بلاگ

اصول امنیت عمومی

باوجوداینکه رمزارزها امکانات بسیاری با خود دارند، اما ریسک‌ها و مخاطرات زیادی نیز برای افراد بی‌تجربه ایجاد می‌کنند. در ادامه با سه اصل مهم امنیت که برای کاهش ریسک‌های مربوط به استفاده، نگهداری و معامله رمزارزها اهمیت دارند، آشنا می‌شوید.  

به دلیل ماهیت اینترنت، اطلاعات می‌توانند بسیار سریع و گاهی از مسیرهای نامطلوب منتشر شوند.

افراد بسیاری هستند که با نیت پلید از روش‌های غیراخلاقی سعی در دزدیدن رمزارزهای شما دارند. بیشتر تهدیدها و حملات به‌صورت شبکه‌ای انجام می‌شوند و به دنبال گیر انداختن افراد ساده‌لوح و حواس‌پرت هستند اما لزوماً فرد خاصی را مدنظر ندارند. بااین‌حال اگر ناآگاهانه و غیرعمدی و با آشکارسازی اطلاعات حساس، خود را هدفی برای این افراد قرار دهید، احتمال حملات پیچیده و متمرکز بیشتر است.

توصیه می‌شود که:

  • خطرات به رخ کشیدن معاملات موفق خود را در نظر بگیرید.
  • آدرس‌هایی که پیش‌تر استفاده کرده‌اید را به اشتراک نگذارید.
  • در مورد اشاره به موجودی حساب خود دقت کنید.
  • اطلاعاتی که به شناسه آفلاین شما متصل می‌شوند را در اختیار دیگران قرار ندهید.
  • از کانال‌های ارتباطی رمزنگاری‌شده استفاده کنید.

دوراندیش باشید. چند ساتوشی که در آدرس‌های خود دارید ممکن است در سال‌های پیش رو ارزش بسیاری پیدا کنند. یا نه شاید از رمزارزهای خود در طی این مدت خلاص شوید؛ اما آیا این موضوع اهمیت دارد؟ یک مهاجم، خویشاوندان دور یا غریبه‌های حسود و آشنایان شاید به‌موقع متوجه موضوع نشوند.

از خود محافظت کنید:

کاربران سیستم بانکداری سنتی و رمزارزها اغلب قربانی اسکم ها و کلاه‌برداری‌ها می‌شوند. بااین‌وجود، در رمزارزها، عوامل متعددی از قبیل عدم وجود اعتماد و ثبات معاملات انجام‌شده، مسئولیت را بر دوش کاربر نهایی می‌اندازند.

بانک‌ها به‌عنوان نهادهای مورداطمینان، وظیفه محافظت از پول شما را بر عهده دارند. بانک‌ها قانونمند هستند و با یکدیگر در ارتباط هستند که این کار مبارزه با کلاه‌برداری و جلوگیری از آن را آسان‌تر می‌سازد. اگر قربانی شوید یا هنگام انتقال پول از حساب بانکی خود اشتباهی سهوی انجام دهید، معمولاً می‌توانید از بانک درخواست بازگشت وجه داشته باشید؛ اما در مورد رمزارزها، زمانی که معاملات در شبکه آزادشده و تأیید می‌شوند، راه برگشتی وجود نخواهد داشت.

مراقب باشید. روش‌های مختلف سرقت را یاد بگیرید، بفهمید که چه کی‌لاگرهایی (key loggers) هستند و تهدیدهای رایجی که در آکادمی بایننس توضیح داده‌شده‌اند را بشناسید. آشنایی با این خطرات به شما کمک می‌کند تا کوین خود را امن نگه‌دارید.

استفاده از پسوردهای قوی و خاص و فعال‌سازی تأیید هویت دومرحله‌ای (2FA) برای حساب‌های آنلاین، باید اولین گام برای بهبود امنیت عمومی شما باشد.

نباید محافظت از خود در برابر خود را فراموش کنید، زیرا شما نیز انسان هستید و احتمالاً دچار خطا می‌شوید. اشتباه تایپی هنگام تهیه بک آپ، ارسال توکن ها به یک آدرس اشتباه یا تنها تصمیم‌گیری نادرست می‌توانند امنیت شما را به خطر بیندازند و دردسرهای زیادی به وجود آورند.

«قبل از انجام هر کاری، همه جوانب را در نظر بگیرید»، این ضرب‌المثلی است که همه ما از والدین خود شنیده‌ایم. هنگامی‌که بحث در مورد استفاده و محافظت از رمزارزها باشد این ضرب‌المثل بیشتر به چشم می‌آید.

بانک خود باشید:

برای اینکه از وجود کوین های خود مطمئن باشید و امنیت خود را به حداکثر برسانید، بهترین کار نگهداری کلید خصوصی خود به شکل آفلاین است. اگرچه مبادلات عموماً امن‌تر از هر زمان دیگری در گذشته صورت می‌گیرند، همچنان توصیه می‌شود که اگر معامله‌گر فعالی هستید، مقادیر قابل‌توجهی  را در حساب‌های مبادلاتی خود نگه‌دارید. علاوه بر این تنها درصورتی‌که دسترسی انحصاری به کلیدهای خصوصی خود داشته باشید، می‌توانید همچون پولی که در بانک دارید مدعی مالکیت کوین خود باشید، در غیر این صورت مجبور به خروج می‌شوید.

برای اولین بار در طول تاریخ، این امکان فراهم‌شده است که دارایی دیجیتالی داشته باشید همان‌گونه که پول نقد یا یک تکه فلز گران‌بها دارید. برخلاف انواع دیگر دارایی‌ها، می‌توانید از رمزارزها بر روی کاغذ بک آپ بگیرید و در هر نقطه از دنیا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

البته همان‌گونه که در بخش پیشین اشاره شد، نگه‌داری و محافظت از این کلیدها برای رمزارزهای شما خطرات بسیاری به همراه دارد. خوشبختانه ابزارهایی وجود دارد که آماده کمک به شما برای رویارویی با این چالش‌ها هستند و امکان دستیابی به مزایای این تکنولوژی‌ها را برای شما فراهم می‌آورند.

نوع کیف پول‌های رمزارزها که برای نگهداری کلید خصوصی شما طراحی‌شده‌اند ازنظر میزان امنیت، استفاده آسان، موارد استفاده و حتی در دسترس بودن با یکدیگر فرق می‌کنند. گزینه‌های خود را در نظر بگیرید و نوعی که مطابق با نیازهای شما است را انتخاب کنید.

کیف پول‌های موبایل و نرم‌افزاری ویژگی‌های بسیاری به شما ارائه می‌کنند و معمولاً کاربری آسانی دارند. ازنظر امنیتی بزرگ‌ترین ایرادی که وجود دارد این است که این نوع کیف پول‌ها به محیط‌های پیچیده و اغلب آنلاین مانند تلفن همراه یا یک کامپیوتر متصل می‌شوند؛ بنابراین ویروس‌ها و هکرها فرصت زیادی برای دسترسی به کوین های شما دارند؛ ازاین‌رو کاربران بی‌تجربه باید تنها برای مقادیر بسیار کم رمزارز از این نوع کیف پول‌ها استفاده کنند.

 

کیف پول‌های کاغذی که کلیدهای خصوصی شما به‌صورت مکتوب در آن‌ها قرار دارند (یا بر روی یک صفحه فلزی حک‌شده‌اند)، اغلب به‌عنوان یکی از امن‌ترین روش‌های نگهداری کلیدهای خصوصی شناخته می‌شوند. بااین‌وجود مدیریت آن‌ها بسیار سخت است و تنها برای یک‌بار استفاده به درد می‌خورند. کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه در ایجاد توازن میان استفاده آسان و امنیت بالا هستند. این دستگاه‌های جیبی با آفلاین نگه‌داشته شدن، از کلیدهای خصوصی در برابر بدافزارها و هکرها محافظت می‌کنند، اما هزینه‌ای بین 70 تا 200 دلار خواهند داشت و در بسیاری از اقدامات به تأیید فیزیکی نیاز دارند.

به یاد داشته باشید که امنیت کامل و مطلق هرگز حاصل نمی‌شود. لطفاً دانش خود را در این زمینه به‌روز کنید و نقاط ضعف خود را دائماً بررسی کنید.اهد داشت.

. اما ند و با یکدیگر در ارتباط هستند که این کار مبارزه با کلاهبرداری و جل و مطلق

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید