بلاگ

آینده ماینرهای اتریوم چه خواهد بود ؟

توقف استخراج اتریوم چه بر سر ماینرها می آورد؟

برای سال ها اتریوم در تلاش برای استفاده از اثبات سهم (Proof of Stake) بوده است و به زودی این اتفاق خواهد افتاد. احتمال زیادی وجود دارد که «merge» در ژانویه سال آتی ری دهد. این مسئله چه تأثیری بر استخراج از طریق GPU خواهد داشت؟ آیا پایان کار نزدیک است؟

در ادامه برخی از مواردی که احتمال وقوع آنها وجود دارد و به نفع ماینرهای GPU هستند، ذکر خواهند شد….

لازم نیست در مورد هش ریت پایین نگران باشید:

اگر مدتی است که به کار استخراج (mining) مشغول هستید با عبارت LHR (هش ریت پایین) آشنا هستید. این معیار توسط شرکت NVIDIA تعیین شد تا استفاده از ماینرهای GPU را برای همگان ممکن نسازد. با جود این که LHR بر استخراج اتریوم تأثیر فراوانی دارد (اگر نتوان به استخراج اتریوم ادامه داد)، می توان با استفاده از GPU الگریتم دیگری را با هش پاور کامل استخراج کرد. الگوریتم های دیگری نیز تحت تأثیر قرار می گیرند ( به ویژه الگوریتم های حافظه دار)، اما  به اندازه اتریوم نمی باشد. از آنجایی که NVIDIA مشغول کار بر روی سری 4000 LHR است، بعید به نظر می رسد که ورژن دیگری را به سری 3000 اضافه کند. حتی اگر چنین کاری صورت گیرد، توسعه دهندگان تنها چند ماه و افراد دیگر مدت بیشتری زمان نیاز دارند تا راه حل جایگزینی برای دور زدن LHR پیدا کنند. بدیهی است در صورتی که به تازگی  GPU ها را خریداری کرده اید، می توانید برای مدت طولانی از آنها برای استخراج استفاده کنید و زمانی که اتریوم از اثبات سهم استفاده کند حتی احتمال هش ریت بهتری نیز وجود دارد.

 

توقف استخراج اتریوم چه بر سر ماینرها می آورد؟

جایگزین استخراج اتریوم

زمانی که اتریوم دیگر استخراج نشود، فضایی که باقی می گذارد از گپ میان سودآوری دیگر الگوریتم ها کوچکتر است. این ویژگی همیشه برای رقابت طلبی مناسب است و احتمالا به این معنا است که  جا برای رشد سریع وجود دارد. می توان انتظار داشت که دیگر الگوریتم ها نیز در چرخه بازار خود از هش ریت استفاده کرده و رشد کنند.

توقف استخراج اتریوم توسط ماینرها امکانپذیر نیست

تا زمانی که کوین هایی برای استخراج وجود دارند ( همیشه وجود خواهند داشت)، ماینرها به استخراج ادامه خواهند داد. به این معنی که زمانی که اتریوم از اثبات سهم استفاده کند، ماینرها به سمت دیگر الگوریتم ها کشیده می شوند. اگرچه به دلیل توجه فراوان به اتریوم، دیگر کوین ها فعلا به نظر سودآور نمی رسند، با توقف استخراج اتریوم و افزایش هش ریت دیگر الگوریتم ، توجه به دیگر کوین ها و در نتیجه ارزش آنها افزایش یابد.

با افزایش سختی شبکه، قیمت ها نیز افزایش می یابند:

در زمان پیدایش رمزارزها، هرچه هش ریت افزایش می یافت قیمت کوین ها نیز بالاتر می رفت. با افزایش سختی شبکه، قیمت ها نیز افزایش می یابند. افزایش استخراج یعنی تعداد بیشتری در حال استفاده از کوین ها هستند (برای پرداخت هزینه هابه فیات تغییر می یابندو بنابراین نقدینگی افزایش می یابد). بنابراین با افزایش استخراج ارزش بیشتر بلاک چین های اثبات کار (PoW) نیز افزایش می یابد. میزان ارزش به نوع کاربرد ( طلا، پول نقد یا رمز ارز) در هر الگوی اقتصادی بستگی دارد. در اقتصادهای ساده هرچه میزان استفاده از چیزی بیشتر باشد، ارزش آن بیشتر می شود(به همین دلیل بیت کوین همچنان کوین شماره یک برای معامله است). هش ریت بیشتر نشانگر تعداد بیشتر ماینر ها است، یعنی افراد بیشتری از کوین ها استفاده می کنند، آن ها را مبادله می کنند و به جاهای دیگر ارسال می کنند و در نتیجه ارزش آن ها افزایش می یابد. همانگونه که می دانیم هرچه هش ریت بالاتر باشد، سختی شبکه بیشتر می شود و تا زمان افزایش قیمت کوین ها سود کمتری حاصل می شود. بنابراین احتمال پایین بودن میزان سود تا چند ماه وجود دارد، اما این روند با افزایش ارزش کوین های استخراج شده تغییر خواهد کرد.

قوانین و مقررات از استخراج به وسیله GPU  در مزارع A SIC پشتیبانی می کنند:

بدیهی است که هر روزه قوانین جدیدی در زمینه صنعت رمزارزها وضع می شوند و بعضی از کشورها همچون چین مانع استخراج رمز ارزها می شوند. با این وجود، وضع قوانین در این حوزه در عمل بسیار چالش برانگیز است و مزارع بزرگ ASIC به دلیل مشخص بودن در شبکه احتمالا بیشتر از همه تحت تأثیر قرار می گیرند. از آنجایی که ماینرهای کوچک که تعداد کمی GPU در اختیار دارند در سراسر دنیا در منازل فعالیت می کنند، نگران نیستند زیرا نمی توان به صورت فیزیکی مانع آنها شد.

 

 

 

استخراج اتریوم با کارت گرافیک

اثبات سهم (PoS) همچنان مفهومی نسبتا جدید است:

با اینکه اثبات سهم برخی مشکلات اثبات کار (Proof of Work) (تأثیر محیطی و مقیاس پذیری) را حل می کند، سبب کاهش ثروت متمرکز نیز می شود. از آنجایی که استفاده از اثبات سهم سبب کاهش نقدینگی می شود (به خصوص آنگونه که Casper در اتریوم اجرا می شود)، کار بسیار پر ریسکی است و در دراز مدت نتیجه عکس می دهند. هنوز باید منتظر تأثیر واقعی استفاده از اثبات سهم باشیم، زیرا بلاک چین های کمی از آن استفاده می کنند. همچنین مدت کمی از پیدایش آنها گذشته است و همچون بیت کوین برای پرداخت های مستقیم به کار نمی روند.

احتمالا الگوریتم های غیر متمرکز پشتیبانی می شوند:

همانگونه که کوین هایی همچون اتریوم متمرکز تر می شوند، تقاضا برای ورژن غیرمتمرکز تر موجود خواهد بود. استخراج بیت کوین نیز تا حدی متمرکز است و در حال حاضر تنها مزارع بزرگ ASIC قادر به استخراج آن هستند. الگوریتم های دیگر که در برابر استخراج ASIC  مقاومت می کنند، احتمالا محبوبیت بیشتری دارند زیرا  ویژگی های اصلی رمزارزها یعنی آزادی اقتصادی را دارند.

در NiceHash الگوریتم های بسیاری برای استخراج وجود دارند.  بیش از 30 الگوریتم مختلف وجود دارد و تعدادی از آنها برای استخراج بوسیله GPU مناسب هستند. نرم افزار ما قادر به شناسایی خودکار سودآور ترین آن ها و تغییر جهت به سمت استخراج آن است. از این رو زمانی که استخراج اتریوم متوقف شود، نمی تان به آن دسترسی داشت و در این زمان ماینر NiceHash سودآورترین کوین را برای شما خواهد یافت.

ماینرها افراد سرسختی هستند:

در پایان روز هر فردی که مدتی در بازار رمزارزها فعال بوده است از طبیعت پر نوسان سرمایه گذاری ها آگاه است و این موضوعی است که آن را جالب توجه می کند. سختی کار در این صنعت این است که باید صبور بود. ممکن است در طول یک ماه با کاهش سود روبرو شویم، اما همیشه در پی کاهش ارزش ها، افزایش ارزش خواهد بود. از فردی که دو سال قبل یا 5 سال قبل بیت کوین خریداری کرده اند و شجاعت صبر کردن را داشته اند سؤال کنید.

استخراج اتریوم با کارت گرافیک

استخراج اتریوم با کارت گرافیک مختلفی انجام می گیرد که از جمله آن ها شرکت NVIdia که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد شما از کارت گرافیک های مختلفی می توانید استفاده کنید ولی پیشنهاد ما RFX RX580 که برای شما هر یک کارت گرافیک هزینه 20 میلیونی خواهد داشت. 

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید