بلاگ

اتریوم بهتر است یا بیت کوین

در این مقاله جذاب می خواهیم به سئوال مهمی که ذهن شما مشغول خود کرده پاسخ دهیم ، اتریوم بهتر است یا بیت کوین کدام سرمایه گذاری کنیم پرداختیم. ابتدا راجب بیت کوین و سپس درباره اتریوم و در انتها باهم نتیجه می گیریم

بیت کوین از کجا میاد؟

این ارز همان‌طور که میدانیم توسط یک شخص یا تیمی به نام ناکاموتو به دلایل بسیار زیاد به وجود آمد و الان در حال حاضر پرچم دار رمزارز می باشد،بیت کوین از تقریبا 0 شروع شد و الان در حال حاضر بالای 60 هزار دلار قیمت دارد.

سرمایه گذاران بسیار زیادی با پول های کوچک و بزرگ روی این رمز ارز جذاب سرمایه گذاری کردند و معتقدند این ارز می تواند در آینده نزدیک خیلی بیش تر از این اعداد قرار گیرد.

استخراج کنندگان زیادی در این بازار مشغول ماین کردن هستند و عرضه و تقاضا و اخبار و …. بر روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارند  قطعا درست این هست تغییرات بیت کوین بر روی تمامی ارزهای دیجیتال تاثیر دارد ما باید تحلیل های درستی یاد بگیریم و با داشتن اخبار درست بر روی ارزهای جذاب سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلند مدت داشته باشیم.

بیت کوین از کجا میاد

ارز دیجیتال اتریوم چیست؟

بهترین تعریفی که می توانیم داشته باشیم یک بستر غیر متمرکز برای قراردادهای هوشمند است و هیچ شخصی اجازه تغییر و … نخواهد داشت و مهمترین هدف آن انجام تمام امور بانکی و مالی بدون نیز به هیچ شخص سومی

مانند بیت کوین قطعا این ارز رشد نداشته و الان بر روی قیمت بالای 4 هزار دلار قرار دارد قطعا سرمایه گذاران بسیار زیادی بر روی این ارز اعتقاد مثبتی دارند و مطمئن هستند که در سالیان آینده این ارز حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

استخراج کنندگان اتریوم با دستگاه های کوچک و بزرگ اقدام به ماین کردن این رمز ارز می کنند.

ارز دیجیتال اتریوم چیست

مزایای اتریوم غیر‌متمرکز چیست؟

بیت‌کوین این‌ امکان می دهد که ارزهای غیرمتمرکز بتوانند از این بستر استفاده کنند ، بیت کوین یک ارز به نام dapp که افراد می توانند به مبادلات پولی بپردازند

مزایای غیرمتمرکز اتریوم

غیر‌متمرکز بودن اتریوم برای شبکه بلاکچین مزیت های فراوانی دارد که ما برای شما چند تا لیست می کنیم

1.تغییر ناپذیر :

یکی از‌‌ ویژگی های خوب هیچ شخصی نمی تواند تغییری ایجاد کند.

2.امنیت بالا :

امکان نفوذ به این سیستم و یا تغییرات وجود ندارد.

3.برنامه ها همیشه فعال :

برنامه ها 7 روز شبانه روز بدون قطعی فعال هستند.

این موارد‌ برخی از قابلیت های خوب شبکه های غیر‌متمرکز از جمله اتریوم است در ادامه به معایب غیر‌متمرکز می پردازیم

ضعف برنامه‌های غیرمتمرکز:

1.عوامل انسانی :

یکی از مشکلات سیستم غیرمتمرکز برنامه نویسان هستند که ممکن است با یک اشتباه و نفوذ افراد بیگانه پول های زیادی به سرقت رود

  1. قانونی بودن :

ممکن است دولت ها به فکر محدود کردن و ایجاد چهارچوب هایی برای غیر متمرکز باشند که اگه اتفاق بیافتد کلا چرخه تغییر می کند

     3.هزینه های پیاده سازی :

وجود برنامه نویس برای قراردادهای هوشمند لازم است ولی مدتی پیش سیستمی وجود داشت که مردم عادی‌ توانایی ایجاد قراردادهای هوشمند داشتند ، با توجه به داشتن یک تیم برنامه نویسی هزینه پیاده سازی آن زیاد خواهد بود

قرارداد هوشمند بلاکچین چیست؟

قراردادهای هوشمند یعنی بدون درگیر کردن فرد یا تیم پردازش را برعهده می گیرد یعنی اجرای خودکار دستورالعمل ها است

در واقع دارایی ها و شرایط قرارداد کدگذاری می شوند و در چندین نسخه قرار می گیرند ، یکی از بزرگترین تفاوت ها عدم بازگشت آن می باشد که به طور مثال شما کارت به کارت انجام میدین ممکن به هر دلیلی بانک مرکزی درخواست شما را رد کنه ولی در قراردادهای هوشمند هیچ شخص یا تیم یا شرکت قادر به لغو درخواست نیستند و وقتی یک درخواست صحیح و بدون مشکل باشد هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت

قرارداد هوشمند بلاکچین چیست؟

اتریوم و بیت‌کوین چه شباهت‌هایی باهم دارند ؟

بلاکچین بیت‌کوین برای پیگیری ارز بیت‌کوین استفاده می‌شود ولی شبکه اتریوم همانطور که در بالا توضیح دادیم یک برنامه غیر‌متمرکز که برای برنامه نویس‌ها طراحی شده است ، مهمترین تفاوت بین این دو‌‌‌‌ ‌‌هدف و قابلیت های آن‌ها است.

بیت‌کوین جز بلاکچین است که به مهمترین هدف خود یعنی انجام مبادلات مالی بین دو شخص بدون نیاز به بانک و … می گوییم.

بخواهیم مثالی بزنیم،‌فرض کنید که این ارز یک نرم افزاری که فقط خود قابلیت نصب دارد و هیچ نرم افزار دیگه امکان ندارد ، در مقابل اتریوم شبکه ای هست که خود و سایر ارزها این امکان دارند که بر روی این بستر شبکه بالا بیایند ، اون برنامه‌ها بلاکچین اختصاصی ندارند از بلاکچین اتریوم استفاده می کنند.

ماینرها در بلاکچین اتریوم ارز به نام اتر استخراج می کنند که وظیقه این ارز دیجیتال تراکنش نرم‌افزار مورد استفاده قرار می گیرد.

آینده مشترک بین اتریوم و بیت کوین است؟

بیت‌کوین یکی از ارزهای پیشگام است که ماینرهای خود این ارز استخراج می کنند ولی در مقابل اتریوم همان‌طور که توضیح دادیم یک شبکه غیر متمرکز ولی گمان زنی های زیادی وجود دارد که همه دال بر این که ارزهای دیجیتال به عنوان پولی در آینده مورد استفاده قرار می گیرد و بیت کوین به عنوان یک ارزی که به عنوان پرچم‌دار ارزهای دیجیتال شناخته می شود ، در مقابل اتریوم با شبکه ای که دارد می تواند ارزهای زیادی با این شبکه فعالیت کنند و این ارزها با اهداف خود بتوانند رشدهای خوبی داشته باشند.

قطعا ارزهای دیجیتال با چالش های بیشتری مواجه خواهند شد و ما باید با شناخت درست و با تحلیل خود و اخبار بتوانیم بهترین استفاده ببریم.

آینده مشترک بیت کوین و اتریوم

نتیجه‌گیری :

با توجه به‌‌ توضیحاتی که ارائه شد، می‌توانیم این نتیجه بگیریم که ارزهای دیجیتال ممکن است در آینده نه چندان دور جایگزین کارت های بانکی شوند و آینده‌ درخشانی داشته باشند‌ ولی ما بین اتریوم و بیت کوین نمی توانیم یکی از آن هارا انتخاب کنیم با توجه به تفاوت های بسیار زیاد‌ اهداف و مسیر مشخصی دارند و شما باید‌ نگاه ویژه‌ای به هر دو آن داشته باشید .

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید