بلاگ

چگونه با هولد کردن (Hodl)، ارزهای دیجیتال خود را افزایش دهید؟

هودل کردن یک از مطمئن ترین و آسان ترین روش‌های افزایش ارزهای دیجیتال شماست. تنها چیزی که بدان نیاز دارید، دانش و شکیبایی است.

 نکات اصلی:

  • اصطلاح هودل کردن در دسامبر 2013 ابداع شد و به معنای نگهداری دارایی‌های رمز ارز حتی در هنگام نوسانات بازار است.
  • سرمایه گذاران رمز ارز که به دنبال آسان‌ترین راه برای افزایش دارایی خود هستند، می‌توانند به سادگی دارایی‌های خود را هودل کرده و منتظر بازار بمانند تا به نفع آن‌ها عمل کند.
  • صرف نظر از اینکه این اصطلاح در بازارهای مختلف چه نامیده می‌شود، از نظر سرمایه گذاران خبره نگهداری طولانی مدت مطمئن‌ترین و سودمندترین استراتژی سرمایه گذاری است.

اغلب گفته می‌شود که خرید بیت کوین کار سختی نیست بلکه هودل کردن دارایی برای طولانی مدت چالش واقعی است. دلیل این موضوع این است که هر بار که قیمت بیت کوین دچار نوسان می‌شود، هر سرمایه گذار ترغیب می‌شود تا سود کسب کرده یا ضرر خود را کم کند.

بسیاری از ما در گذشته این کار را انجام داده‌ایم و بعدتر متوجه شده‌ایم که چیزهای بهتری در انتظارمان بوده است. اگر می‌خواهید دارایی خود را بدون انجام هیچ کاری افزایش دهید، هودل کردن مناسب ترین گزینه برای شماست.

 

هودل یا هولد کردن چیست؟

اگر به تازگی با رمز ارزها آشنا شده اید، شاید متوجه شده باشید که علاقه مندان به کریپتو اصطلاحات عجیب را دوست دارند. اصطلاحاتی مانند هودل یا هودل کردن. داستان به وجود آمدن این اصطلاح جالب است.

این ماجرا به سقوط بازار در سال 2013 بر می‌گردد، زمانی که ارزش بیت کوین از 1150 دلار به حدود 150 دلار رسید. وحشت بسیاری ایجاد شده بود و سرمایه گذاران بیت کوین شروع به فروش ارزهای خود کردند.

اما برخی می‌توانستند آرامش بعد از این شرایط را ببینند و در نتیجه اقدام به “هودل کردن” دارایی خود کردند. یکی از این سرمایه گذاران به نمایندگی از بقیه با کسانی که در حال شورت کردن ( فروش دارایی به امید خریداری دوباره آن با قیمت پایین) بیت کوین بودند مقابله کرد. او در حالی دلایل خود برای حفظ موقعیت اش را توضیح داد که یک یا دو نوشیدنی خورده بود.

گیم کیوبی در تالار گفتگوی BitcoinTalk یک موضوع با عنوان ” من در حال هولد کردن هستم” ایجاد کرد تا دیگر سرمایه گذاران بدانند اگر چه بیت کوین در حال سقوط است اما او بیت کوین خود را نمی‌فروشد. او کاملا از اشتباه تایپی در عنوان موضوع خود آگاه بود.

جامعه رمز ارز از موضوع ایجاد شده توسط گیم کیوبی گیج شده بودند و هرگز اصطلاح جدیدی را که او ابداع کرده بود را فرامکوش نکردند و اینگونه بود که این اسطوره مست اصطلاح افسانه ای “هودل” را برای جامعه رمز ارز ابداع کرد و از آن زمان یکی از واژگان این حوزه شده است.

 

چرا هودل کردن؟

به عبارت ساده، هودل به معنای نگهداری صبورانه رمز ارزهای خود به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت است. این کار تنها نیاز به شکیبایی و اعتماد کردن به دارایی‌هایی که در حال نگهداری آن هستید دارد . اگر قیمت رمز ارزها افزایش پیدا کند، ارزش دارایی‌های نگه داشته شما نیز بیشتر خواهد شد.

ظاهرا تصمیم هودل کردن گیم کیوبی برای او در سال 2013 ثروت خوبی را بدست آورده زیرا بیت کوین از پایین ترین قیمت در سال 2013، 150 دلار، بیش از 350 برابر رشد کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین بیش از 50000 دلار معامله می‌شود و اتر به بیش از 1700 دلار رسیده است. حال تصور کنید وضعیت کسانی که بیت کوین خود را در بازارهای گاوی قبلی فروخته اند و فکر می‌کردند که این پایان کار است.

همچنین، بیایید این واقعیت را بپذیریم که همه ما معامله گران حرفه ای که سه صفحه مانیتور در مقابل آن‌ها قرار دارد و دائما در حال مارکت تایمینگ (دنبال کردن نمودارهای قیمت برای اتخاذ تصمیمات ورود و خروج بسیار کوتاه‌مدت) می‌باشند، نیستیم. ما در زندگی کارهای دیگری نیز داریم که باید انجام دهیم. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم دارایی های خود را افزایش دهیم.


آموزش ارز دیجیتال

کسانی که نمی‌توانند مانند معامله گران حرفه ای بازار را کنترل کرده و معامله کنند، مانند اکثریت ما، می‌توانند برای بلند مدت هودل کرده و منتظر بمانند. تمام آنچه شما نیاز دارید این است که تحقیق کنید، در پروژه‌هایی که به آن‌ها اعتماد دارید سرمایه گذاری کنید و صبر داشته باشید.

هولد کوتاه مدت چیست ؟

هولد کوتاه مدت معمولا بین بازه 30 روز تا نهایت 90 روز تعریف می شود ، در این روش با علم تحلیل با چک کردن چندین شاخص روند نما مثل moving average و خطوط حمایت و مقاومت ارز مورد نظر در کف قیمت خود خرید می‌کنیم و در بالای قیمت می‌فروشیم

ما توصیه می‌کنیم حتما مدیریت سرمایه داشته باشید و هفتگی 1 بار نهایت چارت قیمت بررسی کنید.

 چگونه به آسانی و به صورت امن رمز ارزهای خود را هودل کنید؟

اگر قصد هودل کردن دارید، باید برای مدت طولانی رمز ارزهای خود را در یک مکان نگهداری کنید. بدون شک، شما می‌خواهید دسترسی به آن مکان به آسانی امکان پذیر باشد و تا آنجا که ممکن است از تهدیدات در امان باشد.

پلت فرم‌های رمز ارز که به شما امکان سرمایه گذاری و نگهداری ارزهای دیجیتال خود را می‌دهد، دارای اشکالات بسیاری هستند. خیلی اوقات، این کاربران هستند که تاوان این مسئله را می‌دهند. برای جلوگیری از این موضوع، باید به دنبال امن ترین روش هودل کردن دارایی‌های رمز ارز خود باشید.

کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم به اینترنت متصل هستند و به همین خاطر فرصتی در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند تا دارایی‌های شما را بدزدند. با این وجود، باید بپذیریم که این کیف پول‌ها در بسیاری از شرایط ضروری‌اند و به همین خاطر است که بسیار رایج هستند.

در این دسته بندی، ‌امن‌ترین گزینه داشتن کیف پولی غیر امانی است که شما کلیدهای خصوصی و عبارات بازیابی آن را کنترل می‌کنید. زیرا کنترل بیشتری بر دارایی‌های خود خواهید داشت و امنیت آن‌ها بهتر تامین می‌شود. هرچند ممکن است باز هم دارایی‌های شما به دلیل اتصال به اینترنت در معرض خطر همیشگی باشند.

با این حال افراد بسیاری دارایی‌های رمز ارز خود را در یک کیف پول گرم و امانی بر روی یک صرافی ارز دیجیتال نگهداری می‌کنند که با ماهیت تمرکززدایی رمز ارز در تضاد است.

هنگام استفاده از یک کیف پول صرافی، شما مالک کلیدهای خصوصی رمز ارزهای خود نیستید. این بدین معنا است که صرافی‌ کنترل نهایی دارایی شما را در دست دارد و نه شما. شاید این وضعیت در کوتاه مدت مشکلی ایجاد نکند اما بدون شک مالکیت و امنیت کامل ارزشمند تر است.

ما به شما استفاده از یک کیف پول سرد را توصیه می‌کنیم.

 کیف پول‌های سرد

در نهایت امن‌ترین راه حل داشتن خانه ای از آن خود است! منظور از خانه یک کیف پول رمز ارز، جایی که شما کنترل کامل آن را دارید است.

اگر قصد هودل کردن رمز ارزهای خود به شکلی ایمن را دارید، کیف پول‌های غیر امانی گزینه بسیار مناسب تری هستند. کیف پول‌های سرد با فراهم کردن امنیت حداکثری  برای دارایی‌های رمز ارز شما بهترین هستند. از نظر امنیتی، محصولات لجر نانو تنها کیف پول‌های سخت افزاری و دارای مجوز مستقل در بازار هستند.

آن‌ها به شما اجازه هودل کردن بیش از 1500 رمز ارز و توکن را به دور از اینترنت می‌دهند. شما مسئول کنترل کامل  رمز ارزهای خود خواهید بود زیرا تنها شما به کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی کیف پول خود دسترسی دارید.

با هودل کردن دارایی‌های رمز ارز خود بر روی یک کیف پول لجر، می‌توانید مطمئن باشید تا زمانی که کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی خود را محفوظ نگه دارید، ارزهای دیجیتال شما تحت هر شرایطی در مالکیت شما باقی می‌مانند. با آرامش دارایی‌های خود را هودل کرده و منتظر بمانید تا ارزش آن‌ها در طی زمان افزایش یابد.

علاوه بر این، هر زمان که بخواهید می‌توانید با استفاده از برنامه Ledger Live مستقیما ارزهای راکد خود را قرض داده یا استیک کنید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید