بلاگ

مراحل رشد پیج اینستاگرام

فروشگاه‌های اینترنتی یا پیج­‌های آموزشی و سرگرمی در این روزها، به جذاب‌ترین و در دسترس­‌ترین مکان‌ها برای خرید، سرگرمی و محلی برای آموزش تبدیل ‌شده‌اند و به دلیل استقبال بسیار گسترده‌ای که از آن‌ها شده است، افراد زیادی علاقه دارند تا پیج اینستاگرامی خود را راه‌اندازی کنند. اما به نظر شما تمامی این فعالیت­‌های اینترنتی اکثرا از کدام شبکه اجتماعی صورت می­‌گیرد و روش رشد پیج اینستاگرام در این زمینه‌­ها چه می­‌باشد؟ آیا با وجود تعداد بسیار زیادی پیج در زمینه­‌های مختلف، هنوز هم می‌توان پیشرفت موفقیت‌آمیزی را پس از راه‌اندازی یک پیج اینستاگرام مشاهده کرد؟ پاسخ ما در پاسخ به این سوال مثبت است.

همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام در حال حاضر بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. این عدد بسیار بزرگ است و این فضا برای رشد و موفقیت هر کسب ‌و کاری، یک محیط بسیار ایده­‌آل و بزرگ محسوب می‌شود. چرا که به تعداد تک‌تک افرادی که در این فضا حضور دارند می‌توان ایده‌های خلاقانه آفرید و از این اپلیکیشن حرفه‌ای و مخاطب پسند استفاده کرد.

بدون شک هر کسب ‌و کاری برای اینکه بتواند موفقیت بیشتری را تجربه کند و فروش خوبی داشته باشد، باید برای بروز بودن تلاش کند و از بهترین و طلایی‌ترین راه‌ها و روش‌ها برای جذب مخاطب استفاده کند. در حال حاضر روش کسب درآمد با سالیان قبل تفاوت زیادی دارد. در امروزه دیگر نیازی نیست برای تجارت شهر به شهر سفر کرد یا فقط منتظر نشست تا مشتری از جلوی درب فروشگاه عبور کند و قصد خرید کند.

همین حالا فروش‌تان را در اینستاگرام افزایش دهید

در عصر امروز از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب در تمام دنیا می‌توان تجارت کرد، فقط باید برنامه‌ریزی داشت و از ایده‌های خلاقانه و نوین استفاده کرد تا مسیر رشد سریع پیج اینستاگرام طی شود. اینستاگرام یکی از جذاب‌ترین اپلیکیشن­ها برای جذب مخاطب است و افراد زیادی در آن فعال هستند و بیش از 60 درصد از اکانت‌های اینستاگرام مربوط به پیج‌های فروشگاهی است.

 

اهمیت تعداد فالوور و رشد برند

برای اینکه کسب‌ و کارهای آنلاین و فروشگاه‌های اینترنتی بتوانند از فضای اینستاگرام کسب درآمد داشته باشند باید مخاطب جذب کنند و تعداد مخاطبان خود را بالا ببرند. با افزایش تعداد دنبال کنندگان فروشگاه‌های اینترنتی، درآمد هم بیشتر می‌شود. یکی از بهترین نتایجی که فروشگاه‌های اینترنتی و یا پیج‌­های دیگری که به نحوی در زمینه­‌های متنوعی کار می­‌کنند، می­‌تواند برندسازی باشد. برای مثال حتماً دقت کرده‌اید که از بین صدها محصول مشابهی که از شرکت‌های مختلف وجود دارد فقط نام برخی از آن‌ها آشناتر است. اگر بین قفسه‌های فروشگاه‌ها آن را ببینید حتماً به آن سر می‌زنید و تا حدودی اعتماد ذهنی به آن دارید.

اهمیت برند سازی

برندسازی در گذشته بیشتر از طریق تبلیغات تلویزیونی و رادیویی انجام می‌شد اما امروزه هر گوشی موبایل و هر فعالیت اینترنتی می‌تواند به یک برند معتبر و حرفه‌ای تبدیل شود. برندسازی یکی از هدف‌هایی است که به دنبال راه‌اندازی پیج اینستاگرامی به وجود خواهد آمد. برندسازی سبب می‌شود تا یک برند به تعداد بیشتری از افراد معرفی شود و در ذهن تعداد زیادی از افراد نام یک برند ثبت شود و در بین چند برند متفاوت از یک محصول، آشناترین آن‌ها را انتخاب کند.

8 استراتژی برای رشد سریع پیج اینستاگرام

اکنون در این بخش از مقاله، قصد بررسی 8 روش برای رشد بهتر پیج اینستاگرامی را با هم بررسی خواهیم کرد تا بازدهی خوبی را در پیج‌­های اینستاگرامی شاهد باشیم که عبارتند از:

بیشتر بخوانید:

به طور مکرر و مداوم پست بگذارید

بدون پست گذاشتن و تولید محتوا مداوم، انتظارات و علایق مخاطبان شما فروکش می­‌کند. اگر هر روز برای مدتی پست می­‌کنید اما بعد تا یک ماه پست نمی­‌گذارید، فالوورهای شما یا سردرگم می­‌شوند یا کاملاً شما را فراموش می­‌کنند. در واقع، ممکن است هنگامی که شما در نهایت تصمیم به ارسال مجدد پست می‌­گیرید، آن‌ها دیگر شما را دنبال نکنند. شما در حقیقت با داشتن یک برنامه منظم، میزان تعامل مخاطب را به حداکثر می­‌رسانید، بدون اینکه بخواهید بیش از حد زمان بگذارید و خود را به دردسر بی‌اندازید. لازم به ذکر است، هرگونه استراتژی اینستاگرامی باید به طور واضح تعداد ارسال پست را در یک زمان مشخص مشخص کند و به این ترتیب، به شما در حرکت در مسیر کمک کند.

 

از یک ابزار برنامه ریزی استفاده کنید

همان‌طور که گفتیم، پست گذاشتن طبق برنامه و به‌طور مداوم برای رشد سریع اینستاگرام بسیار مهم است. اما صحبت در مورد چنین موضوعاتی ساده­‌تر از عمل کردن به آن است. به همین دلیل برای رشد قابل توجه در اینستاگرام، برنامه‌ریزی و استفاده از ابزار برنامه‌ریزی بهترین راه پیش رو است. برنامه ریزی ارسال پست­‌های اینستاگرام نه تنها در وقت شما صرفه‌جویی می­‌کند، بلکه باعث می­‌شود استرس شما و احتمال خطا کردنتان نیز کاهش یابد.

خوشبختانه، اینستاگرام این کار را برای همه شما بازاریاب­‌های شبکه­‌های اجتماعی ساده کرده است. همان‌طور که می­‌دانید، در حال حاضر اینستاگرام و فیسبوک، به علت داشتن مدیریت مشترک، از نظر امکانات و ویژگی‌های‌ آن‌ها، بسیار با هم هماهنگ هستند. با توجه به این موضوع، حالا امکان انجام برنامه‌ریزی برای اینستاگرام در قسمت مدیریت تبلیغات فیسبوک (Facebook Ads Manager) وجود دارد. همچنین، چندین ابزار دیگر ارسال پست نیز در دسترس است که بسیاری از آن‌ها با سایر امکانات مفید و لازم برای رشد در اینستاگرام، همراه هستند.

لایو اینستاگرام را امتحان کنید

آیا می­‌دانید 82% از مردم، تماشای یک لایو ویدئویی را به دیدن یک پست در شبکه­‌های اجتماعی ترجیح می‌­دهند؟ بنابراین یکی از راه­‌های رشد در اینستاگرام، لایو اینستاگرامی است. خوشبختانه، لایو اینستاگرام این کار را برای شما ممکن می­‌کند و دلایل زیادی وجود دارد که باید آن را امتحان کنید. برای مثال، لایو اینستاگرام بهترین جایگاه را در فید استوری فالوورهای خود را به شما می­‌دهد؛ یعنی در صورتی که شما لایو بروید، در ردیف نمایش استوری به فالوورها، لایو شما جز اولین موارد به کاربر نشان داده می‌شود. همچنین لایو اینستاگرام به طور خودکار پوش نوتیفیکیشن­‌هایی را برای فالوورهای شما ارسال می­‌کند تا به آن‌ها اطلاع دهد که شما در حال لایو رفتن هستید.

در آخر، به نظر می­‌رسد الگوریتم اینستاگرام به اکانت‌های بیزینسی که از لایو استفاده می­‌کنند، علاقه بیشتری دارد. این موضوع از رویه اینستاگرام نسبت به این پیج‌­ها مشخص است: آسان­تر کردن دسترسی به پروفایل این پیج­‌ها به روشهای مختلف و تقویت امکان تعامل ارگانیک با آن‌ها.

 

تبادل با برندهای دیگر

برای سرعت بخشیدن به رشد در اینستاگرام، چه راهی بهتر از تبادل با برندی که در حال حاضر فالوورهای زیادی دارد؟ این روش که مدت زیادی نیست که به اینستاگرام اضافه شده است، به نوعی یک روش بازاریابی یک تیر و دو نشان است؛ زیرا به کمک آن نه تنها محتوای خود را در معرض مخاطبان فعلی خود قرار می‌­دهید، بلکه به مخاطبان جدیدی نیز از طریق یک همکاری مشترک سودمند دست خواهید یافت. برای داشتن مشارکتی موفق که موجب رشد کسب و کارتان شود، اطمینان حاصل کنید که شرکت­‌هایی که می­‌خواهید با آن‌ها تبادل داشته باشید، به خوبی با اهداف کسب و کار شما هماهنگ باشند و جنس مخاطبان آن‌ها باید با مخاطبان شما مرتبط باشد. همچنین مهم است که هنگام پیشنهاد مشارکت، یک برنامه مشخص ارائه دهید.

برگزاری مسابقات

یک مسابقه اینستاگرامی راه دیگری برای در معرض دید قرار دادن پیج شما، برای رشد حساب کاربری شما است. زیرا اولا، مردم عاشق چیزهای رایگان هستند. شما هر چیزی را به‌طور رایگان و به عنوان جایزه بدهید، افراد به احتمال زیاد استقبال می‌کنند. درواقع رقابت و جایزه دادن در اینستاگرام به خوبی شما را به آنچه که می­‌خواهید یعنی افزایش فالوورها و افزایش تعامل نرخ پیج شما، می­‌رساند و برای رسیدن به چنین اهدافی نیز، چندین راه وجود دارد. به عنوان مثال، می­‌توانید از مردم بخواهید که:

  • عکس­‌های شما را باز نشر کنند
  • نظر بگذارند و دوستان خود را تگ کنند
  • پست­‌های شما را لایک کنند
  • پست­‌ها یا استوری­‌های شما را به اشتراک بگذارند

نکته مثبت دیگر این است که این مسابقات یا جایزه دادن­‌ها، همیشه نیاز به برنامه ریزی بیش از حد و پیچیده برای اجرا ندارد.

 

به طور منظم استوری منتشر کنید

درست مانند لایو اینستاگرام، با استوری هم باید ارتباط خوبی برقرار کنید؛ زیرا اول اینکه روزانه 500 میلیون نفر استوری­‌های اینستاگرام را می­بینند و یک سوم از استوری­هایی با بیشترین بازدید مربوط به کسب و کارها هستند. محبوبیت استوری­‌ها همچنان رو به افزایش است و نمایش برندتان در استوری، راهی دیگر به مخاطب برای تعامل با کسب و کار شما ارائه می­‌دهد. دوم اینکه می‌­توانید از طریق پیج‌های تبلیغاتی، در استوری آن‌ها تبلیغ کنید و کسب و کار خود را به مخاطبان بیشتری نشان دهید.

نکته دیگر که در مورد استوری‌­ها بسیار جالب است این است که استفاده از آن‌ها بسیار راحت است. ایجاد یک استوری اینستاگرام تنها نیاز به یک عکس یا ویدیو دارد و با توجه به اینکه طول عمر آن تنها 24 ساعت است، در حقیقت با ریسکی کم به اشتراک گذاشته می­‌شود. همچنین اگر می­‌خواهید عمر استوری­‌های قدیمی‌­تر را افزایش دهید، می­‌توانید آن‌ها را ذخیره کرده و در گروه­‌های مرتبط با هم در قالب هایلایت، در پیج خودتان نمایش دهید.

یک صفحه اینستاگرام منسجم داشته باشید

اولین روش برای این کار اطمینان از این است که پس زمینه عکس و نورپردازی شما در طول روند عکس ‌برداری یا فیلمبرداری ثابت باشد. به عنوان مثال، اگر شما برندی فعال در زمینه مد و لباس هستید، برای هریک از پست­‌هایی که از لباس­‌های خود منتشر می­‌کنید با پس زمینه‌­ای متفاوت عکس نگیرید. ممکن است بخواهید در طبیعت از محصولات خودتان عکاسی کنید. مهم است که در بعضی عکس­‌ها پس زمینه نسبتا ثابت باشد و صرفا زاویه و فاصله دوربین، نحوه ایستادن مدل و… تغییر کند. به یاد داشته باشید که زمینه­‌های روشن­‌تر به طور معمول نتیجه بهتری می­‌دهند. همچنین هنگام عکس‌برداری در فضاهایی غیر از طبیعت، اگر از نور طبیعی استفاده می­‌کنید، ترجیحا عکس­‌های خود را در فضای بیرون یا نزدیکی یک پنجره بگیرید، اما نه جلوی نور مستقیم خورشید، زیرا در این صورت درخشش نور بسیار شدید بوده و ممکن است روی کیفیت عکسی که می­‌گیرید تاثیر منفی داشته باشد.

مرحله دوم برای ایجاد نوعی انسجام در صفحه خودتان، استفاده از قالب­‌ها و المان­‌های مشابه یا تکنیک­‌های ادیت عکس یکسان برای هر پست است. این کار باعث می­‌شود که تصاویر و به طور کلی صفحه شما منسجم­‌تر به نظر برسند. تلاش کنید بفهمید که چه نوع تم و قالب پست، برای آنچه که از نظر ظاهری می­‌خواهید، مناسب است. شاید گاهی بد نباشد که با روشن کردن فضای عکس، ویرایش­های خود را شروع کنید، کمی درجه اشباع رنگ را بیشتر کنید تا رنگ­‌ها مشخص­‌تر شوند و همچنین تلاش کنید با تغییر بعضی موارد تمرکز را روی موضوع اصلی عکس قرار دهید.

از هشتگ استفاده کنید

راه دیگر سریع و مؤثر و البته رایگان برای رشد در اینستاگرام شما استفاده استراتژیک از هشتگ­‌ها است. در حقیقت، پست­‌های اینستاگرامی که از هشتگ درست استفاده می­‌کنند، در مقایسه با آن‌هایی که استفاده نمی­‌کنند، 12.6 درصد افزایش نرخ تعامل را به دست می‌­آورند.  اصولا هشتگ گذاری بسیار مؤثر است؛ زیرا به طبقه بندی محتوای مشابه کمک می­‌کند و این باعث می­‌شود که محتوای شما بیشتر و بیشتر قابلیت دیده شدن داشته باشند. احتمالاً به همین دلیل است که پست‌­های دارای هشتگ نرخ تعامل بسیار بیشتری نسبت به پست‌­های بدون هشتگ دارند. ضمن این‌که می­‌تواند به جذب مخاطب جدید هم کمک کند. کاربری که یک هشتگ را جستجو می­کند، ممکن است پست شما را هم ببیند و در نتیجه اگر محتوای شما مفید باشد، پیج شما را باز کند و جذب صفحه شما بشود.

سخن پایانی

در این مقاله از سایت مدرسان پیشتاز، تلاش شد تا به شما مراحلی پیشنهاد داده شود تا پیج اینستاگرامی­ خود پیشرفت چشمگیری در رشد خود داشته باشد و بتوانید که از طریق آن، به هدف ایده­‌آل خود در زمینه ایجاد پیج اینستاگرامی برسید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید