بلاگ

آینده ارزهای دیجیتال در ایران چه خواهد بود؟

همه می دانیم به دلیل تحریم های شدید آمریکا کل سیستم بانکی کشور ما دچار مشکل شده است ، یکی از جذاب ترین بخش های ارز دیجیتال این است که هیچ کشور و نظامی تسلطی ندارد و ما می توانیم بدون دغدغه بابت تحریم به فعالیت در این صنعت جذاب بپردازیم ، ولی باید کشورها که با آن ها تبادل مالی داریم رمزارزها به عنوان منبع جابه جایی پول در نظر بگیرند و از آن ها برای جابه جایی گسترده استفاده کنند .

چون انرژی در ایران بسیار ارزان است ، ماینرها دست به کار شدند توانستند تقریبا 5 درصد بیت کوین استخراج شده به ایران اختصاص بدهند ، تا زمانی که بتوانیم به جای پول از رمزارزها استفاده کنیم کاربرد چندانی نخواهد داشت.

ما در این مقاله آینده ارزهای دیجیتال با سناریوهای مختلف بررسی میکنیم.

تکنولوژی بلاکچین در کشور ایران چه آینده ای دارد ؟

همانطور که در مقاله بلاکچین راجب کاربرد این شبکه توضیحاتی دادیم بخواهیم کاربردهای آن بیان کنیم عبارت است از صادر کردن ارزهای دیجیتال ،حوزه Defi  و بازی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارزهای جدید و نوپا می توان بر بستر شبکه اتریوم بالا آورد ، فقط باید هزینه شبکه اتریوم پرداخت کنیم تا بتوانیم فعالیت داشته باشیم.

اگر بخوایم ارز دیجیتال بر بستر شبکه بیاریم بالا باید در زمینه توسعه و برنامه نویسی باید حتما زبان سالیدیتی بتوانیم به صورت حرفه ای کدنویسی کنیم که کاری بسیار دشوار است ، قطعا با سرمایه گذاری و داشتن برنامه نویس های حرفه ای می توانیم در این حوزه حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.

تکنولوژی بلاکچین در کشور ایران چه آینده ای دارد ؟

2.رمزارز بانک مرکزی در کشور ایران  

تمام کشورهای جهان به دنبال بررسی این هستند که بانک مرکزی رمزارز در تبادلات مالی قبول کنند و بانک مرکزی کشور ما نیز باید بررسی انجام دهند.

دلایل مختلفی برای قبول بانک مرکزی برای سیستم رمزارز می تواند داشته باشد ، یکی از آن ها پول کاغذی کاهش پیدا می کند ، از لحاظ امنیت اوضاع مناسبی دارد و سیستم بانک مرکزی می توانند تاریخ مبادلات پولی به ثبت می رسد و می توانند به کنترل بپردازند.

چندین سال است که مدیران بانک مرکزی اعلام کردند که دنبال راهکار و بررسی رمزارزهای نوظهور هستند تا بتواندد رمز ارزی معرفی کنند حالا باید ببینیم این صحبت ها به کجا می رسد و آینده ارز دیجیتال در ایران در نهایت به کدوم سمت می رود.

3.پرداخت رمزارز در کشور ایران

وجود کرونا برای بازار رمز ارز شرایط بهتری ایجاد کرد ، باعث شد که دولتمردان به این فکر بیافتند که به جای پول و کارت های بانکی از این سیستم استفاده کنند .

متاسفانه زیرساخت های رمز ارز در داخل ایران فراهم نیست تا بتوانیم از رمزارز استفاده کنیم ، استفاده از qr  کد با توجه به تبلیغات گسترده شهرداری و بعضی بانک ها ولی مردم استفاده از سیستم پرداختی کارت به کارت ترجیح می دهند ، پس حتما لازم هست ما زیرساخت درست کنیم و با فرهنگ سازی و تشویق مردم بتوانیم مردم به سمت ارز بیاوریم .

پرداخت رمزارز در کشور ایران

4.استخراج ارزهای دیجیتال در ایران چه آینده ای دارد ؟

ایران به دلیل کم بودن هزینه انرژی مانند برق ، افراد زیادی به این فکر افتادند با هزینه دستگاه بخرند و بیت کوین استخراج کنند .

2 چالش و مانع بر سر ارزهای دیجیتال در ایران وجود خواهد داشت یکی هر چند وقت یک بار الگوریتم استخراج ارزها سخت تر می شود و کم بود برق ( قطعی برق ) ممکن آسیب های زیادی به این شغل بزند و منجر به تعطیلی ماینرهای زیادی شود.

 

استخراج ارزهای دیجیتال در ایران چه آینده ای دارد ؟

5.صرافی های معتبر ارزهای دیجیتال

صرافی ها در ایران وضعیت مطلوبی ندارند چون طبق اطلاعیه بانک مرکزی هیچکدام مجوز فعالیت ندارد و حتی شاپرک سیستم پرداخت نیز از دادن درگاه بانکی امتناع کرد . همانطور که می دانیم در حال حاضر صرافی های زیادی هستند که شما می توانید از درگاه بانکی استفاده و ریال پرداخت کنید ، اما همیشه خطر فیلتر شدن و …. در کنار خود می بینند .

دولت و مجلس تلاش هایی جهت سامان دهی صرافی ها داشتند که متاسفانه به نتیجه مشخصی نرسیدند.

6.معرفی ارزهای دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور:

یکی از کشورهایی که ارزهای دیجیتال به رسمیت شناخته اسالوادور است که بیت کوین به عنوان ارز رسمی خود قبول دارد و می توانید مبادلات به صورت قانونی از این ارز استفاده کنید.

توی ایران تنها مجمع رسمی بانک مرکزی است که قوانین مالی تدوین می کند.

معرفی ارزهای دیجیتال به عنوان ارز رسمی کشور

7.دریافت مالیات از ارز دیجیتال

ایران و کشورهای زیادی در حال بررسی و تدوین سیاست های مالی جهت دریافت مالیات هستند و امریکا به عنوان یکی از کشورها شروع به دریافت مالیات کرده است.

ایران حتما باید سیاست های درستی به کار گیرد تا تکلیف صرافی ها و افرادی که فعال در این حوزه هستند مشخص شود ،  به تازگی امور مالیاتی نامه ای به مجلس جهت دریافت مالیات از صرافی ها هستنیم، در صورتی که مالیات از صرافی ها تصویب شود می توانیم امیدوار باشیم که فعالیت صرافی ها به صورت قانونی خواهد بود و عملا مشکلی بابت فعالیت رمزارزها برای سرمایه گذاران نخواهد بود.

نتیجه گیری :

سیاست بانک‌ مرکزی بسیار تعیین کننده خواهد بود در صورت قبول کردن ارزهای دیجیتال حتما باید زیرساخت های لازم فراهم شود و با داشتن قوانین برای صرافی ها و …. استرس و نگرانی به سرمایه گذاران وارد نمی شود ، پس باید آینده ارز دیجیتال در ایران خوشبین باشیم 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید