بلاگ

۷ اصل مهم در آموزش اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام چیزی فراتر از یک شبکه اجتماعی است. هر چند این فضا هنوز هم بهترین مکان برای ثبت رویدادهای ساده زندگی است و خیلی ‌ها هر اتفاق ریز و درشت زندگی خود را در قامت یک پست و یا استوری با دوستان و اقوام خود به اشتراک می‌ گذارند. اما در امتداد این فضاهای شخصی، جریانی قدرتمند از انواع حساب‌ های تجاری با رویکرد اینستاگرام مارکتینگ برای تولید ثروت فعال است.

حالا اینستاگرام به آوردگاهی قدرتمند برای انواع تجارت تبدیل ‌شده است. بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی خصوصاً فعالیت در فضای اینستاگرام ابعاد بزرگی گرفته ‌است. اینستاگرام در نزد ایرانی ‌ها خیلی محبوب است و فعالان اقتصادی ایرانی هم هوشمندانه این فضا را شناسایی کرده ‌اند. وقتی میلیون ‌ها ایرانی همه ‌روزه در دنیای اینستاگرام ساعت ‌ها حضور دارند، منطقی است که این فضا را تبدیل به یک جریان اقتصادی پویا برای فروش کالا و یا ارائه خدمات در قامت ایده های اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ کنیم.

کسب درآمد از اینستاگرام 

اینستاگرام مارکتینگ اصطلاح جدیدی است. اما ریشه ‌های آن به زمان رایج شدن اینستاگرام باز می ‌گردد. در واقع اولین کسانی که به استعداد بازاریابی اینستاگرام پی بردند و به نوعی اولین پیچ ‌های درآمدزایی را ایجاد کردند، مبتکران و توسعه ‌دهندگان دیجیتال مارکتینگ هستند. البته جریان درآمدزایی اینستاگرام  مسیر خودش را از خیلی ‌ها جدا کرده ‌است و حالا طبق الگوهایی مدرن شده در انبوه قواعد و بازی ‌های بازاریابی شکل‌ گرفته است. برای درآمد از اینستاگرام مهم نیست که چه هنگام وارد آن شده ‌اید. چه بسا پیج ‌های جوانی که خیلی موفق ‌تر از پیج ‌های قدیمی هستند. برای درآمدزایی در اینستاگرام باید هنر استفاده از شبکه اجتماعی را بلد باشید.

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

وقتی طبق قواعد اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ حرکت می‌ کنید، پیج تجاری شما تبدیل به یک فروشگاه بزرگ می ‌شود که خیلی‌ ها علاقه به دیدن آن دارند. پس دست ‌به ‌کار شوید و قواعد ساده اما کلیدی از اینستاگرام مارکتینگ را یاد بگیرید. حالا این قواعد کدامند؟ در این مقاله با ۷ اصل ساده اما کلیدی برای آموزش اینستاگرام مارکتینگ آشنا می‌ شوید.

1.حساب کاربری شما باید یک حساب بیزینسی باشد:

وقتی سودای کسب درآمد از اینستاگرام دارید، پس باید به ‌مانند یک تاجر در این فضا حاضر باشید. حالا پیج شما قرار است آینه تمام‌ عیار از فعالیت تجاری شما باشد. دیگر نمی‌ توانید از این فضا برای استفاده شخصی در اشتراک پست ‌های ساده از زندگی روزمره و یا سلایق و خواسته ‌های خود استفاده کنید.

شما به یک حساب بیزینسی با رویکرد دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید. وقتی حساب اینستاگرامی خود را به حالت بیزینسی تغییر می ‌دهید، برخی امکانات برای شما فعال می‌ شود. امکاناتی از قبیل آمار و اطلاعات اینستاگرامی، قابلیت تبلیغات در اینستاگرام، شرایط خرید اینستاگرامی و همچنین امکان ثبت اطلاعات تماس، درج صفحات اینترنتی و… برای شما فراهم می ‌شود. حالا با این امکانات در یک فضای بیزینسی شده با کاربران خود در ارتباط هستید.

2.مخاطبان خود را شناسایی کنید:

ممکن است بگویید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی باز است و هر کسی در هر سن ‌و سالی، با هر جنسیتی در آن فعالیت می‌ کند. لذا با یک جامعه کلی مواجه هستیم. در این ‌میان چرا باید جامعه هدف را شناسایی کنیم؟ اصولاً توجه به جامعه هدف چه سودی دارد؟ از نکات کلیدی در آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ تهیه کردن پست ‌ها، مطالب آموزشی، اخبار، اطلاعات و یا هر نوع خدمات برای یک جامعه هدف مشخص است.

برای درک این مطلب کافی است نیم ‌نگاهی به پیج شخصی خودتان بیاندازید. قطعا شما حساب‌ هایی را دنبال می‌ کنید که به آنها علاقه دارید. در این حساب ‌ها هر روز پست‌ هایی که مورد پسند شما است به اشتراک گذاشته می ‌شود. قطعا هیچ ‌گاه حساب ‌هایی که برای شما جذاب نیستند را دنبال نمی ‌کنید. چرا؟! چون خود شما یک جامعه هدف هستید که از قبل توسط همان حساب ‌هایی که دوست دارید در یک جریان قدرتمند اینستاگرام مارکتینگ شناسایی شده‌ اید.

کتاب اینستاگرام

3.یک پروفایل حرفه ‌ای داشته باشید:

ساخت یک پروفایل حرفه ‌ای از مهمترین نکات در آموزش اینستاگرام مارکتینگ است. زیرا این فضای به ‌ظاهر ساده قرار است خلاصه‌ ای از شما، برنامه ‌های شما، اهداف شما و زمینه کاری شما باشد. مطمئن باشید که هر کاربر جدید در اولین قدم نیم ‌نگاهی مختصر در پروفایل شما خواهد انداخت.

پروفایل یک امکان ساده است که برای معرفی حساب در اختیار شما قرار گرفته ‌است. البته در این معرفی تنها می ‌توانید از ۱۵۰ کاراکتر استفاده کنید. حالا باید مهارت تنظیم یک پروفایل حرفه‌ ای را داشته باشید. پروفایل حساب ‌های تجاری با رویکرد  مارکتینگ عاری از نظرات شخصی است. این فضا جایی برای بیان اعتقادات شما نیست. نباید در آن از جملات ادبی خاصی استفاده کنید. خلاصه باید متنی تجاری شده که شما را به ‌طور کامل و عالی تشریح می‌ کند، آماده کنید. در تنظیم پروفایل حساب‌ های تجاری شده اینستاگرام، امکانات گسترده ‌ای مانند نام، نام کاربری، وب ‌سایت، دسته ‌بندی در معرفی فضای کسب‌ و کار شما، اطلاعات تماس و… در اختیار شما قرار می ‌گیرد. سعی کنید تا از تمام این امکانات به ‌درستی استفاده کنید.

4.یک تصویر مناسب برای پروفایل انتخاب کنید:

چشم ‌های ما به‌ دنبال تصویر می ‌گردند. آنها علاقه دارند تا در یک نگاه ساده اما جذاب تصمیم بگیرند. برای همین است که انتخاب یک عکس مناسب در پروفایل حساب تجاری اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. این تصویر باید واضح و باکیفیت باشد. تصویر باید به ‌سادگی مفهوم و هدف پیج را نشان دهد. حتی اگر از یک تصویر خاصی استفاده می ‌کنید، نباید شلوغ و گنگ باشد. تصویر پروفایل ابعاد کوچکی در صفحه نمایش گوشی ما دارد و حضور یک عکس شلوغ و گنگ قطعا مورد توجه هیچ ‌کسی قرار نمی ‌گیرد.

5.به تولید محتوای بصری توجه کنید:

مردم در اینستاگرام هستند، چون می ‌خواهند عکس ببینند. مردم حوصله متن‌ های طولانی و یا عکس نوشته ‌های خسته ‌کننده را ندارند. شاید بیایند و یک عکس نوشته از شعری زیبا و یا متنی سیاسی و فرهنگی و یا آموزشی را بخوانند. اما قطعا حوصله خواندن متن‌ های خشک و تجاری شده شما را ندارند. لکن وقتی دست‌ به‌ کار هستید و هنرمندانه در ایده های نوین اینستاگرام مارکتینگ کسب و کار خود را در قامت عکس‌ ها و فیلم ‌هایی جذاب عرضه می ‌کنید، مخاطبان هم پاسخ شایسته ‌ای دارند.

آموزش رایگان اینستاگرام مارکتینگ

6.یک کپشن نویس عالی باشید:

مردم ‌دوست دارند تا در فضای اینستاگرام عکس و فیلم ببینند. اما در امتداد یک عکس و یا فیلم جذاب، علاقه به کسب اطلاعات دارند. این اطلاعات را می ‌توانید در بخش کپشن به مخاطبان خود ارائه دهید. البته در این فضا نیز دقت کنید که کپشن شما تبدیل به یک متن خشک و طولانی نشود. کپشن باید هیجانی، ساده و خلاصه باشد. به نوعی که خیلی ساده و واضح اطلاعات را در اختیار مخاطبان قرار دهد. دقت شود در پایین هر پست تنها دو خط از کپشن نمایش داده می ‌شود. این دو خط ابتدایی باید آنچنان جذاب و مفید باشد که مخاطب اینستاگرامی شما را علاقمند به کلیک کردن بر روی گزینه More نماید.

7.اصول کار کردن با هشتگ ها را یاد بگیرید:

اینستاگرام برای دسته ‌بندی اطلاعات از هشتگ استفاده می‌ کند. به ‌این ‌ترتیب پست ‌هایی که از هشتگ‌ های یکسانی دارند را در کنار هم نمایش می‌ دهد. آنگاه هر کسی که در جستجوی کالا و یا خدمات خاصی است، با سرچ کردن وارد فضای دسته‌ بندی شده این هشتگ ها می ‌شود. حضور شما در این هشتگ ها، مقدمه ‌ای ساده است تا هر چه بیشتر و بهتر دیده شوید. اما هشتگ گذاری قواعد خاص خودش را دارد. نکاتی که باید حتما رعایت کنید. مانند:

  • از هشتگ مرتبط با فضای کسب ‌و کار حساب اینستاگرامی خود استفاده کنید.
  • از هشتگ ‌های مرتبط با پستی که تهیه کرده ‌اید، استفاده کنید.
  • از هشتگ ها در ابتدای کپشن قرار ندهید.
  • برای هر پست از تعداد ۵ الی ۹ هشتگ استفاده کنید. هشتگ زیاد نتیجه جالبی ندارد.

اینستاگرام دیجیتال مارکتینگ یک سبک تجارت مدرن است که توانسته از پتانسیل بالای اینستاگرام برای اهداف تجاری در فروش کالا و یا ارائه خدمات استفاده کند. اگر سودای درآمد از اینستاگرام دارید باید خودتان را با این سبک تجاری هماهنگ کنید. در یک جریان آموزش اینستاگرام مارکتینگ خیلی ساده و سریع به این نکات ثروت آفرین آشنا خواهید شد.

آموزش اینستاگرام مارکتینگ

کتاب اینستاگرام مارکتینگ

کتاب بازاریابی انفجاری نوشته آقای جعفری روش های نوین در مارکتینگ مورد تحلیل و بررسی قرار داده است

کتاب بازاریابی انفجاری در اینستاگرام حاصل تجربه چندین سال نویسنده درباره بازاریابی و فروش زیاد در شبکه های اجتماعی است ، اینستاگرام در حال حاضر قوی ترین شبکه اجتماعی حال حاضر دنیا است باید راه و روش های آن یاد بگیریم

برای تهیه این کتاب می توانید از سایت دی جی کالا یا کتاب فروشی های معتبر در میدان انقلاب اقدام کنید

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید