بلاگ

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

با افزایش روزافزون سودهای حاصل از ارزهای دیجیتال افراد زیادی مشتاق به زدن سایت صرافی‌ ارز دیجیتال شده‌اند، به‌ گونه‌ای که روزانه شاهد صرافی های ارز دیجیتال ایرانی نوپا زیادی هستیم. اما همین افزایش تعداد سایت‌های آنلاین خرید و فروش ارزهای دیجیتال و صرافی‌های مختلف ما را سردرگم می‌کند که به‌ راستی به کدام‌ یک از این صرافی‌ها می‌توانیم اعتماد کنیم؟ کدام‌ یک از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی خوب هستند؟ کدام‌ یک برای معامله کردن مفید است؟ آیا همه این صرافی های آنلاین قابل‌اعتماد هستند و کلاهبرداری نبوده و پول ما از بین نمی‌رود؟ به کدام‌ یک از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی می‌توان اعتماد کرد و در آن ترید انجام داد؟ و سوالاتی از این قبیل که همگی سئوالاتی هستند که هنگام انتخاب یک صرافی معتبر ایرانی از ذهن ما عبور می‌کند.

ما در این مقاله قصد داریم که به بررسی صرافی های ارزدیجیتال ایرانی معتبر و ویژگی‌هایی که لازم است برای انتخاب صرافی مناسب بدانیم، بپردازیم؛ بنابراین اگر شما نیز در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنید و یا قصد ورود به این حوزه را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید.

صرافی ارز دیجیتال پلتفرمی تحت وب یا نرم‌افزار تلفن همراه است که می‌توانید معاملات خرید و فروش بیت‌کوین، اتریوم و سایر آلت‌کوین‌ها را به‌ وسیله‌ی انجام دهید. این صرافی‌ها به دو شکل متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند. در سیستم متمرکز شما با شارژ حساب خود و ثبت سفارش به‌ صورت خودکار، می‌توانید معامله کنید که در ایران، صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال با سیستم متمرکز کار می‌کنند.

بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان‌طور که می‌دانید بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ایرانی و خارجی باید یکسری ویژگی‌ها را در کنار هم داشته باشند که بتوان به آن‌ها اعتماد کرد و معاملات خود را در آن انجام داد. در زیر به این ویژگی‌های اصلی اشاره می‌کنیم و سپس به بررسی و مقایسه بهترین های صرافی ارز دیجیتال ایرانی می‌پردازیم.

ویژگی‌ های یک صرافی خوب چیست؟

اگر حجم معاملات شما به‌مرور بیشتر شود، نرخ کارمزد به یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک صرافی ایده آل ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد. بعضی از این صرافی‌ها کارمزدهای بالا و پایینی در معامله با ارزهای دیجیتال یا ریال دارند که در بلندمدت می‌تواند روی مقدار دارایی‌های شما تأثیرگذار باشد.

این معیار برای کسانی اهمیت دارد که معامله‌هایی با حجم بالا انجام می‌دهند. صرافی مورد نظر شما باید چنین ویژگی را داشته باشد، در غیر این صورت هزینه بیش‌تری را پرداخت خواهید کرد. در بعضی از موارد شاهد آن هستیم که معاملات با حجم بالایی انجام می‌شود.

در این حالت اگر صرافی چنین قابلیتی نداشته باشد، شخص مجبور است که چندین معامله کوچک را انجام دهد و نتیجه چه خواهد شد؟ او باید هزینه بیش‌تری را به‌عنوان کارمزد برای معاملات خود پرداخت کند. این شخص باید زمان بیش‌تری را در صرافی آنلاین ارز دیجیتال سپری کند، پس این کار به هیچ وجه منطقی نیست.

به این موضوع دقت داشته باشید که اگر معامله‌هایی با حجم بالا را در برنامه کاری خود ندارید، می‌توانید از این فاکتور صرف نظر کنید. البته ما همچنان به شما پیشنهاد می‌دهیم که فاکتورهایی مانند امنیت و اعتبار را اولویت انتخاب خود قرار دهید.

  • به‌طور قطع، مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیاری که در انتخاب صرافی باید به آن دقت داشته باشید، امنیت است. تصور کنید که یک صرافی با ویژگی‌های خارق‌العاده را پیدا کرده‌اید، اما امنیت ندارد! در چنین موردی اصلاً ریسک می‌کنید که در آن خرید و فروشی را انجام دهید؟ مسلماً پاسخ به این سؤال یک نه قاطع است. به همین دلیل کاملاً واضح است که در همین ابتدا باید به امنیت به دید دیگری نگاه کرد و اهمیت ویژه‌ای برای آن قائل شد.

رابط کاربری به این معنی است که کاربران چطور می‌توانند از آن برنامه استفاده کنند. کار کردن با این برنامه ساده است یا به مهارت خاصی نیاز دارد؟ یکی از ویژگی‌های مهم یک صرافی ارز دیجیتال، داشتن رابط کاربری ساده است.

سرعت در ثبت و انجام سفارشات، یکی از اصلی‌ترین موارد برای تبدیل به یک معامله‌گر حرفه‌ای می­باشد. تجربه کاربری یا همان UX تأثیر زیادی در این موضوع دارد. بسیاری از صرافی‌ها، مدام در حال بروزرسانی سیستم خود برای بهینه‌سازی رابط کاربری هستند. اما در سوی دیگر، بعضی از صرافی‌ها ممکن است سال‌ها رابط کاربری خود را تغییر ندهند.

به این موضوع فکر کنید که همه کاربران یک صرافی مهارت بالای نرم‌افزاری ندارند. به همین دلیل هر چه رابط کاربری آن ساده‌تر باشد، کاربران بیش‌تری به سمت آن جذب می‌شوند.

پشتیبانی یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال هم از آن مواردی است که نباید از آن غافل شد. تصور کنید که در معامله خود با یک مشکل رو به رو شده‌اید. با چه کسی باید این مشکل را مطرح کنید؟ در این حالت بهترین انتخاب، تماس با پشتیبانی صرافی مورد نظر شما است.

پشتیبانی یک صرافی آن‌ قدر مهم است که بعضی آن را برابر با امنیت یک صرافی می‌دانند. اگر بخواهیم منصفانه به این موضوع نگاه کنیم، پشتیبانی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ ولی نه تا آنجایی که با امنیت آن را برابر بدانیم. به‌ هرحال در انتخاب صرافی یکی از مهم‌ترین معیارها پشتیبانی آن است.

اکنون بهتر است که به سراغ معرفی و بررسی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی برویم و آنها را بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

امروزه به دلیل وجود ترس کلاهبرداری و یا فیلتر شدن که موجب مسدودی کیف پول‌های شما می­‌شود، بیشتر ایرانیان، انجام مبادلات با یکی از بهترین صرافی­ ارز دیجیتال ایرانی را ترجیح می‌­دهند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

معرفی صرافی نوبیتکس

نوبیتکس خود را اولین بستر دانش‌بنیان تبادل رمز ارزها با تاییدیه معاونت فناوری ریاست جمهوری معرفی می کند. یکی از مزایای این صرافی پشتیبانی از حداقل 25 ارز برتر است که انتخاب شما را برای خرید و فروش آزاد میکند. این صرافی هر هفته مسابقه های متنوعی در شبکه های اجتماعی برگزار میکند. موجودی نقدینگی این صرافی بسیار بالاست و میتواند در صورتی که حسابتان از بانک سپه باشد، مبالغ بالا را هم مبادله کنید.

کارمزد معاملات در این سایت به صورت درصدی از حجم دارایی درخواستی محاسبه می شود، مثلاً اگر مبتدی باشید کارمزد اولین معاملات شما حدود 0.035% خواهد بود. اگر نوتیفیکیشن تلگرام نوبیتکس را فعلا کنید، می­توانید در جشنواره­های نوبیتکس برای مدت محدودی با کارمزد نزدیک صفر معامله کنید. همچنین معاملات به صورت جفت ارز یعنی مثلاً بیت کوین در مقابل تتر با کارمزدی در حدود 0.015% محاسبه خواهد شد. یکی از مزایای این صرافی این است که بدون احراز هویت سفت و سخت می‌توانید به صورت محدود در آن خرید و فروش کنید. همچنین برای شرکت ها حساب ویژه‌ای در نظر می گیرند که کارمزد آن مناسب تر است.

دقت کنید برای احراز هویت صرافی نوبیتکس شما به اسکن رنگی کارت ملی خود نیاز خواهید داشت و حداقل خرید و فروش در این صرافی 300 هزار تومان است که مبلغ نسبتا بالایی است.

صرافی نوبیتکس

مزایای مهم صرافی نوبیتکس

معایب مهم صرافی نوبیتکس

معرفی صرافی والکس

صرافی والکس کار تیمی از دانشجویان دانشگاه شریف و تهران است که در سال های اخیر در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت داشته‌­اند. به ادعای این سایت ،حدود 86 هزار کاربر در آن مشغول به ترید ارزهای دیجیتال هستند. والکس هدف سایت خود را ایجاد بستری امن برای انجام معاملات و حفظ دارایی مشتریان می‌داند.این سایت هم از ورود دو مرحله ای استفاده می کند و در حال توسعه اپلیکیشن موبایلش است. تایید هویت در این سایت کمی سختگیرانه است اما نیاز به کلیپ سلفی نیست. فقط یک عکس حاوی مشخصات و تعهد نامه کفایت می کند و حساب کاربری شما تایید می شود.

البته باید توجه داشته باشید برای تایید احراز هویت شما نیاز به یک خط ثابت خواهید داشت که با تعیین وقت قبلی به شما تماس بگیرند. خوشبختانه در این جدول زمانی روز های تعطیل و ساعات غیر رسمی هم ویژه شاغلین وجود دارد.

همینطور ناگفته نماند که یکی از بهترین ویژگی­‌های والکس، سفارش گذاشتن در قیمت‌­هایی خارج از تعرفه لحظه‌ای است، به این منظور اگر مثلا بیت کوین 35 هزار دلار است، شما می توانید فروش را روی 70 هزار دلار بگذارید و اگر خریداری با این قیمت پیدا شد، معاملات شما بسته می شود. در حالی که در اکثر صرافی‌ها شما باید با قیمت لحظه ای آن ارز دیجیتال بر روی تابلو خرید و فروش کنید، که این باعث می شود برای سود کردن زمان زیادی را صرف پیدا کردن قیمت مناسب کنید.

برداشت از حساب های ریالی حدود 72 ساعت به وسیله سامانه ساتنا طول خواهد کشید و نرخ کارمزد معاملات در این در این سامانه با توجه به معاملات شما در 3 ماه اخیر محاسبه خواهد شد. نرخ کارمزد حداکثر 0.4 % خواهد بود و با انجام معاملات و افزایش سرمایه کمتر هم خواهد شد. همچنین کمترین مبلغ سفارش گذاری 100 هزار تومان است.

صرافی والکس

مزایای مهم صرافی والکس

معایب مهم صرافی والکس

معرفی صرافی رمزینکس

رمزینکس یک سامانه‌ی مبادلاتی آنلاین در حوزه ی کریپتوکارنسی است که توانسته است با ایجاد سرعت، امنیت و حذف واسطه‌ها، به کاربران ایرانی سرویس‌دهی کند. تنوع ارزهای دیجیتال پوشش داده شده و گستردگی خدمات این صرافی، باعث شده تا رمزینکس یکی از پلتفرم‌های محبوب حوزه رمزارزها نزد کاربران ایرانی باشد.

برترین صرافی‌های ارز دیجیتال

مزایای مهم صرافی رمزینکس

امنیت صرافی ارز دیجیتال ایرانی رمزینکس

رمزینکس با اتکا به تجربه و تخصص چندین ساله خود، از جدیدترین پروتکل‌های امنیتی و ذخیره‌سازی رمزارزها به شیوه سرد بهره می‌برد. همچنین  هر کاربر در رمزینکس به یک کیف پول اختصاصی دسترسی خواهد داشت. این کیف پول با نگهداری کلید خصوصی به‌صورت آفلاین، امنیت شما در برابر حملات را به حداکثر می‌رساند.

معرفی صرافی اوکی اکسچنج

صرافی اوکی اکسچنج که یک پلتفرم دانش بنیان است، از بهترین صرافی­‌های ایرانی به شمار می‌آید. احتمالا تاکنون محیط کاربری جذاب و پلن­‌های درآمدزایی این پلتفرم را دیده‌­اید. اگر ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنم فرصت استفاده از این پلتفرم را از دست ندهید.

اوکی اکسچنج هم مثل نوبیتکس دارای دو بازار حرفه ای و معمولی است که اگر قصد خرید و فروش زیاد دارید می­‌توانید از محیط حرفه‌ای استفاده کنید. همچنین پشتیبانی این صرافی به صورت تلفنی و آنلاین است و اپلیکیشن موبایلی هم دارد.

صرافی اوکی اکسچنج

مزایای اوکی اکسچنج

معایب اوکی اکسچنج

معرفی صرافی اکسیر

این صرافی ادعا می­‌کند کیف پول­‌های آنلاینش از سرویس­‌های فوق امن شرکت آمازون استفاده می کند که دارای دسترسی چند لایه و محافظت شده است. در این سایت سطوح کاربران به پنج دسته تقسیم شده که برای مبتدیان حدود 0.025% کارمزد می گیرد. صرافی اکسیر دارای پشتیبانی تلفنی و تیکتی است و شرایط استفاده از خدمات و تعهدات کاربران در آن به صورت شفاف موجود است.

متاسفانه این سایت ظاهر زیبا و ساده ای ندارد و شاید کار کردن با آن برای کاربران مبتدی بسیار گیج کننده باشد. اما در مقابل، نرم افزار مخصوص موبایل دارد و شما می‌توانید به آسانی با موبایل خرید و فروش کنید.

مزایای مهم صرافی اکسیر

معایب مهم صرافی اکسیر

نتیجه گیری

در پایان باید گفت که تمامی صرافی­‌های ذکر شده در بالا، از رتبه‌­ها الکسای خوبی برخوردار هستند و شما عزیزان می­‌توانید با بررسی‌های دقیق‌­تر و وارد شدن به سایت هر یک، بسنجید که با کدام صرافی برای خرید و فروش و انجام معاملات راحت­تر هستید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید