بلاگ

نحوه سرمایه‌گذاری مؤسسات در بیت کوین:

شرکت‌های بزرگ و مؤسسات مالی محیط کریپتو را پر ریسک در نظر گرفته‌اند. برخی از آن‌ها به محیط کریپتو به دیده تردید نگریسته‌اند؛ اما از سال 2020 این مؤسسات دیدگاه خود را تغییر داده‌اند و اکنون آن را به‌ عنوان یک دارایی دیجیتال در نظر می‌گیرند. علت این است که پاندمی ویروس کرونا به قرنطینه‌های جهانی منجر شد و به‌ طور چشمگیری بر کسب‌وکارها تأثیر گذاشت. دولت‌ها باید اقدامات محرک اقتصادی انجام می‌دادند و نرخ بهره را تا تقریباً صفر کاهش دهند. مردم همیشه سرمایه‌گذاری بیت کوین را با یک پلتفرم معاملاتی موثق مانند Immediate Edge انتخاب می‌کنند.

شاید اثرات پاندمی کووید موجب تولید سود نهادی شده باشد و درک مدیران کسب‌وکارها را از رمزارزها تغییر داده باشد. داستان بیت کوین به پوشش تورم تغییر یافت و برخی آن را طلای دیجیتال می‌نامند. هالوینگ ماه مه 2020 این تغییر دیدگاه را تقویت کرد. همچنین روند صعودی رمزارز در سال 2021 دیدگاه مردم را زمانی که قیمت بیت کوین به سقف 65000 در ماه آوریل و 69000 در نوامبر رسید، تغییر داد.

اما هیچ‌چیز برای بازار بیت کوین یکنواخت نبوده است. پس‌ از اینکه رمزارز به سقف قیمت رسید، تقریباً 55% ارزش خود را از دست داد و به کف 30000 دلار در ماه جولای رسید. ارزش بازار رمزارزها به نزدیک 199/1 تریلیون دلار کاهش یافت. کاهش قیمت‌های بعدی به کاهش قیمت بیشتر ارزش بازار بیت کوین انجامید. با این‌ وجود مؤسسات به سرمایه‌گذاری در این ارز مجازی علیرغم همه فراز و نشیب‌ها ادامه می‌دهند. در ادامه نحوه سرمایه‌گذاری مؤسسات در بیت کوین را خواهید خواند.

مدیریت دارایی:

برخی از سرمایه‌گذاران نهادی بیت کوین را به‌ عنوان یک دارایی دیجیتال می‌دانند. در این صورت ارزش و سود رمزارز در طی سال‌ها افزایش سریع و چشمگیری داشته است. طبق نظر برخی از سرمایه‌گذاران، بیت کوین دارایی مدرنی را ارائه می‌کند که مورد پذیرش گسترده‌تری قرار می‌گیرد. برخی از کارشناسان اظهار می‌کنند که بازیکنان مهم صنعت کریپتو به سمت برخی از کاربردهای خاص همچون NFT ها و دیفای روی آوردند و بیشتر این سرمایه‌گذاران به دنبال بیت کوین هستند.

برخی از کارشناسان بر این باور هستند که بیت کوین نقش مهمی در مدیریت پرتفوی دارایی ازجمله استفاده از آن برای دستیابی به تنوع‌ بخشی و افزایش سود، بر عهده دارد. در حال حاضر برخی از محققان توجه می‌کنند که مؤسساتی که درزمینهٔ کریپتو سرمایه‌گذاری می‌کنند، عملکرد بهتری دارند به این معنی که سرمایه‌گذاری‌های خود را افزایش می‌دهند.

رویدادهای جدید مانند کووید-19 و جنگ در اوکراین، برخی از مواردی هستند که شرکت‌های بیشتری را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بیت کوین می‌کنند. از این‌ رو، به دلیل این‌ که بیشتر کسب‌وکارها درباره کریپتو در حال آموختن هستند، سرمایه‌گذاری‌های اصلی افزایش می‌یابند.

تعامل با بیت کوین:

بیشتر مؤسسات علاوه بر افزودن بیت کوین به پرتفوی دارایی خود، پرداخت بیت کوین برای خدمات و کالاهای خود را می‌پذیرند. غول‌های بزرگ بخش پرداخت و محافظین درگاه‌های پرداخت تعامل با بیت کوین را برای مشتریان خود تسهیل می‌کنند.

افزایش تعداد مؤسسات در صنایع مختلف ازجمله تکنولوژی، خط هوایی و تأمین‌کنندگان خدمات مالی به مشتریان خود امکان استفاده از بیت کوین در پلتفرم‌های خود را می‌دهند. برای مثال PayPal و Venmo زیرمجموعه موبایل آن، در سال 2020 به خدمات بیت کوین خود افزودند… این شرکت سرویسی را اعلام کرد که به کاربران امکان خرید، نگهداری یا فروش بیت کوین را می‌دهد.

سرمایه‌گذاری‌های گری اسکیل:

تعداد کالاهای قابل معامله در بورس (ETP) افزایش‌ یافته‌اند. این محصولات سرمایه‌گذاری که در اروپا و کانادا پدید آمده‌اند، سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری را جذب کرده‌اند که بدون مدیریت دارایی‌های خود به رمزارزها تمایل دارند. برای مثال سرمایه‌گذاران نهادی می‌توانند قراردادهای آتی مشتقات بیت کوین را در بورس کالای شیکاگو (Chicago Mercantile Exchange) معامله کنند. به گزارش بلومبرگ تا ماه مه 2021، ETP بیت کوین به ارزش 9/6 میلیارد دلار وجود داشت.

اگرچه این موضوع با توجه به کل بخش مدیریت دارایی، اهمیت چندانی ندارد، مقررات آتی از پذیرش نهادی این بخش پشتیبانی می‌کند.

حرف آخر:

علیرغم نوسانات قیمت بیت کوین، سرمایه‌گذاران نهادی بیشتری تمایل به خرید، نگهداری یا معامله این رمزارز دارند. شاید علت آن است که بیت کوین نشان داده است که توانایی تحمل آشفتگی‌های اقتصادی را همانگونه که در طی پاندمی کرونا انجام داد، دارد. تحقیقات نشان می‌دهند که بیشتر مؤسسات همچنان در کف قیمت خرید انجام می‌دهند، به‌خصوص در ban heels چین. همچنین جنگ میان روسیه و اوکراین و نرخ بهره و تورم بالا به پذیرش بیت کوین از سوی مؤسسات افزوده است.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید