بلاگ

آشنایی با تاریخچه ارز آواکس

تاریخچه ارز آواکس چیست و چرا این رمزارز محبوب شده است؟ آوالانچ نام پروژه یا شبکه ای است که با تمرکز بر سرعت و امنیت بالا و نوآوری جدید، توانست به عنوان رقیب اتریوم ظاهر شود. آواکس رمزارزی برمبنای این شبکه است که می توانید از آن برای پرداخت کارمزد شبکه و تبدیل شدن به تایید کننده تراکنش ها استفاده کنید. کل موجودی این رمزارز 720 میلیون کوین بوده که در ادامه راجع به مشخصات و تاریخچه آن بیشتر صحبت می کنیم.

آشنایی با ارز آواکس (AVAX)

شاید شما نام ارز آواکس یا آوالانچ را شنیده باشید که با عنوان Avalanche و نماد AVAX در بازار در دسترس است. این رمز ارز اکنون +47 دلار قیمت داشته و بیش از 365 میلیون سکه گردشی در بازار دارد. همچنین تعداد کل کوین های آن در بازار 720 میلیون عدد بوده و در سه ماه گذشته +431 درصد رشد داشته است. ماکزیمم قیمت ثبت شده برای این ارز در 23 نوامبر سال 2021 و به قیمت 134.87 دلار می باشد.

آواکس به عنوان یک توکن بومی پلتفرم (بلاکچین) Avalanche شناخته می شود که می توان آن را رقیب اتریوم دانست. قابل ذکر است که این بلاکچین از قراردادهای هوشمند و پروژه های مختلف پشتیبانی می کند. شاید بتوان راه اندازی شبکه بلاک چین Avalanche را جهت مقرون به صرفه تر کردن، سریع تر و ایمن تر کردن، دلیلی برای راه اندازی این رمز ارز در سال 2020 دانست.

کاربرد آواکس را می توان در 3 مورد اصلی جستجو کرد که عبارتند از:

  • ایمن سازی شبکه مذکور.
  • پرداخت هزینه های تراکنش در سراسر شبکه مذکور.
  • ایجاد یک واحد پایه حساب در بین بلاک چین های شبکه Avalanche.

این رمزارز توسط تیم Ava Labs راه اندازی شده است و توانست به سرعت جزو ده تا از کریپتو کارنسی های تاپ بازار رتبه بندی شود. اکنون ارزش آن بیش از 3 میلیارد دلار می باشد.

حال با یک معرفی اجمالی با ما همراه باشید تا به تاریخچه ارز آواکس بپردازیم و کمی بیشتر با مسیر رشد آن آشنا شویم.

تاریخچه ارز آواکس از نظر قیمتی

برای بررسی تاریخچه ارز آواکس باید گفت این رمزارز اولین بار در ژوئیه سال 2020 عرضه شد و توانست در ماه سپتامبر همان سال وارد مارکت های مختلف بشود. با این واقعه، قیمت آن به اندازه 5 دلار معامله می شد. سپس در اوایل اکتبر به 3.2 دلار کاهش یافته اما پس از یک هفته به 4.8 دلار رسید. تا انتهای سال مسیر به صورت نزولی و متناوب ادامه یافت. در سال 2021 ماه ژانویه قیمت ها افزایش یافته و ارزش بازار از 1 میلیارد دلار پیشی گرفت.تاریخچه ارز متیک

در ادامه بررسی تاریخچه ارز آواکس با افزایش قیمت ها، این رمزارز توانست در ماه فوریه با رشد 1900 درصدی به قیمت 63.31 دلار برسد. بعد از این واقعه، قیمت ها به شدت سقوط کردند و در پایان ماه فوریه به زیر 22 دلار رسید. سپس در ادامه رنج قیمتی آن به صورت متناوب با افزایش و کاهش مداوم همراه بوده است.

نقاط عطفی که در تاریخچه ارز آواکس می توان مشاهده نمود، مربوط به زمان های:

  • 29 آگوست سال 2021 (50 دلار).
  • 24 سپتامبر سال 2021 (69 دلار).
  • 25 نوامبر سال 2021 (127 دلار)

بوده اند که رکورد سقف های قیمتی به طور مداوم در سال 2021 پشت هم زده می شد. بعد از این تاریخ شاهد روند نزولی شدید تا اواسط ماه ژوئن سال 2022 بودیم که قیمت این ارز به 18 دلار رسید. از آن زمان تاکنون قیمت لحظه ای ارز آواکس در یک رنج 9 – 27 دلار (نزولی) تا اکتبر سال 2023 گردش کرد. بعد از آن ماه شاهد یک رشد فزاینده در این رمزارز هستیم که اکنون از 9 دلار (اکتبر سال 2023) به 47 دلار رسیده است. پیش بینی می شود در روزهای آتی این رمزارز با یک پول بک، همچنان صعودی بوده (تا 80 دلار) و سپس یک سقوط نسبی را تجربه کند.

آواکس

آینده ارز آواکس چگونه است؟

با بررسی تاریخچه ارز آواکس ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آینده این رمزارز چگونه خواهد بود؟ در این خصوص باید گفت آواکس یکی از رمزارزهای محبوب و معتبر در بازار کریپتو است که می توان نسبت به آن اطمینان داشت. هرچند با توجه به نمودار قبلی، نوسانات شدیدی را در طول سالها تجربه کرده است اما سال 2021 یک سال کاملا متفاوت برای رمزارزها بوده و نوسانات شدید در اکثر رمزارزها مشاهده شد.

با توجه به تاریخچه ارز آواکس از نظر قیمتی، بسیاری از افراد فکر می کنند این رمزارز با توجه به رشدی که در انتهای سال 2023 داشته است تا حدی این مسیر را ادامه داده و سپس سقوط قیمت را تجربه کند. بنابراین کسانی که قصد سرمایه گذاری بلند مدت تر را در این رمز ارز دارند، بهتر است حتما نسبت به تغییرات قیمتی و اخبار پیرامون آن هوشیار باشند.

برخی از پیش بینی ها توسط اشخاص که برای این رمزارز انجام شده اند به شرح زیر می باشند:

  • لارک دیویس بیان می کند که قیمت AVAX تا سال 2025 به 100 دلار می رسد.
  • کارشناسان دیگری از Digital Coin Price پیش بینی می کنند تا پایان سال 2025، رشد این رمزارز در حدود 25 – 30 دلار باشد.
  • Wallet Investor در پیش بینی خوشبینانه تا پایان سال 2027 قیمت آن را 240 دلار می داند.

پیش بینی آینده آواکس

پرسش های متداول کاربران

از جمله سوالات متداول شما کاربران در مورد تاریخچه پیدایش آوالانچ و روند قیمتی آن می توان گفت:

  • تاریخچه قیمت ارز دیجیتال آوالانچ به چه چیزهایی وابسته است؟

همانند بسیاری از رمزارزهای دیگر، می توان افزایش قیمت بیت کوین و سایر کوین ها را یکی از نشانه ها و دلایل رشد این رمزارز دانست. این موضوع با توجه به صعود AVAX همزمان با افزایش قیمت ها قابل استناد است.

  • روند رشد و ساخت این رمزارز چگونه بود؟

اولین استارت کار شبکه آوالانچ در سال 2018 زده شد و به عنوان یک پروتکل قابل اعتماد توسط تیمی به نام “Team Rocket” ارائه گشت. سپس توسط محققان دانشگاهی به نام Cornell توسعه یافته و در نهایت توسط یک شرکت استارت آپی که در راستای توسعه یک شبکه بلاک چین فعالیت می کرد در سال 2020 در دسترس عموم قرار گرفت.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید