرید. این اطلاعات فقط به اندازه ای که برای معامله گر لازم است، ارائه می شود. از جمله موضوعات در این بخش می توان به آشنایی با اصطلاحات و کلمات رایج، شیوه کسب درآمد، آشنایی با شیوه ترید و کار با صرافی ها، نحوه معامله گری و غیره اشاره کرد. دو موضوع مقدماتی این بخش یعنی آشنایی با اصطلاحات و نیز شیوه های آموزش ترید ارز دیجیتال در ادامه بیان خواهند شد.
  • تحلیل تکنیکال مقدماتی تا متوسط: به طور معمول، رویه ای که معمولا برای شروع ترید ارز دیجیتال در نظر گرفته می شود، در گام بعدی به آموزش تحلیل تکنیکال از سطح مقدماتی تا متوسط می پردازد. در این صورت شما باید با اصول اولیه، آشنایی با اندیکاتور ها، اسیلاتورها و شیوه هایی که برای ترید ارزهای دیجیتال در یک چارت استفاده می کنید، آشنا شوید.
  • تحلیل تکنیکال پیشرفته: این بخش معمولا بسته به استراتژی که مدرس درنظر گرفته است، می تواند تدریس شود.
  • تحلیل پرایس اکشن: همانند بخش قبل، این بخش بنا به استراتژی که مدرس درنظر گرفته است، تدریس می گردد.
  • استراتژی: حال مهم ترین بخشی که در دوره های آموزش ترید ارز دیجیتال وجود دارد، یادگیری استراتژی آنها است. در واقع استراتژی ها، چهارچوبی از کلیه دانسته های شما هستند که اجزای مختلفی دارند. معمولا زمانی که همه بخش های آن از نظر تریدر در چارت اعمال گردد، برای ورود به معامله اقدام می شود. این نوع قوانین احتمال سود کردن در معامله گری ارزهای دیجیتال را افزایش می دهند و باید وین ریت های بالایی داشته باشند.

از دیگر موضوعاتی که باید در روند یادگیری ترید ارزهای دیجیتال درنظر بگیرید، می توان به موضوعاتی مانند مدیریت سرمایه، آشنایی با شیوه های تحلیل فاندامنتال و سنتیمنتال، روانشناسی بازار و مدیریت ریسک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اصطلاحات مهم ترید ارز دیجیتال چیست؟

اما اصطلاحاتی که در ترید ارز دیجیتال باید بدانید چیست؟ در پاسخ به این پرسش، ما به چندین مورد مهم آن می پردازیم. طبیعتا یادگیری تمام آنها نیاز به یک مقاله مجزا خواهد داشت. این موارد عبارتند از:

  • هولد کردن: منظور از هولد کردن که یک اصطلاح رایج است، به مفهوم نگهداری ارز دیجیتال در کیف پول خودتان می باشد.
  • وین ریت: اصطلاحی است که برای استراتژی های ترید ارز دیجیتال به کار گرفته می شود. این کلمه به معنای میزان دقت و پولساز بودن (سودده بودن) استراتژی شما است.
  • کوین: کوین نام دیگری برای کلمه رمز ارز دیجیتال است.
  • توکن: به ارزهای دیجیتالی که بلاک چین مستقلی ندارند، توکن گفته می شود. به عنوان مثال می توان به بیت کوین که دارای بلاک چین است و یا یونی سواپ که در بلاک چین اتریوم توسعه یافته اشاره کرد که نوعی توکن به حساب می آید.
  • آلت کوین: به هر کوین یا توکنی که غیر از “بیت کوین” باشد، آلت کوین گفته می شود.
  • استیبل کوین: به رمزارزهایی که قیمت های ثابتی دارند، مانند USDT یا دای، استیبل کوین گفته می شود.
  • پوزیشن: به معنای معامله ای است که توسط تریدر آغاز می شود.
  • استاپ لیمیت: این عبارت معادل “حد ضرر” به معنای قیمتی است که از سوی تریدر اعمال می شود. این قیمت برای زمانی است که اگر برخلاف انتظارتان، معامله به ضرر رفت، با رسیدن قیمت به آن، پوزیشن به صورت اتوماتیک بسته شود.
  • تیک پروفیت: یک محدوده قیمت ثابت است که معامله گر انتظار دارد با پیش رفتن قیمت ارز دیجیتال طبق تحلیل به آن برسد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید