بلاگ

نفرین ماه سپتامبر | چرا ممکن است قیمت بیت کوین به 10000 دلار برسد:

 ماه سپتامبر همیشه برای بیت کوین و بقیه بازار کریپتو ماهی نزولی بوده است. در سال 2021 تغییر جهت بیت کوین از روندهای مورد انتظار بازار این امید را به وجود آورد که شاید نفرین ماه سپتامبر را بشکند، اما متأسفانه روال همچنان به همان شکل پیش رفت. به همین دلیل با فرارسیدن ماه جدید، انتظار می‌رود که قیمت BTC مجدداً کاهشی باشد و روندهای کاهشی داشته باشد و به بدترین شرایط بازار نزولی وارد شود.

به گفته یکی از تحلیلگران باید آماده سقوط شدید بود:

یکی از افرادی که در تحلیل خود درباره قیمت بیت کوین به نفرین سپتامبر اشاره‌کرده است، Scott Redler استراتژیست ارشد T3 Trading Group است. Redler یک نمودار بیت کوین را پست کرد که حرکت این دارایی دیجیتال را از سال گذشته و نقاط تکنیکال مهمی که سبب روند نزولی قیمت شه بودند نشان می‌داد.

سطح مهمی که اخیراً توسط BTC نشان داده‌شده است 17600 دلار است. این مسئله یک کف قیمت بومی جدید را پس‌ازاین که رمز ارز رکود جدیدی را مشخص کرد و به زیر قله چرخه پیشین خود رفت، نشان می‌دهد. در حال حاضر 17600 دلار برای Bull ها سطحی است که از آن پایین‌تر نروند.

نمودار Redler نشان می‌دهد که اگر دارایی دیجیتال به بالای این سطح نرسد، خطوط حمایت بعدی حدود 13500 دلار خواهند بود؛ اما چیز جالب‌تر این حقیقت است که نقطه احتمالی بعدی در زیر 13500 دلار، در 10200 دلار نگران‌کننده است.

این استراتژیست توضیح می‌دهد که این ماه تعیین می‌کند که قیمت BTC به کجا خواهد رفت. بااین‌وجود، اگر bull ها بتوانند بالای این سطح که یک نقطه جهش است بمانند، سطح مهم بعدی BTC به بالای 25000 می‌رسد.

آیا این ماه، ماه بدی برای بیت کوین خواهد بود؟

بیت کوین دارایی است که همیشه روندهای پیشین را دنبال می‌کند. حتی زمانی که در سال 2021 روندهای تعیین‌شده را شکست، همچنان به دیگر روندها نزدیک ماند. یکی از روندهای مذکور، روند نه‌چندان مشهور «نفرین سپتامبر» بود. این اصطلاح به این دلیل شکل گرفت که قیمت بیت کوین همیشه در طی این ماه شاهد کاهش بوده است.

سال گذشته نیز علیرغم این حقیقت که بازار کریپتو در جریان یک بازار صعودی بود، شرایط به همین صورت پیش رفت. بیت کوین ماه سپتامبر 2021 را با 53000 دلار شروع کرد اما بیش از 10000 دلار از ارزش خود را تا پایان آن ماه از دست داد. این شرایط علیرغم پذیرش چشمگیر آن صورت گرفت. برای مثال السالوادور این رمز ارز را رسماً به‌عنوان دارایی دیجیتال پذیرفت و Cardano سرانجام قابلیت قرارداد هوشمند را آغاز کرد.

با توجه این شرایط، این امکان وجود دارد که بیت کوین این روند را ادامه دهد. این دارایی دیجیتال در حال حاضر نیز نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهد و این ماه را با مبلغی بالاتر از 20000 دلار آغاز کرد و اکنون به زیر این سطح تکنیکال سقوط کرده است. اگر BTC به همان روش سال 2021 پیش برود، قیمت احتمالاً به حدود 16000 دلار سقوط خواهد کرد، یعنی حدود 20% همسو با روند نزولی پیشین.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید