بلاگ

اثبات کار در ارزهای دیجیتالی چیست؟

اثبات کار pow چیست ؟

اثبات کار (POW) یک روش کلی برای دستیابی به ارزهای دیجیتالی در شبکه بلاک چین است. اثبات کار ارز دیجیتال معادل فارسی شده عبارت Proof of Work می‌ باشد. این عبارت مختصر که عموماً با لفظ POW شناخته می ‌شود، به جریانی فعال در حصول انواع ارزهای دیجیتالی اشاره می‌ کند. در فرایند اثبات کار باید در تلاش برای خلق ارزهای دیجیتالی باشیم.

سرمایه گذاری بر ارزهای دیجیتال چه پیامدهایی دارد؟

هر ارز دیجیتالی یک داده سرمایه ‌گذاری شده‌ است. هر ارز دیجیتالی می ‌تواند یک اعتبار پولی باشد. قاعدتاً تا زمانی که مقداری از این ارزهای مجازی را خریداری می‌ کنید، به ‌عنوان یک سرمایه ‌دار وارد شبکه بلاک چین خواهید شد. اما در این شبکه می ‌توانید به تولید ارز دیجیتال هم اقدام کنید. ارزهای دیجیتالی محدود هستند و این محدود بودن باعث ارزشمند شدن آنها شده ‌است. اما برای داشتن جریانی پویا و جذب سرمایه ‌های کلان، در عین ‌حال فعالیتی فراگیر قابلیت تولید رمز ارزها فراهم است. اثبات کار یکی از روش‌ های متداول برای استخراج ارزهای دیجیتالی است.

سیستم اثبات سهام بر ارزهای دیجیتال چیست؟

سیستم اثبات سهام بر بستر شبکه بلاک چین که یک شبکه با فعالیت جهانی است. افراد با عضویت در این شبکه می ‌توانند وارد فرآیند اثبات کار ارز دیجیتال بشوند. اصل ماجرا در مطرح کردن مسائل ریاضیاتی است. به نوعی شبکه با مطرح کردن چالش ‌هایی سخت از اعضاء می‌ خواهد تا دست به کار باشند و با انجام محاسبات پیچیده مسائل مطرح ‌شده را حل کنند. شبکه در قبال محاسبات انجام‌ شده پاداشی به‌ عنوان ارز دیجیتال برای هر فرد فعال اختصاص می ‌دهد.

اثبات کار ارزهای دیجیتال یا ماینر کدوم انتخاب کنیم؟

در این فرآیند نیازی نیست تا دست به کار باشید و خودتان مباحث پیچیده مطرح ‌شده توسط شبکه را حل کنید. بلکه باید با تدارک سیستم ‌های محاسباتی الگوریتم ‌های پیچیده شبکه را حل نمایید. در این حالت اقدام شما شبیه به کار کردن است. گویا همانند یک معدن‌ کار در حال استخراج ارزهای دیجیتالی هستید. برای همین است که به فعالان اثبات کار ارز دیجیتال به ‌اصطلاح ماینر یا همان معدن کارهای مجازی می‌ گویند. یعنی کسانی که ارز دیجیتال را استخراج می ‌کنند.

اثبات سهام کار

مفهوم اثبات کار چه توجیه اقتصادی ای دارد؟

در دنیای عادی، یعنی همین زندگی معمولی و کلاسیک خودمان از دو روش می‌ توانیم درآمدزایی کنیم. یا باید صاحب سرمایه باشیم و با استفاده از گردش پول خودمان پولی دربیاوریم و یا اینکه باید نان بازوی خودمان را بخوریم. در حالت اول این پول است که برای ما کار می‌ کند و در حالت دوم این ما هستیم که باید برای کسب سود و درآمد کار کنیم. هر دو روش ایده‌ های پسندیده ‌ای هستند و عموماً هر کدام از ما به ترتیبی تلفیقی از این دو سبک درآمدزایی را داریم. یعنی هم کار می‌ کنیم و هم صاحب سرمایه ‌های هر چند خرد هستیم که برای ما درآمدزایی دارند.

سود ارزهای دیجیتال خریداری شده به عنوان اثبات سهام

در دنیای ارزهای دیجیتال همراه با حضور در شبکه بلاک چین نیز جریانی کاملاً مشابه طراحی ‌شده است. در این فضا باید صاحب ارزهای دیجیتال سرمایه ‌گذاری شده باشید تا در قبال سرمایه ‌گذاری خود سود دریافت کنید. سود دریافتی نیز به شکل ارز دیجیتالی جدید به ارزهای قبلی اضافه می‌ شود. این روش را به‌ عنوان اثبات سهام می ‌شناسد.

استخراج ارزهای دیجیتال و کسب اثبات سهام کار

اما در آن ‌سوی ماجرا اگر صاحب سرمایه در شبکه بلاک چین نیستید، باید دست به کار شوید و ارزهای دیجیتال را از طریق ساز و کار تعریف ‌شده توسط خود سیستم استخراج کنید. این روش به ‌اصطلاح ایده اثبات کار می ‌باشد. در واقع اثبات کار همان بخش فعال و پرتلاش در دنیای رمز ارزها است. در این ایده باید کار کنید تا در قبال کاری که می‌ کنید، ارز دیجیتالی به شما تخصیص داده بشود.

الگوریتم اثبات سهام چگونه فعالیت می ‌کند؟

شبکه بلاک چین یک فضای باز اطلاعاتی است که هر کسی به ‌عنوان فعال ارزهای دیجیتالی در آن حضور دارد و می ‌تواند این فضا را مدیریت کند. البته برای جلوگیری از سوء استفاده کل شبکه راه ‌حلی با عنوان اجماع پیش ‌بینی شده ‌است. در اجماع تمامی اعضای شبکه حضور دارند و طبق قواعد مشخص اقدام به سرمایه ‌گذاری و یا استخراج ارز دیجیتال می‌ کنند.

الگوریتم اثبات کار چه استفاده هایی دارد؟

الگوریتم اثبات کار (POW) یکی از روش ‌های اجماع است. از آن برای تأیید تراکنش ‌ها، حفظ امنیت و تولید بلوک اطلاعاتی جدید در شبکه بلاک چین استفاده می‌ شود. در این روش همیشه یک معمای پیچیده ریاضی برای تمامی اعضا مطرح ‌شده است. اعضا باید با قدرت پردازش سنگین کامپیوتری این معماها را حل کنند تا از جانب شبکه برای آنها پاداشی در نظر گرفته شود. پردازش ‌های کامپیوتری به زمان و انرژی بسیار زیادی نیاز دارند. هدر رفت انرژی برق از چالش ‌ها در پیاده ‌سازی الگوریتم اثبات کار می ‌باشد.

امنیت الگوریتم اثبات کار اثبات شده است؟

در الگوریتم اثبات کار امنیت خاصی حاکم است. به شکلی که هک کردن شبکه عملاً غیرممکن است و یا بسیار هزینه ‌بردار است. لذا تمام کسانی که در این فرایند در حال استخراج رمز ارزها هستند، شرایط رقابتی یکسانی دارند. در این حالت است که کاربران شبکه برای حل معماهای ریاضی مطرح‌ شده در شبکه از طریق نصب و اجرای کامپیوترهای قدرتمند رقابت می‌ کنند. در داخل شبکه گره ‌هایی برای استخراج ارزهای دیجیتال توسط کاربران ایجاد می ‌شود. این گره ‌ها را به ‌اصطلاح ماینر (Miner) می ‌گویند. ماینرها تا وقتی روشن هستند با صرف انرژی زیاد در حال استخراج ارزهای دیجیتالی کار می ‌کنند. کار کردن آنها را به ‌اصطلاح ماینینگ (Mining) می ‌گویند. ماینینگ در اینجا معنی استخراج می‌ دهد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید