بلاگ

چگونه از بازار نزولی ارز دیجیتال پول دربیاوریم؟

فقط حرفه ‌ای‌ ها در بازار ارز باقی می ‌مانند و به سود می ‌رسند. زیرا فقط حرفه ‌ای ‌ها هستند که در کنار روند صعودی همیشه حضور روند نزولی بازار را جدی می ‌گیرند و در صورت منفی شدن ارزش ارز دیجیتال کاملاً هوشمندانه شرایط را به نفع خود تغییر می ‌دهند. هنر حرفه ‌ای ‌ها در کسب سود هنگام روند صعودی ارزهای دیجیتال نیست. در این شرایط هر کسی در حال سود بردن است. اما وقتی بازار نزولی ارز دیجیتال اتفاق می ‌افتد، تازه می‌ توانیم آن ‌سوی بازی هنرمندانه عرصه‌ی سرمایه ‌گذاری را مشاهده کنیم. افراد کاربلدی که خیلی ‌خوب می ‌دانند چطور از بازار نزولی ارز  پول دربیاورند.

اگر شما هم یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال هستید و دوست دارید مانند حرفه ‌ای ‌ها در این بازار پرتلاطم حضور داشته باشید، در این مقاله همراه ما باشید تا با هم به دنیای منطقی و رفتارهای سودآور حرفه ‌ای ‌ها سر بزنیم. در اصل می‌ خواهیم ببینیم که چطور می ‌توانیم در هنگام بازار نزولی ارز دیجیتال پول دربیاوریم.

ارز دیجیتال بازاری با الگوهای متفاوت

روند نزولی بازار سرمایه به هر شکلی که باشد، در هر حالتی جریان نگران ‌کننده ‌ای است. به ‌هر حال روند نزولی خبر از کاهش سرمایه می ‌دهد و قطعا باعث زیان سرمایه ‌گذارها خواهد شد. در بازارهای کلاسیک با مشاهده روند نزولی یک کشمکش کاملاً احساسی ایجاد می ‌شود. افرادی که در تلاطم احساساتی غریب، دست ‌و پا گم ‌کرده می ‌خواهند سرمایه را از بازار منفی شده خارج کنند و در این ‌میان گروهی فرصت ‌طلب قصد خرید سهام از قیمت کف بازار را دارند. اصطلاح در کف بخرید و در سقف بفروشید از همین ماجرای هیجانی آمده ‌است. البته این شعار ساده همیشه جواب نمی ‌دهد و خیلی ‌ها در کش ‌و قوس اجرای آن با چالش‌های جدی مواجه هستند.

اما این شعار و این تکنیک در بازار ارزهای دیجیتال مفهومی ندارد. زیرا ارز دیجیتال بازاری با الگوهای متفاوت است. در این بازار حتی می ‌توانید با روند نزولی ارزش ‌ها نیز درآمدزایی کنید. این یک ادعا نیست؛ بلکه یک اصل ساده در ایجاد بازارهای مدرن می‌باشد. به این نوع از بازارها به ‌اصطلاح بازار دو طرفه می‌ گویند.

در حالت کلی هر بازاری که در آن بتوانید از کاهش و یا افزایش قیمت ‌ها سود کنید، یک بازار دو طرفه است. هدف ایجاد چنین بازارهایی مدیریت هیجانی در نزد صاحبان سرمایه است. به ‌این ‌ترتیب وقتی بازار روند نزولی و حتی صعودی دارد، صاحبان سرمایه اسیر احساسات برای فروش یا خرید نمی ‌شوند. به نوعی موج سنگین از خروج سرمایه به وجود نمی ‌آید.

زیرا فعالان بازار می ‌دانند که حتی می‌ توانند در روند نزولی یک بازار دو طرفه به سود برسند. خوشبختانه بازار ارز دیجیتال یکی از قدرتمندترین و در عین ‌حال اصیل ‌ترین بازارهای دو طرفه است.

بازارهای دو طرفه اصل درآمدزایی به چه اشکالی تعریف می شود؟

در بازارهای دو طرفه اصل درآمدزایی به دو شکل صورت می ‌گیرد. روش اول متکی بر ارزش نمادهای سرمایه ‌گذاری است. قاعدتاً روند صعودی و یا نزولی باعث افزایش و یا کاهش سرمایه خواهد شد. جریانی که در بازارهای کلاسیک نیز وجود دارد. اما روش دوم متکی بر یک بازی ساده در پیش ‌بینی روند قیمت است. به ‌این ‌ترتیب معامله ‌گر فارغ از توجه به روند نزولی و یا مسیر صعودی بازار تنها با استفاده از پیش ‌بینی حرکت قیمت می ‌تواند درآمدزایی کند.

در بازار ارز دیجیتال نیز چنین شرایطی فراهم است. تولید ارز می ‌تواند در هر دو سمت صعودی و یا نزولی ارزش ارز اقدام به تحلیل و پیش ‌بینی قیمت نماید. اگر پیش ‌بینی انجام ‌شده درست باشد، درآمدزایی انجام می ‌شود.

سود گرفتن در بازار نزولی ارز دیجیتال به چه صورتی است؟

سود گرفتن در بازار نزولی ارز دیجیتال امکانپذیر فقط کافی است بدانید ٬‌بازار ارز دیجیتال  یک بازار پویا با قابلیت ‌های مدرن است که دست بازی در انجام انواع روش‌ های مالی و سرمایه ‌گذاری دارد. یکی از ایده‌ های مدرن و جذاب این بازار، ابداع توکن های اهرمی (ETF) است. با استفاده از توکن های اهرمی می ‌توانید از قابلیت دو طرفه بازار ارز دیجیتال استفاده کنید و به نوعی در هنگام بازار نزولی ارز دیجیتال درآمدزایی داشته باشید.

توکن‌های اهرمی (ETF) چیست؟

توکن اهرمی (ETF) از قابلیت‌ های حفظ سرمایه در روند تغییرات بازار برخوردار است. چرا که این توکن ها از اهرم معقولی برخوردار هستند و در یک ساز و کار متفاوت از توکن های عادی بازار هدایت می‌ شوند. در مراحل آموزش ارز دیجیتال، نگاه کلی به نحوه استفاده از توکن های up و down مطرح می ‌شود.

سود گرفتن در بازار نزولی ارز دیجیتال به چه صورتی است؟

پیش‌ بینی قیمت یک روش درآمدزایی در بازار ارز دیجیتال است و برای این منظور باید از توکن رشد (up) و یا توکن افت (down) استفاده کنید. توکن رشد (up) به پیش ‌بینی افزایش قیمت می ‌پردازد. به ‌این ‌ترتیب اگر یک توکن رشد با قدرت اهرم 4 خرید کرده باشید، در صورت افزایش قیمت یک ‌درصدی ارز دیجیتال، ارزش توکن شما به ‌اندازه‌ی 4 درصد افزایش پیدا می ‌کند. همین ماجرا در ساز و کار توکن افت (down) حاکم است. در صورت خرید توکن افت (down) و کاهش قیمت ارز دیجیتال، ارزش توکن به ‌اندازه‌ی قدرت اهرمی آن افزایش پیدا می ‌کند. به نوعی توکن ها در قبال پیش ‌بینی درست شما برای شما درآمدزایی دارند.

این هنر بازارهای دو طرفه است تا قابلیت جذب سرمایه در هر دو سمت بازار فراهم باشد. به ‌این ‌ترتیب فعال بازار ارز دیجیتال فارغ از نگرانی در روند بازار به معامله ‌گری های خودش ادامه می ‌دهد. اما نکته در چگونگی استفاده از توکن های اهرمی است. اصولاً این توکن ها را باید چگونه خریداری کرد؟

 

 

توکن اهرمی چیست؟

برای خرید توکن های اهرمی باید از صرافی ‌های معتبر و بین ‌المللی استفاده کنید. اما متأسفانه در حال ‌حاضر سایه سنگین تحریم‌های مالی بر فضای اقتصاد ایران حاکم است و قطعا نمی ‌توانید به ‌عنوان یک ایرانی از داخل کشور مسیر خرید توکن در صرافی ‌های بین ‌المللی را طی نمایید. زیرا همیشه خطر مسدود شدن حساب شما وجود دارد که در کل یک ریسک بی‌ معنی است.

در این ‌میان می‌ توانید از صرافی ‌های داخلی به ‌عنوان یک واسط برای تهیه کردن توکن های اهرمی استفاده کنید. کافی است با اندک تحقیقی صرافی ‌هایی که می ‌توانند توکن های up و down از انواع ارز دیجیتال را عرضه نمایند، پیدا کنید. دقت کنید که توکن خریداری ‌شده باید مربوط به همان ارز دیجیتالی باشد که قصد پیش‌ بینی روند قیمتی آن را دارید.

در روند ریزش بازار چه باید کرد؟

استفاده از توکن های اهرمی در بازار دو طرفه ارز دیجیتال یک فرصت ایده ‌آل در درآمدزایی است. اما در آن‌ سوی میدان، یعنی برای صاحبان سرمایه چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به‌ هر حال یک عده در این بازار نزولی ارز دیجیتال از صاحبان رمز ارزها هستند. این افراد باید چه عکس ‌العملی در قبال سقوط قیمت ارز دیجیتال داشته باشند؟ و یا ماجرا برای آنها که در تکاپوی خرید رمز ارزها هستند، چگونه می‌ باشد؟

  1. مهارت در کف خرید کردن:

    یکی از مزیت ‌های بازارهای نزولی استفاده از تکنیک در کف خرید کردن است. بازارها نوسان دارند و قطعا یک‌ روند نزولی در آینده به یک جریان صعودی تبدیل خواهد شد. پس اگر از افراد با هدف ورود سرمایه هستید، بازار نزولی ارز دیجیتال یکی از بهترین فضاهای مستعد سرمایه ‌گذاری است. البته باید قابلیت فنی و مهارت خرید در کف را داشته باشید. شاید روند نزولی ادامه پیدا کند و شما در برهه ‌ای کوتاه با زیان مواجه شوید. اما تجربه ثابت کرده ‌است که نمادهای بورسی تاریخ را تکرار می ‌کنند و دیر یا زود به قیمت ‌های قبلی خود باز می‌ گردند.

توکن اهرمی چیست؟

 

2.صبور باشید و مطالعه کنید:

هر بازار نزولی دارای سرمایه‌ گذاری ‌هایی است که حالا با روند منفی بازار مواجه هستند. این افراد هر روز شاهد کم شدن ارزش سرمایه های خود می باشند. قطعا حرفه ‌ای ‌ها یک حد ضرر را تعیین کرده ‌اند و در مرز حد ضرر، ارز دیجیتال زیان‌ ده را می ‌فروشند. اما اگر ارز دیجیتال شما خیلی کمتر از این صحبت ‌ها شده ‌است، بهتر است صبر کنید و با مطالعه مسیر آینده، پیدا کردن روندهای صعودی بازار را شناسایی کنید. شما می ‌توانید با الگوی آموزش ارز دیجیتال مهارت تحلیل نمودارهای قیمتی را کسب کنید تا در مواجهه با روند نزولی دچار احساسات نباشید.

بازار نزولی در هر جریان سرمایه‌ گذاری یک امر بدیهی است. قطعاً بازار نزولی ارز دیجیتال نیز یک جریان طبیعی و قابل ‌پیش ‌بینی شدن است. فعالان فضای سرمایه باید مهارت تسلط بر احساسات خود را داشته باشند. وقتی مدیریت بر تصمیم ‌گیری ‌های خود دارید، قاعدتاً نگران صعود و نزول بازار نیستید. بلکه هوشمندانه می ‌توانید حتی از بازار نزولی ارز دیجیتال برای درآمدزایی خود استفاده کنید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید